current views are: 1

31 Δεκεμβρίου 2013
Δημοσίευση19:28

Το τέταρτο του Φέτελ

Δεν επεφύλλασσε εκπλήξεις το 2013 η Formula1, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να πανηγυρίζει… χαλαρά τον τέταρτο τίτλο της καριέρας του.

Δημοσίευση 19:28’
αρθρο-newpost

Δεν επεφύλλασσε εκπλήξεις το 2013 η Formula1, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να πανηγυρίζει… χαλαρά τον τέταρτο τίτλο της καριέρας του.

Τι γίνεται όταν έχεις έναν… πύραυλο σαν την RB9 της Red Bull και είσαι από τους καλύτερους στη Formula 1; Κατακτάς τον τέταρτο τίτλο της καριέρας σου, και μάλιστα με άνεση και σπας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Αυτό έκανε και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που ανέβηκε για τέταρτη συνεχόμενη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ισοφαρίζοντας το ρεκόρ των 13 νικών σε μια σεζόν του Μίκαελ Σουμάχερ.

Ο Γερμανός ήταν πρωταθλητής… πριν καν ξεκινήσει η νέα σεζόν, την οποία ολοκλήρωσε με εννιά σερί νίκες κατακτώντας τον τίτλο με διαφορά 155 βαθμών (397 έναντι 242) από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο. Βέβαια, στους κατασκευαστές δε θα μπορούσε να είναι πρωταθλήτρια κάποια άλλη ομάδα από την αυστριακή.

Η Mercedes, έχοντας περάσει στην εποχή Βολφ, αν και ήταν ανταγωνιστική, ήταν πολύ λίγη μένοντας δεύτερη μπροστά από τη Ferrari των πολλών προβλημάτων, ειδικά στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.

Τέλος, να σημειωθεί ότι το 2013 ήταν μια ξεχωριστή χρονιά για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού ήταν η τελευταία με τους κινητήρες V8 2.4 λίτρων, με τους V6 τούρμπο 1.6 λίτρων να παίρνουν τη θέση τους το 2014, τη στιγμή που αποφασίστηκαν και άλλες μεγάλες αλλαγές, όπως ο διπλασιασμός των βαθμών στο τελευταίο Γκραν Πρι.

Τι κρατάνε: Τις μάχες για τις πιο πίσω θέσεις, καθώς η πρώτη ήταν σχεδόν πάντα… καπαρωμένη.

Τι αφήνουν: Τι δεν αφήνουν είναι το θέμα. Σημαντικές οι αλλαγές στους κανονισμούς ενόψει της νέας χρονιάς, με μεγαλύτερη όλων στους κινητήρες. Επίσης, το 2013 έμελλε να είναι η χρονιά που ο Φελίπε Μάσα είπε «αντίο» στη Ferrari, ύστερα από οχτώ χρόνια παρουσίας, και ο Μαρκ Γουέμπερ στο σπορ γενικότερα, αφού αποφάσισε να ρίξει τίτλους τέλους στην 12ετή καριέρα του σε ηλικία 37 ετών.

Οδηγός που ξεχώρισε: Μπορεί ο Φέτελ να πανηγύρισε τον τέταρτο τίτλο του, όμως αξίζει να αναφερθούμε και στους ρούκι. Καλύτερος των πέντε που ντεμπούταραν φέτος ήταν ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, ο οποίος μάζεψε έξι πόντους και κέρδισε μια θέση στη Sauber και το 2014.

Καλύτερη στιγμή: Αν και είναι παράνομα, τα… κόλπα του Φέτελ μετά από νίκες και του και από την κατάκτηση του τίτλου ήταν ό,τι καλύτερο είδαμε στη φετινή Formula1.

Χειρότερη στιγμή: Τι κι αν είναι πρωταθλητές; Στη Red Bull βγήκαν τα… ξίφη στον αγώνα της Μαλαισίας. Ο Φέτελ αγνόησε τις εντολές των «κόκκινων ταύρων», ρίσκαρε και πέρασε τον Γουέμπερ για να πανηγυρίσει τη νίκη.

Ωστόσο, η κίνησή του δεν άρεσε σε κανέναν, με τους δύο πιλότους να τα λένε σε έντονο ύφος λίγο πριν το βάθρο, ενώ είχε προηγηθεί η άσεμνη χειρονομία του Αυστραλού και η… επίθεση στον ομόσταυλό του, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στη Σεπάνγκ.

Η δήλωση του 13: «Είναι κρίμα που δέχτηκα ποινή. Πήγαινα καλά και έκανα διαδοχικές προσπεράσεις, αλλά μετά ήρθε η τιμωρία αυτή. Δεν έκανα τίποτα λάθος. Κάποιες φορές αυτοί οι τύποι (σ.σ. οι αγωνοδίκες) νομίζουν πως έχουν όλη τη δύναμη και μπορούν να κάνουν ό,τι γουστάρουν. Λυπάμαι περισσότερο γι’ αυτούς παρά για μένα.

Δεν έκανα κάτι διαφορετικό από τα άλλα μονοθέσια, αλλά μόνο εγώ τιμωρήθηκα», δήλωσε ο Φελίπε Μάσα, μετά το τέλος του αγώνα στο Ιντερλάγκος, όπου δέχτηκε ποινή διέλευσης επειδή πάτησε την άσπρη γραμμή της εισόδου στα πιτς, κάτι που είχαν πράξει κι άλλοι πιλότοι δίχως να τιμωρηθούν.


σχετικα αρθρα