current views are: 7

20 Οκτωβρίου 2016
Δημοσίευση13:16

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ευχαριστεί τον Λεωνίδα Καβάκο

Οι μουσικοί και η διεύθυνση της ορχήστρας απευθύνουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον διάσημο σολίστ για την σύμπραξή του με την Κ.Ο.Α. στην Καλαμάτα στις 14 Οκτωβρίου

Δημοσίευση 13:16’

Οι μουσικοί και η διεύθυνση της ορχήστρας απευθύνουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον διάσημο σολίστ για την σύμπραξή του με την Κ.Ο.Α. στην Καλαμάτα στις 14 Οκτωβρίου

Οι μουσικοί και η διεύθυνση της ορχήστρας απευθύνουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον διάσημο σολίστ για την σύμπραξή του με την Κ.Ο.Α. στην Καλαμάτα στις 14 Οκτωβρίου

Η ανακοίνωση της Κ.Ο.Α.:

Βασικό «συστατικό» της επιτυχίας μίας καλλιτεχνικής εκδήλωσης είναι ο βαθμός της αμφίδρομης επικοινωνίας και της ανταλλαγής εμπειριών και αισθημάτων που δημιουργούνται μεταξύ των καλλιτεχνών και του κοινού. Στην περίπτωση της συναυλίας που έδωσε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 14 Οκτωβρίου, στην Καλαμάτα, με το Λεωνίδα Καβάκο στο διττό μουσικό ρόλο του αρχιμουσικού αλλά και του σολίστ μαζί με τον σπουδαίο Roman Simovic, εξάρχοντα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, στο Διπλό κοντσέρτο για βιολί του Γ. Σ. Μπαχ, το αποτέλεσμα δεν ήταν μόνον, κατά κοινή ομολογία, εξαιρετικά επιτυχημένο. Ήταν και μία ζωντανή απόδειξη της αμφίδρομης και απόλυτα ειλικρινούς σχέσης που αναπτύχθηκε μεταξύ του κοινού, της Ορχήστρας, του αρχιμουσικού και του σολίστ. Κι αυτό φάνηκε τόσο από την υποδοχή του κοινού, όσο κι από την αφοσίωση και τη συγκίνηση των μουσικών.

Μετά από αυτή την εμπειρία είναι φυσικό οι μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (οι οποίοι ήταν άλλωστε εκείνοι που πήραν την πρωτοβουλία της πρώτης επαφής με το Λεωνίδα Καβάκο ώστε να γίνει τελικώς εφικτή η πραγματοποίηση της συναυλίας), να θέλουν να του απευθύνουν και ένα δημόσιο «ευχαριστώ». Το ίδιο μεγάλο «ευχαριστώ» επιθυμεί να απευθύνει και η Διεύθυνση της Ορχήστρας καθώς και ολόκληρος ο φορέας (Κ.Ο.Α.) προς τον, διεθνούς κύρους, μουσικό που παραχώρησε ευγενώς την αμοιβή του υπέρ των μεγάλων αναγκών της Ορχήστρας και συγκεκριμένα υπέρ της αγοράς ενός κοντραμπάσου με το οποίο θα παίζει εφεξής ο κορυφαίος κοντραμπασίστας της Κ.Ο.Α. Οι θερμές ευχαριστίες αφορούν επίσης και το Ρόμαν Σίμοβιτς που, κατόπιν προσκλήσεως του Καβάκου, συμμετείχε στη συναυλία αφιλοκερδώς. Ευχαριστίες επίσης οφείλει η Κ.Ο.Α.  στο Δήμο Καλαμάτας και την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» για την καθοριστική βοήθεια και στήριξη που προσέφεραν στη διοργάνωση της συναυλίας, καθώς και στο ξενοδοχείο Filoxenia Kalamata (του ομίλου Grecotel) για τη χορηγία φιλοξενίας.

Τα έσοδα από τη συναυλία αποφασίστηκε να διατεθούν υπέρ της Παιδιατρικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας. Αντιπροσωπεία της κλινικής υπό το Διευθυντή της μονάδας Βάιο Κατσάρο, είχε μάλιστα την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη Γενική Δοκιμή. Τη Γενική Δοκιμή παρακολούθησαν όμως και μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου, καθώς και του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας.

Η συναυλία που σηματοδότησε την «πρωτιά» του σπουδαίου Έλληνα μουσικού στο πόντιουμ της Κ.Ο.Α. πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Μέγαρο Χορού της Καλαμάτας, παρουσία μεταξύ άλλων και του Δημάρχου της πόλης Παναγιώτη Νίκα. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκτός από το Διπλό κοντσέρτο για βιολί του Γ. Σ. Μπαχ, τη Συμφωνία «του Λιντς» του Μότσαρτ και τη Δεύτερη Συμφωνία του Σούμαν. Τα χειροκροτήματα κι οι επευφημίες του κόσμου και η συγκινησιακή φόρτιση των μουσικών για την ολοκλήρωση της μουσικής διαδρομής και της εμπειρίας που μοιράστηκαν τις προηγούμενες ημέρες με το Λεωνίδα Καβάκο και τον Ρόμαν Σίμοβιτς, σημάδεψε τη λήξη της συναυλίας. Σε ανάμνηση της βραδιάς η Κ.Ο.Α. προσέφερε στον Σίμοβιτς ένα καλάθι γεμάτο με χαρακτηριστικά προϊόντα της μεσσηνιακής γης. Και στο Λεωνίδα Καβάκο η Ορχήστρα χάρισε ένα αντίγραφο βιολόσχημου κυκλαδικού ειδωλίου, κάνοντας την ευχή αυτή να είναι η αρχή μιας μακράς και γόνιμης συνεργασίας.

Ας επισημάνουμε τέλος ότι το επόμενο ραντεβού στην ατζέντα του Λεωνίδα Καβάκου ως αρχιμουσικού είναι η-επίσης «πρώτη»-παρουσία του την ερχόμενη εβδομάδα στο πόντιουμ της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης με πρόγραμμα που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το Διπλό κοντσέρτο για βιολί του Γ. Σ .Μπαχ, το οποίο ερμήνευσε και με την Κ.Ο.Α