current views are: 1

18 Μαΐου 2012
Δημοσίευση17:33

MotoGP: Το βλέμμα στην Γαλλία

Μετά την Πορτογαλία και το Εστορίλ ο κόσμος των MotoGP ταξιδεύει μέχρι την Γαλλία και την ιστορική πίστα του Λε Μαν. Εκεί όπου θα διεξαχθεί ο τέταρτος γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Δημοσίευση 17:33’
αρθρο-newpost

Μετά την Πορτογαλία και το Εστορίλ ο κόσμος των MotoGP ταξιδεύει μέχρι την Γαλλία και την ιστορική πίστα του Λε Μαν. Εκεί όπου θα διεξαχθεί ο τέταρτος γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Μετά την Πορτογαλία και το Εστορίλ ο κόσμος των MotoGP ταξιδεύει μέχρι την Γαλλία και την ιστορική πίστα του Λε Μαν. Εκεί όπου θα διεξαχθεί ο τέταρτος γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το Λε Μαν θα διοργανώσει για 55η φορά αγώνα του MotoGP και είναι το 800ό GP στην παγκόσμια κατάταξη του πρωταθλήματος. Η πίστα έχει κατασκευαστεί το 1966 και έχει αναδομηθεί το 2008. Εχει μήκος 4.180 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και διαθέτει εννέα στροφές δεξιές και πέντε αριστερές ενώ η μεγάλη της ευθεία (εκκίνησης/τερματισμού) φτάνει στα 674 μέτρα.

Η πίστα λόγω της κατασκευής της προσφέρει εξαιρετικό θέαμα και δεν είναι τυχαίο τα τελευταία έξι χρόνια μόλις ένας αναβάτης που έχει πάρει την pole position, έχει καταφέρει να κερδίσει στον αγώνα της Κυριακής. Και αυτός ήταν ο Κέισι Στόνερ μόλις πέρυσι με την ομάδα της Repsol Honda.

Τα έντονα φρεναρίσματα και οι επιταχύνσεις είναι δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Γαλλική πίστα. Οι πολλές αργές στροφές που συνδέονται με μικρές, σύντομες ευθείες όπου η ταχύτητα ανεβαίνει κατακόρυφα και τα αρκετά «σφιχτά» σικέιν και οι φουρκέτες απαιτούν από τον αναβάτη εξαιρετική ισορροπία πάνω στη μοτοσικλέτα και απόλυτο έλεγχο, ιδίως στα δυνατά φρεναρίσματα.

Τα ελαστικά κι εδώ καταπονούνται αρκετά, συμβάλλοντας σημαντικά στην εξέλιξη του αγώνα. Λόγω του σχεδιασμού της πίστας και των ιδιαίτερων συνθηκών (δυνατά φρεναρίσματα), η Bridgestone αποφάσισε για λόγους σταθερότητας να φέρει κι εδώ το ασύμμετρο πίσω ελαστικό (με τη μεσαία γόμα). Παράλληλα, θα προσφέρει στις ομάδες και τη μαλακή γόμα για πίσω. Για μπροστά υπάρχει η ίδια επιλογή στις γόμες ενώ σε περίπτωση βροχής οι επιλογές είναι η μαλακή και η σκληρή (σε βρόχινα). Κι εδώ ο καιρός παίζει σημαντικό ρόλο καθώς είναι απρόβλεπτος.

Ο αγώνας πάντως αναμένεται πάντως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού το πρωτάθλημα έχει «πάρει φωτιά» μετά την Πορτογαλία. Ο Στόνερ χάρη στη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του κατάφερε να καταλάβει την κορυφή της κατάταξης, με μόλις έναν βαθμό διαφορά από τον… μόνιμο αντίπαλό του Λορένθο.

Στην Γαλλία, ο Αυστραλός που σόκαρε τους πάντες όταν ανακοίνωσε ότι στο τέλος της χρόνιάς θα αποσυρθεί, θέλει να κερδίσει την τρίτη συνεχόμενη καρό σημαία και να φτάσει έτσι την 19η αδιάλειπτη παρουσία του στο βάθρο των νικητών. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο Στόνερ με τους 66 βαθμούς που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής, διαθέτει 25 περισσότερους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

«Οι δύο προηγούμενες πίστες ιστορικά δεν ήταν οι καλύτερες μου αλλά κατάφερα να κερδίσω και στις δύο. Επομένως ελπίζω ότι μπορούμε να πάμε στο Λε Μαν και να είμαστε και πάλι ανταγωνιστικοί. Στο παρελθόν είχα από εκεί ανάμικτα συναισθήματα, ο σχεδιασμός της πίστας είναι μοναδικός», δήλωσε ο Κέισι Στόνερ.

