current views are: 11

30 Νοεμβρίου 2015
Δημοσίευση15:46

Σκουρλέτης: Στα 2 δισ. το κόστος του αγωγού TAP – Τα επόμενα βήματα

Για την πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου TAP ενημέρωσε ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης τους ομολόγους του καθώς και τον αρμόδιο Επίτροπο κατά τη σύνοδο των υπουργών την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες. 

Δημοσίευση 15:46’

Για την πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου TAP ενημέρωσε ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης τους ομολόγους του καθώς και τον αρμόδιο Επίτροπο κατά τη σύνοδο των υπουργών την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες. 

Για την πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου TAP ενημέρωσε ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης τους ομολόγους του καθώς και τον αρμόδιο Επίτροπο κατά τη σύνοδο των υπουργών την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες. 

Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων με την Κοινοπραξία του αγωγού στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που οριοθετήθηκαν, κυρίως, από τις τελευταίες εθνικές εκλογές, γεγονός που, όπως αναφέρεται, «αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προς τη διεθνή επενδυτική κοινότητα και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, για την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να λύνει προβλήματα με αμοιβαία επωφελή τρόπο, ακόμη κι όταν αντιμετωπίζει παγιωμένες καταστάσεις».

Στα αποτελέσματα των συνομιλιών των δύο πλευρών που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, όπως τονίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του υπουργείο Ενέργειας, περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Προβλέφθηκε αντάλλαγμα για τη χρήση της δασικής γης, το οποίο εξαιρούνταν από την αρχική σύμβαση.
  • Αποσαφηνίστηκε ότι θα δοθεί αποζημίωση για τη δημόσια γη, κάτι που, επίσης, δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση, με όχι δυσμενέστερους όρους σε σχέση με την ιδιωτική.
  • Συγκεκριμενοποιήθηκε η επιθυμία της εταιρείας του αγωγού να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, μέσω εθελοντικού προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το οποίο αυξήθηκε από τα περίπου 11 εκατ. ευρώ, που αναφερόταν αρχικά, στα 32 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πόρους που θα αποτυπωθούν σε συγκεκριμένα έργα προς όφελος όλων των κατοίκων στους δήμους από τους οποίους θα περάσει ο αγωγός, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.

Το επόμενο διάστημα, με ευθύνη του υπουργείου, θα συγκροτηθεί Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου με τη συμμετοχή της Κοινοπραξίας και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης των περιοχών διέλευσης του αγωγού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΥΠΕΝ, η δαπάνη για το ελληνικό τμήμα του αγωγού εκτιμάται κοντά στα 2 δισ. ευρώ και η άμεση απασχόληση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας, ενώ είναι δεδομένο ότι θα ενισχυθεί και η έμμεση απασχόληση.

Στο έργο θα χρησιμοποιηθούν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και ήδη ανακοινώθηκε η σύναψη σύμβασης με ελληνική εταιρεία για την προμήθεια σωληναγωγών μήκους περίπου 495 χλμ. για τα χερσαία τμήματα του αγωγού στην Ελλάδα. Το συμβόλαιο αφορά συνολικά σε περίπου 270.000 τόνους σωληναγωγών.