ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ

Rally Dakar - 6η ημέρα: Μια 'γνήσια ειδική του Ντακάρ'

Δημοσίευση 7 Ιανουαρίου 2011, 11:02 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Rally Dakar - 6η ημέρα: Μια 'γνήσια ειδική του Ντακάρ'
Facebook Twitter Whatsapp

Μια "γνήσια Ειδική του Ντακάρ, στην οποία συμβαίνουν κάθε είδους πράγματα" -όπως είπε ο Marc Coma- περιελάμβανε η έκτη μέρα του αγώνα, η οποία ξεκίνησε με ποινή δέκα λεπτών στον Cyril Despres, συνεχίστηκε με πτώση του ίδιου του Marc Coma και με απώλεια του προσανατολισμού του Carlos Sainz πριν το πέρασμα από τους πρώτους αμμόλοφους της ερήμου Atacama και κατέληξε με νίκη της BMW τόσο στα αυτοκίνητα (Stephane Peterhansel) όσο και στις μοτοσικλέτες (Paulo Goncalves)!

Μια "γνήσια Ειδική του Ντακάρ, στην οποία συμβαίνουν κάθε είδους πράγματα" -όπως είπε ο Marc Coma- περιελάμβανε η έκτη μέρα του αγώνα, η οποία ξεκίνησε με ποινή δέκα λεπτών στον Cyril Despres, συνεχίστηκε με πτώση του ίδιου του Marc Coma και με απώλεια του προσανατολισμού του Carlos Sainz πριν το πέρασμα από τους πρώτους αμμόλοφους της ερήμου Atacama και κατέληξε με νίκη της BMW τόσο στα αυτοκίνητα (Stephane Peterhansel) όσο και στις μοτοσικλέτες (Paulo Goncalves)!

Παρόλα αυτά, τόσο ο Carlos Sainz (Volkswagen) όσο και ο Marc Coma (ΚΤΜ) διατήρησαν την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, αντίστοιχα – την ώρα που ο Βασίλης Ορφανός ολοκλήρωσε μία ακόμη τιτάνια προσπάθεια με τον 85ο χρόνο και την 73η θέση της γενικής.

Η Ειδική Διαδρομή των 423 χιλιομέτρων ξεκίνησε από την πόλη Calama και μετά το πέρασμα από ένα τμήμα σε βραχώδες έδαφος και πεδιάδες αλατιού, οι αγωνιζόμενοι συνάντησαν τους πρώτους αμμόλοφους πριν την εκπληκτική κάθοδο με κλίση 32 μοιρών προς την πόλη Iquique, στις όχθες του Ειρηνικού Ωκεανού.

Στα αυτοκίνητα ο Stephane Peterhansel ξεκίνησε να ξεδιπλώνει την οδηγική του μαεστρία και εμπειρία στην άμμο και κατέκτησε την πρώτη φετινή νίκη σε Ειδική της BMW X-Raid, με διαφορά 1:24 λεπτού από τον Nasser Al Attiyah και με 3:15 λεπτά από τον Carlos Sainz.

Ο Γάλλος εννέα φορές νικητής του Ντακάρ, που φιλοδοξεί να πετύχει την πρώτη του νίκη μακριά από την Αφρική, εκμεταλλεύτηκε στην αρχή ένα λάθος πλοήγησης του C. Sainz, που παρέσυρε και τον N. Al Attiyah. Ωστόσο αργότερα ο ίδιος ο S. Peterhansel έχασε χρόνο, εξαιτίας κλαταρίσματος, με αποτέλεσμα να μείνει 2:26 λεπτά μακριά από τον Ισπανό στην κορυφή της γενικής – και με τον N. Al Attiyah μόλις επτά δευτερόλεπτα πίσω του.

