current views are: 6

6 Απριλίου 2017
Δημοσίευση09:43

Minoan Lines: Σταθερό το ενδιαφέρον μας για τον έλεγχο της Hellenic Seaways

Σταθερές στο ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways παραμένουν οι Μινωικές Γραμμές.

Δημοσίευση 09:43’
αρθρο-newpost

Σταθερές στο ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways παραμένουν οι Μινωικές Γραμμές.

Σταθερές στο ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways παραμένουν οι Μινωικές Γραμμές.

Σε ανακοίνωση τους εκφράζουν την επιθυμία «να επιβεβαιώσουν τη στρατηγική επιλογή για την απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways, παρά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016 που ο διευθύνων σύμβουλος της HSW δημοσιοποίησε στον Τύπο».

Στην ανακοίνωση της η Μinoan Lines σημειώνει ότι «το οικονομικό περιβάλλον για την ελληνική ακτοπλοΐα γενικότερα και την HSW ειδικότερα ήταν θετικό κατά τη χρήση 2016, λόγω των χαμηλότερων τιμών 12ετίας που κατέγραψαν οι τιμές των καυσίμων.»

Και προσθέτει «συγκεκριμένα, τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2016 της HSW δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες των μετόχων της, καθώς σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εκτελεστικής διοίκησης της εταιρείας: Ο Κύκλος Εργασιών παρέμεινε στάσιμος στο ποσό € 132 εκατ., παρά τη δραστηριοποίηση της εταιρείας με τρία επιπλέον πλοία (Νήσος Σάμος, HighSpeed 7 και Hellenic HighSpeed). Η λειτουργική κερδοφορία EBITDA σημείωσε μείωση 27% ή € 6,5 εκατ. και διαμορφώθηκε σε € 18 εκατ. έναντι € 24,5 εκατ. το 2015, παρά την πτώση των διεθνών τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, οι οποίες σημείωσαν χαμηλό δωδεκαετίας. Τα Κέρδη μετά Φόρων που προέρχονται από τη λειτουργία της εταιρείας, μειώθηκαν σε μηδενικά επίπεδα στην πραγματικότητα, καθώς τα ανακοινωθέντα Καθαρά Κέρδη ύψους € 6,5 εκατ. προέρχονται από μία λογιστική ακροβασία, δηλαδή την αναστροφή απομείωσης πλοίων, ένα έκτακτο και μη επαναλαμβανόμενο γεγονός.»

Και επισημαίνει ότι «οι ευθύνες της εκτελεστικής διοίκησης της HSW είναι προφανώς σημαντικές, καθώς υποδηλώνουν την αδυναμία της να φέρει θετικά αποτελέσματα, την έλλειψη στρατηγικής αλλά και μακρόπνοου επιχειρηματικού σχεδιασμού.»

Επιπροσθέτως υπογραμμίζουν επικαλούμενες τις ανακοινώσεις της διοίκησης της HSW ότι «επένδυσε «πολλά εκατομμύρια» για την επισκευή – ανακαίνιση ενός παλαιού συμβατικού πλοίου 30 ετών που βρισκόταν επί έτη αγκυροβολημένο. Προχώρησε σε πωλήσεις πλοίων με επιτυχημένη εμπορική δραστηριότητα υποθηκεύοντας τις δυνατότητες

κερδοφορίας της εταιρείας. Ειδικότερα, πώλησε το ταχύπλοο καταμαράν HighSpeed 6, το οποίο δραστηριοποιούνταν με επιτυχία στη δημοφιλή εμπορική γραμμή της Σαντορίνης, έναντι € 19,6 εκατ. Οι μη ορθές επιχειρηματικές κινήσεις επέφεραν την επιδείνωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας με τη μείωση των ταμειακών διαθεσίμων και τη σημαντική αύξηση των υποχρεώσεων της εταιρείας.»

Η Minoan Lines συμπληρώνει «το 2017 με την αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 25% περίπου εκτιμούμε ότι θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση των οικονομικών της επιδόσεων. Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένη η συνεννόηση των μετόχων της εταιρείας στην επερχόμενη έκτακτη γενική συνέλευση προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την αναστροφή της οικονομικής της πορείας.»

Υπενθυμίζεται ότι πριν από μια εβδομάδα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Αντώνης Αγαπητός είχε σημειώσει ότι «η δουλειά η δική μου και της διοίκησης της Hellenic Seaways είναι η συνεχής προσπάθεια για την πρόοδο της εταιρείας. Αυτό πασχίζουμε τα τελευταία χρόνια και τα νούμερα μιλούν από μόνα τους».

Ο κ.Αγαπητός είπε ακόμη ότι η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα σε αναδιάρθρωση των δανείων της και από 183 εκατ.ευρώ που είχε το 2015 σήμερα είναι στα 143 εκατ.ευρώ. Είπε επίσης ότι η αύξηση του τζίρου στα λειτουργικά κέρδη το 2014 ήταν 6,5 εκατ.ευρώ το 2015, 24,6 εκατ.ευρώ και το 2016, 18 εκατ.ευρώ. Τα καθαρά κέρδη πρόσθεσε το 2015 ήταν 4 εκατ.ευρώ και 6,5 εκατ. ευρώ το 2016.

Η τράπεζα Πειραιώς είναι μέσα στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας και έχει ελεγκτικούς μηχανισμούς που μπορεί αν πάσα στιγμή να γνωρίζει τις οικονομικές κινήσεις της εταιρείας και εγώ ως μέτοχος δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θέλω το κακό αυτή της εταιρείας συμπλήρωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΗSW.

Αναφορικά με το νέο πλοίο το «Νήσος Σάμος» ο κ.Αγαπητός πρόσθεσε ότι αποκτήθηκε με ιδία κεφάλαια της εταιρείας και σε αυτό συνέβαλε η Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου οι μετοχές της Ηellenic Seaways να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία.


σχετικα αρθρα