current views are: 7

21 Ιουνίου 2022
Δημοσίευση11:43

Fuel Pass 2: Έως 45.000 ευρώ εισόδημα το όριο – Στα 15 ευρώ αυξάνεται η επιδότηση μέσω ψηφιακής κάρτας

Τι περιλαμβάνουν.

Δημοσίευση 11:43’

Τι περιλαμβάνουν.

Από το υπουργείο Οικονομικών, πραγματοποιήθηκε η εξειδίκευση των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού για τη νέα επιδότηση καυσίμων, από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τον αναπληρωτή υπουργό Θεόδωρο Σκυκαλάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.

Οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι πάνω από 3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα. Η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου.

Η επιδότηση για ΙΧ χωρίς κάρτα στις ηπειρωτικές περιοχές διαμορφώνεται στα 65 ευρώ, ενώ με τη χρήση ψηφιακής κάρτας αυξάνεται στα 80 ευρώ.

Αντίστοιχα στις νησιωτικές περιοχές χωρίς κάρτα η επιδότηση διαμορφώνεται στα 85 ευρώ και με καρτα στα 100 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι διαλέξουν ψηφιακή κάρτα αντί για κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό, θα πάρουν επιπλέον 15 ευρώ, αντί για 5 ευρώ που ίσχυε έως τώρα στo fuel pass 1.

Τα βασικά σημεία από την τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα

  • 375 εκατ. ευρώ το νέο πακέτο μέτρο στήριξης των νοικοκυριών
  • 3,1 εκατ. οι δικαιούχοι
  • Επεκτείνεται το fuel Pass για Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο
  • Δηλωθέν εισόδημα έως 45.000 ευρώ
  • Η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία
  • Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ σε ηπειρωτικές περιοχές
  • Για τους δικαιούχους που επιλέγουν ψηφιακή κάρτα το ποσό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, δλδ για νησιωτικές περιοχές είναι 65 ευρώ+15 με ψηφιακή κάρτα, φτάνει στα 80 ευρώ
  • Στα νησιά, η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν
  • Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ
  • Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο
  • Επιστρέφεται το ΕΦΚ στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες

Οπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, «οι λόγοι που μπορούμε να δώσουμε υψηλότερη επιδότηση στα καύσιμα είναι οι εξής: Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανεργία μειώθηκε σημαντικά, η αυξημένη ανάπτυξη έχει σημαντική αντανάκλαση στα δημόσια έσοδα, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό είναι ιδιαιτέρως αυξημένα (σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία).

Ολα αυτά συμβαίνουν παρά τις τεράστιες πιέσεις που δέχεται η οικονομία μας, λόγω πληθωρισμού και ακρίβειας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίσουμε (όσο το δυνατόν πιο δίκαια) την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά, οι διεθνείς αυτές εξελίξεις».

Πρόκειται για μια αύξηση 80% σε σχέση με την προηγούμενη επιδότηση. Το υπολογιζόμενο κόστος του Fuel Pass 2 είναι 200 εκατ. ευρώ

Με τη νέα αυξημένη παροχή, ένας οδηγός στην Αττική θα πληρώνει για παράδειγμα 1,96 ευρώ την βενζίνη, που σήμερα φτάνει στα 2,40 ευρώ.

Η πλήρης τοποθέτηση Σταϊκούρα

Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, διερχόμαστε μια πολύ δύσκολη περίοδο.
Μια παρατεταμένη περίοδο εξωγενών κρίσεων, που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Ως Κυβέρνηση απαντάμε σε αυτές υπεύθυνα, αποφασιστικά και συγκροτημένα, με πρωταρχική μέριμνα τη μέγιστη δυνατή στήριξη των συμπολιτών μας.
Παρεμβαίνουμε άμεσα και δυναμικά, διαμορφώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ» προστασίας πάνω από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη.
Το πράξαμε, με επιτυχία, στην πανδημία.
Το πράττουμε – από την πρώτη στιγμή – και στην τρέχουσα δοκιμασία, για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της ενεργειακής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.
Κρίση που έχει μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με τις αρχικές – πανευρωπαϊκά – εκτιμήσεις, με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης να «σκαρφαλώνει» πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις πριν λίγους μήνες, επιβαρύνοντας σφοδρά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι παρά τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, παρεμβάσεις πιο γενναίες – σε μέγεθος – από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις.
Και σε αυτές τις προκλήσεις, ανταποκρινόμαστε, για ακόμη μια φορά, θετικά, αξιοποιώντας τη συνετή εκτέλεση του Προϋπολογισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, ερχόμαστε να ενισχύσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, επιδοτώντας τα καύσιμα.
Συγκεκριμένα:

1ον. Επεκτείνουμε την κάρτα καυσίμων (fuel-pass 2) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρέχοντας μεγαλύτερη επιδότηση, σε περισσότερους δικαιούχους.
Συγκεκριμένα, χορηγείται, κατά τον μήνα Ιούλιο, επιδότηση καυσίμων, αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης, που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών για φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών.
Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.
Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.
Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε.
Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.
Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.
Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.
Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.
Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.
Το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

2ον. Συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης (Diesel) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο.
Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατ. ευρώ.

3ον. Επιστρέφουμε, εντός Αυγούστου αντί για Νοέμβριο, τον ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.
Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021.
Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022.
Το κόστος εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων, διαμορφώνεται στα 375 εκατ. ευρώ.
Οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού, τον προηγούμενο μήνα.
Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη.
Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Μέτρα πολύ περισσότερα έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου, από τα πιο γενναία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επιβεβαιώνουν τόσο μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και έκθεση του Ινστιτούτου Bruegel.
Μέτρα όπως είναι:
η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,
η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,
η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,
η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,
η ενίσχυση κτηνοτρόφων,
η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,
η επιδότηση ταξί,
η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,
η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,
οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, και
το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Μέτρα που έρχονται να προστεθούν σε σειρά πολιτικών στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι δεκάδες μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, οι πολιτικές μείωσης της ανεργίας, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού κ.ά.
Αποδεικνύεται, έτσι, ότι ως Κυβέρνηση είμαστε σταθερά, κοντά στην κοινωνία.
Δίπλα στον κάθε πολίτη, κυρίως τον πιο ευάλωτο συμπατριώτη μας.
Και θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί.
Γενναία, αποφασιστικά, υπεύθυνα και ρεαλιστικά.
Στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο!

Η πλήρης τοποθέτηση Σκυλακάκη

Το fuel pass 2 αποτελεί τη συνέχεια ενός επιτυχημένου χρηματοδοτικού εργαλείου, που εισήγαγε η Κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, που έφερε η διεθνής ενεργειακή κρίση. Έχει τρίμηνη διάρκεια και απευθύνεται σε περισσότερους, καθώς διευρύναμε και κάναμε πιο δίκαια τα εισοδηματικά κριτήρια. Επιπλέον, αυξάνεται σημαντικά το ποσό της επιδότησης, ιδίως εάν ο πολίτης επιλέξει την άυλη ψηφιακή κάρτα.

Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με την υφιστάμενη πλατφόρμα και θα μπορούν, με ταχύτητα, να αξιοποιήσουν αυτή την πρόσθετη βοήθεια που δίνεται σε μία κατ’ εξοχήν δύσκολη περίοδο.

Γιατί μπορούμε να δώσουμε αυτή την πρόσθετη βοήθεια, χωρίς να αλλάξουμε τους επικαιροποιημένους δημοσιονομικούς στόχους, που παραμένουν στο 2% πρωτογενές έλλειμμα. Οι λόγοι είναι τρεις:

Πρώτον, ο ρυθμός ανάπτυξης, που ήταν πολύ υψηλός το 2021. Πετύχαμε ανάπτυξη τύπου V, παρά την καταστροφολογία της Αντιπολίτευσης, με 8,3%. Κι ο υψηλός ρυθμός συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο, με 7%, που ήταν περίπου διπλάσιο από αυτό που είχαμε προϋπολογίσει. Και η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς στηρίζεται κατ’ εξοχήν στις επενδύσεις και στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές το 2021 σημείωσαν ρεκόρ, ενώ και οι επενδύσεις ήταν σημαντικά μεγαλύτερες από το 2019.