Για τον Ντάνι Πεντρόζα ένα είναι το ζητούμενο, η πρώτη φετινή νίκη. Ο Ισπανός μπορεί να γιόρτασε την 100ή του παρουσία στο βάθρο των νικητών, αλλά πλέον θέλει να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί για εφέτος. Δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Το σίγουρο είναι ότι θα μπαίνοντας στην πίστα θα πρέπει να διαγράψει από τη μνήμη του τις περυσινές εικόνες του άσχημου ατυχήματος που είχε και το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει την κλείδα του και να μείνει εκτός πρωταθλήματος για τρία GP. Κι όλα αυτά ενώ είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο.

«Το Λε Μαν είναι μία δύσκολη πίστα, παρόμοια με το Εστορίλ, μία πίστα με «σταμάτα-ξεκίνα» όπου χρειάζεται να προετοιμάσεις τη μοτοσικλέτα ώστε να έχει καλή σταθερότητα, πρόσφυση και επιτάχυνση. Στο παρελθόν ένιωθα άνετα εκεί, είχα καλά αποτελέσματα στα 125 κ.εκ. και 250 κ.εκ. αλλά όχι ακριβώς τέλεια στα MotoGP. Επομένως υπάρχει κάτι που θα ήθελα να βελτιώσω. Πέρυσι σημείωσα τον ταχύτερο γύρο, αλλά δεν μπόρεσα να κρατήσω το ρυθμό πριν από το ατύχημα. Ετσι θέλω να τα πάω καλύτερα αυτή τη φορά. Είχαμε μέχρι στιγμής τρεις καλούς αγώνες, οδήγησα καλά, αλλά έχασα και στους τρεις κάτι, ιδίως στις πρώτες στροφές όπου στο παρελθόν ήμουν πιο δυνατός. Χρειάζεται να συγκεντρωθώ και να έχουμε καλύτερες εκκινήσεις, έτσι θα έρθουν και νίκες».

Παράλληλα, η Honda επιθυμεί να συνεχίσει το εκπληκτικό σερί της συνεχούς επίσκεψης στο πόντιουμ μετά από τρία GP.

Η Yamaha έρχεται στην Γαλλία θέλοντας να ανακτήσει την πρώτη θέση στην κατάταξη των αναβατών. Ο Χόρχε Λορένθο στοχεύει στη δεύτερη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα και στην κατάληψη (ξανά) της κορυφής από τον Στόνερ.

«Φτάσαμε εδώ σε καλή κατάσταση. Μετά από τρεις αγώνες μέχρι στιγμής, βρισκόμαστε ήδη συνεχώς στις δύο πρώτες θέσεις και αυτό θέλω να το διατηρήσω στο Λε Μαν. Πέρυσι παλεύαμε ιδιαίτερα με την επιτάχυνση αλλά έχω την αίσθηση ότι φέτος θα είναι λίγο διαφορετικά. Είναι μία καλή πίστα για το οδηγικό μου στυλ. Επομένως θα προσπαθήσουμε να παλέψουμε και πάλι για τη νίκη αλλά πάντα θα σκεφτόμαστε το πρωτάθλημα», δήλωσε ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha.

O Μπεν Σπις με τη σειρά του ακόμη αναζητά μια καλή εμφάνιση αφού η χρονιά μέχρι στιγμής έχει εξελιχθεί αρνητικά για αυτόν. Ο Τεξανός θέλει μία καλύτερη θέση από την έκτη που κέρδισε πέρυσι, η οποία αποτελεί και την καλύτερη επίδοσή του την Γαλλική πίστα.

«Ανυπομονώ να ανέβω και πάλι στη μοτοσικλέτα. Εχω ανακτήσει την εμπιστοσύνη μου, έχουμε βρει ένα καλό στήσιμο , το οποίο δουλεύει στο Λε Μαν, επομένως πιστεύω ότι έχουμε κάνει ένα ακόμη βήμα για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την επίδοσή μας στο Λε Μαν. Δεν είναι η αγαπημένη μου πίστα, αλλά θα δώσω το 10% όπως πάντα για να πετύχω ένα καλό αποτέλεσμα την Κυριακή».