"Καταφέραμε να περάσουμε τον Sainz και τον Al Attiyah εκμεταλλευόμενοι το λάθος πλοήγησης που έκαναν", δήλωσε ο Stephane Peterhansel. "Μετά ήταν η σειρά μας να κάνουμε ένα λάθος, που μας άφησε με ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Μας προσπέρασαν ξανά, αλλά τους ξαναπεράσαμε στο τέλος.

Κάναμε καλό χρόνο στο τέλος, αν και θα μπορούσε να ήταν καλύτερος. Σε ένα σημείο είχα κερδίσει 4 λεπτά από τον Carlos. Οι τρεις πρώτες θέσεις στη γενική χωρίζονται από τρία λεπτά. Ελπίζω να μείνει έτσι μέχρι την ημέρα ξεκούρασης, ώστε να είναι συναρπαστικό το τέλος του αγώνα. Όλα είναι ακόμα εφικτά, για εμάς".

Ο Carlos Sainz τόνισε: "Στην αρχή είχαμε προβλήματα πλοήγησης. Διστάσαμε για 4-5 χιλιόμετρα, πριν γυρίσουμε πάλι στη διαδρομή, οπου συναντήσαμε ορισμένα δύσβατα χαντάκια. Μετά, στους αμμόλοφους, βρεθήκαμε πίσω από μια πολύ αργή μοτοσικλέτα. Μειώσαμε ρυθμό και περιμέναμε, για να αποφύγουμε κάθε ρίσκο.

Ακόμα και μετά από μια μεγάλη Ειδική σαν τη σημερινή, η γενική κατάταξη έχει πολύ μικρές διαφορές. Η κάθοδος προς τον καταυλισμό στο Iquique ήταν πολύ εντυπωσιακή. Όταν βρίσκεσαι στο αυτοκίνητο, είναι κάτι μοναδικό".

Τέλος, ο Nasser Al Attiyah είπε: "Ήταν πολύ δύσκολη μέρα. Ακολουθούσα τον Carlos σε ένα σημείο και χαθήκαμε. Ο Peterhansel μας έφτασε και μας προσπέρασε. Έπειτα ο Carlos ήταν πολύ γρήγορος κι έτσι σκέφτηκα απλά να προσπαθήσω να τερματίσω αυτή την Ειδική.

Είχαμε καλή θέση σήμερα και πήραμε 1:51 λεπτό από τον Carlos. Νομίζω ότι ήταν καλός χρόνος. Αύριο πρέπει να πιέσουμε περισσότερο, διότι ο Peterhansel θα ανοίγει το δρόμο. Οι διαφορές είναι τρελές. Νομίζω ότι και ο αγώνας θα είναι τρελός φέτος".

Ο Giniel de Villers, στο μεταξύ, κάνει μοναδικό αγώνα στην 4η θέση, καθώς οι Krzysztof Holowczyc και Orlando Terranova έχουν μείνει αρκετά πίσω - ενώ ο Guerlain Chicherit έχασε εκ νέου χρόνο – αλλά αυτή τη φορά διότι κόλλησε σε ένα βαθύ χαντάκι, από το οποίο τον έβγαλε ο ομόλογός του στην X-Raid, Leal dos Santos.

Στον αγώνα των μοτοσικλετών, η 5η Ειδική ήταν δραματική - εξαιτίας της ποινής δέκα λεπτών στον Cyril Despres, της πτώσης του Marc Coma και κυρίως του ατυχήματος του Olivier Pain στο 231ο χιλιόμετρο, πρωτοπόρου της Ειδικής μέχρι τότε, από το οποίο ο Γάλλος γλίτωσε μόνο με έναν σπασμένο καρπό.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Cyril Despres εξηγεί: "Στις 4:30 το πρωί μου είπαν ότι δέχθηκα ποινή. Είχα ξεχάσει τα θερμικά μου γάντια και γύρισα να τα πάρω, αλλά δεν είδα ότι υπήρχαν πινακίδες που έπρεπε να ακολουθήσω στην έξοδο. Δυστυχώς για μένα έτσι είναι οι κανονισμοί".

