current views are: 6

10 Οκτωβρίου 2019
Δημοσίευση14:50

Πολιτική «ναυμαχία» για τις επενδύσεις του ΟΛΠ

Ο ΟΛΠ απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας ενώ δεν θα επεκταθεί το Container Terminal

Δημοσίευση 14:50’

Ο ΟΛΠ απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας ενώ δεν θα επεκταθεί το Container Terminal

«Η COSCO Shipping ήταν και παραμένει ισχυρός σύμμαχος της ελληνικής οικονομίας», δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, YU Zenggang, ο οποίος επισκέφθηκε τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, για να ευχαριστήσει τον ίδιο προσωπικά αλλά και την ελληνική κυβέρνηση για την καθοριστική συμβολή τους στην ταχεία προώθηση της επένδυσης του ΟΛΠ, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που «εγκρίθηκε μέσα σε τρεις μόνο μήνες».

Ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του για το γεγονός πως μια ιδιαίτερα σημαντική επένδυση, που αντιμετώπισε για χρόνια προσκόμματα και ταλανίστηκε από ιδεοληψίες, παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στις άριστες σχέσεις Ελλάδας και Κίνας. 

«Οι επενδύσεις που έχει σχεδιάσει ο ΟΛΠ Α.Ε. αναβαθμίζουν το λιμάνι του Πειραιά, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας, συμπληρώνοντας ότι η «έγκριση του master plan αποδεικνύει ότι η χώρα μας είναι φιλική σε επενδύσεις».

Πρόσθεσε, δε, ότι «στόχος του υπουργείου είναι οι επενδύσεις, που το αφορούν, να εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς, πάντα με βάση την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, διασφαλίζοντας το συμφέρον όχι μόνο της ελληνικής οικονομίας αλλά και της κοινωνίας». 

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.

Σε ό,τι αφορά τα δύο νέα έργα που είχαν προταθεί στα τέλη Αυγούστου, ο ΟΛΠ απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει. Επίσης, για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Δηλώσεις για το θέμα έκαναν τόσο ο αρμόδιος τομεάρχης ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Σαντορινιός όσο και ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρ. Βρεττάκος.

«Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ αποτελεί μια νίκη της νομιμότητας. Όλοι όσοι αγωνίστηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιωσιμότητα των τοπικών κοινωνιών και την εφαρμογή νόμιμων όρων λειτουργίας της επένδυσης της ΟΛΠ ΑΕ, μπορούν να αισθάνονται δικαιωμένοι. Τα δυο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ, αυτό της επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και της επέκτασης του Car Terminal στο Κερατσίνι και στη Δραπετσώνα, είτε αποσύρθηκαν από την ΟΛΠ ΑΕ είτε απορρίφθηκαν», αναφέρει σε σημερινή δήλωσή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Στη δήλωσή του, ο κ.Σαντορινιός προσθέτει ότι «η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που από το βήμα της ΔΕΘ βιάστηκε να ανακοινώσει με στόμφο τις νέες επενδύσεις της ΟΛΠ, παρακάμπτοντας το στάδιο της έγκρισης, λες και η υλοποίηση ήταν δεδομένη, βρίσκονται εκτεθειμένοι για ακόμη μια φορά».

«Η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει», αναφέρει σε δήλωσή του ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος.


σχετικα αρθρα