current views are: 8

29 Ιουνίου 2020
Δημοσίευση23:30

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρούει τον κώδωνα του κίνδυνου στις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να πιάσουν τα μειωμένα όρια εκπομπών ρύπων αφού για τρίτη σερί χρονιά αυξήθηκαν οι ρύποι από νέα αυτοκίνητα.

Δημοσίευση 23:30’

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρούει τον κώδωνα του κίνδυνου στις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να πιάσουν τα μειωμένα όρια εκπομπών ρύπων αφού για τρίτη σερί χρονιά αυξήθηκαν οι ρύποι από νέα αυτοκίνητα.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, γεγονός που κάνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στείλει νέα αυστηρότερα μηνύματα για την τήρηση των ορίων εκπομπών των ρύπων. Με ανακοίνωσή της τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων για να μην δεχτούν τα βαριά πρόστιμα που θα τεθούν σε ισχύ από φέτος. Σύμφωνα με υπολογισμούς, τα πρόστιμα αυτά σε ορισμένες μάρκες αυτοκινήτων ανέρχονται σε πολλά δισ. ευρώ, γεγονός που θα σταθεί τροχοπέδη στην μελλοντική τους εξέλιξη.

Οι μέσες εκπομπές για νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ συν την Μ. Βρετανία, την Ισλανδία και τη Νορβηγία ήταν 122,4 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2019, αυξημένα κατά 1,6 γρ /χλμ σε σύγκριση με το 2018. Οι κατασκευαστές για να ανταποκριθούν στα νέα όρια και να αποφύγουν την καταβολή προστίμων, θα πρέπει να μειώσουν τους επόμενους μήνες τις εκπομπές ρύπων κατά 22% από τα επίπεδα του 2019, φθάνοντας δηλαδή στο όριο των 95γρ/χλμ.

Σύμφωνα με αναλυτές οι εκπομπές αυξήθηκαν μετά την αύξηση των πωλήσεων των SUV που κατά βάση έχουν αυξημένες εκπομπές ρύπων, καθώς σήμερα αντιπροσωπεύουν το 38% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αποτελούν το 3,5% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2019, με μοναδική εξαίρεση τη Νορβηγία η οποία το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπερνάει σήμερα το 55%.

Η Επιτροπή προέτρεψε τα κράτη μέλη να κινηθούν πιο εντατικά και να επενδύσουν στα «καθαρά» αυτοκίνητα, αλλά και στην υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που θα δώσουν τα κίνητρα στους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη το τελευταίο διάστημα, πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί και την Ελλάδα, έχουν ήδη δημοσιοποιήσει κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος των πακέτων οικονομικής ανάκαμψης στην μετά του κορονοϊού εποχή, στην προσπάθειά τους να υπάρξει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για καθαρότερο περιβάλλον, αλλά και για να δοθούν κίνητρα τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ


σχετικα αρθρα