current views are: 13

12 Ιουνίου 2017
Δημοσίευση14:48

Ψάχνουν λύσεις για τα 23 αεροδρόμια – Μόνο για δύο υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτή

Στην άμεση αξιοποίηση από το Υπερταμείο των 23 αεροδρομίων προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομίας, το οποίο μελετά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξασφαλίσει το υψηλότερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Δημοσίευση 14:48’

Στην άμεση αξιοποίηση από το Υπερταμείο των 23 αεροδρομίων προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομίας, το οποίο μελετά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξασφαλίσει το υψηλότερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Στην άμεση αξιοποίηση από το Υπερταμείο των 23 αεροδρομίων προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομίας, το οποίο μελετά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εξασφαλίσει το υψηλότερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ελευθερία του Τύπου” το Δημόσιο προτίθεται να διατηρήσει σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό στο πακέτο (ή στα πακέτα) αεροδρομίων που θα δημιουργηθούν προς παραχώρηση, ώστε να μειωθούν οι ανάγκες επένδυσης από τους επενδυτές και να είναι ελκυστικότερη η παραχώρηση. 

Κι αυτό γιατί η παραχώρηση των 23 αεροδρομίων είναι πολύ δυσκολότερη από εκείνη των 14 στην κοινοπραξία Fraport-Slentel καθώς και τα μικρότερα, δεν είναι προνομιακά, ανήκουν σε λιγότερο τουριστικά νησιά, είναι ζημιογόνα, δεν επιδέχονται επενδύσεων επέκτασης και αυτά τα στοιχεία αποθαρρύνουν την προσέλκυση επενδυτών.

Η αξιοποίηση τους θα γίνει από το Υπερταμείο στο οποίο το ΤΑΙΠΕΔ έχει δώσει τη μελέτη που είχε πραγματοποιήσει για την αξιολόγησή τους. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα 23 αεροδρόμια δέχονται μόλις το 5% του συνολικού αριθμού των ταξιδιωτών και φθάνουν με αεροπλάνο στην Ελλάδα. Από όλα, μόνο για δύο φαίνεται να υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον, ενώ για τα υπόλοιπα 21 τα προβλήματα είναι μεγάλα. Τα αεροδρόμια για τα οποία φαίνεται ότι μπορεί να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον είναι εκείνα του Αράξου και της Καλαμάτας.

Ο ” Άραξος” έχει το πλεονέκτημα της έκτασης και επιτρέπει την προσγείωση πολύ μεγάλων αεροσκαφών και συνεπώς θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές.

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει εμπορικό ενδιαφέρον λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν δρομολογηθεί πτήσεις προς Καλαμάτα από διάφορες πόλεις της Ευρώπης.

Μικρότερο είναι το ενδιαφέρον για άλλα πέντε με έξι αεροδρόμια (Καλύμνου, Αστυπάλαιας , Πάτμου κ.α), ενώ για τα υπόλοιπα 15 (Σητεία, Κύθηρα, Καστελόριζο, Ικαρία, Νάξος, Κάσος, Πάρος, Κάλυμνος, Σκύρος, Λέρος, Αστυπάλαια, Καστοριά, Μήλος, Σύρος, και Κοζάνη) ουσιαστικά δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον.


σχετικα αρθρα