Η Ducati προσεύχεται το Σαββατοκύριακο του αγώνα να είναι καλός ο καιρός ώστε να συνεχίσει την εξέλιξη της GP12. H πίστα δημιουργεί θετικά συναισθήματα στον Βαλεντίνο Ρόσι αφού πέρυσι, εδώ, κατάφερε να βρεθεί μία και μοναδική φορά στο βάθρο των νικητών με την Ιταλική μοτοσικλέτα (τρίτος). Επίδοση που επιθυμεί να επαναλάβει καθώς φέτος μέχρι στιγμής, η καλύτερη θέση που έχει τερματίσει είναι η έβδομη.

«Στην Γαλλία, θα προετοιμαστούμε για τον αγώνα, δουλεύοντας πάνω στη μοτοσικλέτα όπως ακριβώς και στο Εστορίλ. Αρχίζοντας δηλαδή από το βασικό στήσιμο που έχουμε αυτή τη στιγμή, το οποίο μας είναι πιο οικείο και θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε στις ρυθμίσεις ένα βήμα τη φορά. Με τέτοιον τρόπο ώστε να φτάσουμε στην Κυριακή με το μέγιστο των τωρινών μας δυνατοτήτων. Το Λε Μαν είναι ένα ακόμη μέρος που ο καιρός είναι μια πρόκληση, ιδίως αυτή την περίοδο του χρόνου. Είναι όμως και η πίστα που είχα πέρυσι τον καλύτερο αποτέλεσμα μου με τη Ducati. Θα δούμε πως θα πάει, αλλά θα θέλαμε να τα πάμε λίγο καλύτερα από την Πορτογαλία», τόνισε ο Ιταλός αναβάτης.

Για τον Νίκι Χέιντεν αυτή δεν είναι η αγαπημένη του πίστα αλλά έχει κάποια στοιχεία που του κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Ο Αμερικανός μέχρι στιγμής δείχνει πολύ σταθερός και εκπροσωπεί επάξια την Ducati, αφού είναι εκείνος που πετυχαίνει τα καλύτερα αποτελέσματα για την Ιταλική ομάδα.

Η ομάδα της Monster Yamaha Tech 3 διαθέτει ίσως φέτος το καλύτερο της δίδυμο αφού οι μάχες των Κρούτσλοου και Ντοβιτσιόζο είναι εντυπωσιακές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός αναβάτης διανύει μία πολύ καλή χρονιά και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέχρι στιγμής έχει συγκεντρώσει 37 βαθμούς, συγκομιδή που είναι η μεγαλύτερη για ομοεθνή αναβάτη από το 1988 την αντίστοιχη χιρονική περίοδο (μετά από τρεις αγώνες του πρωταθλήματος).

Για τις «δορυφορικές» ομάδες της Honda, τις San Carlo Honda Gresini και LCR Honda τόσο ο Αλβάρο Μπαουτίστα όσο και ο «ρούκι» της «μεγάλης κατηγορίας» Στέφαν Μπράντλ εξοικειώνονται με τις νέες τους μοτοσικλέτες και ανεβάζουν απόδοση αγώνα με αγώνα.

Σε ό,τι αφορά στις Ducati, ο Χέκτορ Μπαρμπερά της Pramac Racing αποζητά κάτι καλύτερο από την 10η θέση στο Εστορίλ ενώ ο Κάρελ Αμπραχαμ της AB Cardion θέλει να γυρίσει η τύχη του και να καταφέρει να τερματίσει σε έναν αγώνα φέτος.

Στις CRT τη θέση του τραυματία Κόλιν Εντουαρτς στην ομάδα της NGM Mobile Forward Racing, ο οποίος στην Πορτογαλία έσπασε την αριστερή του κλείδα, θα λάβει ο Κρις Βερμιούλεν, στην πρώτη του παρουσία στα MotoGP μετά το 2009. O Ράντι ντε Πουνιέ θα κυνηγήσει την πρωτιά στην κατηγορία αφού θα τρέχει κιόλας εντός έδρας.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι το Σάββατο, 19 Μαΐου στις 14:55 και ο αγώνας της Κυριακής στις 15:00.


σχετικα αρθρα