Στη συνέχεια, περίπου στο 80ό χιλιόμετρο της Ειδικής, είχε την πτώση του ο Marc Coma. Ο ίδιος ήταν τυχερός που απέφυγε τον τραυματισμό, αλλά η ΚΤΜ 450 υπέστη ζημιά στο σύστημα ψύξης και ο Ισπανός έχασε λίγο χρόνο προσπαθώντας να το επιδιορθώσει. Μετά από λίγα λεπτά συνέχισε κανονικά.

"Είδα τον Marc Coma να κάνει επιδιορθώσεις περίπου στο 70ο χιλιόμετρο" είπε ο C. Despres, μεγάλος αντίπαλος του Ισπανού για τη νίκη. "Ποτέ δεν χαίρομαι με τα προβλήματα των άλλων. Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι ο αγώνας που κάνω εγώ".

Έπειτα, ο Marc Coma έφτασε στο σημείο του ατυχήματος του Olivier Pain και σταμάτησε να του προσφέρει βοήθεια. Το ίδιο έκανε και ο Paulo Goncalves. "Μετά τον ανεφοδιασμό σταμάτησα για τον Olivier Pain, που μόλις είχε πέσει. Ήταν αναίσθητος, οπότε ενεργοποίησα τον συναγερμό και έμεινα μαζί του μέχρι να έρθει ο 'νεροκουβαλητής' μου, Joan Pedrero", είπε ο πρώτος. "Περίμενα 4-5 λεπτά. Το σημαντικό είναι ότι είναι καλά", συμπλήρωσε ο δεύτερος.

Ως αποτέλεσμα της καθυστέρησής τους, στο τέλος της Ειδικής τον πρώτο χρόνο είχε ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo –υπό τις επευφημίες των συμπατριωτών του- και, με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου, δεύτερος ήταν ο Frans Verhoeven. Όμως αυτό το αποτέλεσμα δεν έμελλε να παραμείνει.

Οι οργανωτές αφαίρεσαν από τον Paulo Goncalves, όπως και από τον Marc Coma, τον χρόνο που είχαν χάσει βοηθώντας τον τραυματία Olivier Pain, κι έτσι ο Paulo Goncalves κέρδισε την Ειδική – και μαζί την πρώτη νίκη της BMW στους δύο τροχούς μετά από την εποχή του εκλιπόντος Richard Sainct το 2000.

"Ήταν πολύ δύσκολα σήμερα. Έχασα δύο φορές τον δρόμο, αλλά ο Cyril [Despres] εντόπισε τον σωστό. Η πλοήγηση ήταν ιδιαίτερα περίπλοκη, αλλά έτσι είναι το Ντακάρ. Ο αγώνας στην ουσία ξεκίνησε σήμερα. Ήταν μια γνήσια ημέρα των Rally Raid, με τεχνικά προβλήματα και δύσκολη πλοήγηση", είπε ο Francisco Lopez.

"Ήταν μια γνήσια Ειδική του Ντακάρ, που συμβαίνουν κάθε είδους πράγματα" είπε ο Marc Coma και ο C. Despres συνέχισε: "Αυτός είναι ο λόγος που αγωνίζομαι στα Rally Raid. Η μέρα είχε 425 χλμ. πλοήγησης και διασκέδασης. Έπρεπε να εντοπίσουμε συντεταγμένες του GPS που ήταν σαν βελόνες στα άχυρα".

Αλλά εκείνος που απέδωσε καλύτερα την τρέλα της ημέρας ήταν ο Frans Verhoeven: "Μου αρέσουν τέτοιες Ειδικές με μεγάλο μήκος και δυσκολίες στην πλοήγηση. Δύο χιλιόμετρα πριν το τέλος είχα μια άσχημη πτώση. Ευτυχώς δεν χτύπησα, αλλά το κεφάλι μου γύριζε και έβλεπα τα πάντα διπλά"!