Ταυτόχρονα, έχουμε και μία πολύ σημαντική μείωση της ανεργίας – πάλι παρά τις καταστροφολογικές προβλέψεις της Αντιπολίτευσης – και αυτό επίσης μας δίνει καλύτερη πρόβλεψη για τα δημοσιονομικά περιθώρια το 2022.

Ο δεύτερος λόγος που μπορούμε να βοηθάμε, είναι διότι η αυξημένη ανάπτυξη έχει πραγματική αντανάκλαση και στα δημόσια έσοδα. Έχουμε μία ικανοποιητική πορεία των εσόδων, όπου αφαιρουμένου του ΕΝΦΙΑ που έχουμε προεισπράξει περίπου 800 εκατ. ευρώ, είχαμε υπέρβαση του προϋπολογισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ, στο πεντάμηνο. Κι αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να μπορούμε να βοηθήσουμε και στο επίπεδο του ηλεκτρισμού, αλλά και σε αυτό των καυσίμων.

Και ο τρίτος λόγος, είναι τα πρώτα στοιχεία για τον τουρισμό – είχαμε προϋπολογίσει 80% ανάκτηση του κύκλου εργασιών του 2019 – που δείχνουν μία πολύ καλή πορεία τον Απρίλιο και οι πρώτες ενδείξεις για τον Μάιο είναι εξίσου ενθαρρυντικές. Και είναι πολύ σημαντικό ότι αυτή η πορεία είναι ποιοτική, διότι τα πολύ καλά έσοδα που επιτυγχάνουμε, στηρίζονται, κυρίως, σε αύξηση του κατά κεφαλήν εσόδου που δίνει ο κάθε τουρίστας. Έχουμε, δηλαδή, τουρισμό καλύτερης ποιότητας από πλευράς εσόδων.

Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις οποίες αντιμετωπίζουμε και επιδρούν αρνητικά στην οικονομία, στο ΑΕΠ. Ο πληθωρισμός, δηλαδή, που είναι εισαγόμενος, οφείλεται στις αυξήσεις των διεθνών τιμών, σε εμπορεύματα όπως είναι τα καύσιμα, αλλά και σε άλλα, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι, τα λιπάσματα κ.λπ., μας μειώνει το ΑΕΠ. Και σ’ αυτές τις μειώσεις δεν μπορούμε να επιδράσουμε, δεν μπορεί ούτε η Ευρώπη ούτε η Αμερική μαζί να αλλάξουν αυτές τις διεθνείς τιμές. Και πρέπει να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι είναι βαριά η επίπτωση στην οικονομία, κάθε 10 ευρώ αύξηση στο φυσικό αέριο, μας στερεί 500 περίπου εκατ. ευρώ από την οικονομία, μειώνει το ΑΕΠ. Κι αυτό, σκεφτείτε το, στα 80-100 ευρώ που είναι, πιθανόν, η αύξηση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε φέτος.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίζουμε με ορθολογικά κριτήρια και όσο γίνεται πιο δίκαια την επίπτωση που έχουν στα νοικοκυριά οι αυξήσεις αυτές, και προπαντός στα ευάλωτα νοικοκυριά και στη μεσαία τάξη. Και μπορούμε να βοηθάμε ακριβώς διότι έχουμε, όπως σας είπα, ταχύτερη ανάπτυξη. Κι αυτό, διότι με συνέπεια προωθήσαμε επί 3 χρόνια τις μεταρρυθμίσεις και αυξήσαμε την εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία. Στις μεταρρυθμίσεις προχωρούμε πια από τις μεγάλες, συμβολικές, στις εκατοντάδες μικρές μεταρρυθμίσεις, που κάνουν πιο αποτελεσματική τη λειτουργία της οικονομίας και του Κράτους. Μόνο στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε 68 ξεχωριστές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες υλοποιούμε. Σ’ ό,τι αφορά στην εμπιστοσύνη, έχουμε και τις αναβαθμίσεις που μας φέρνουν μία κλίμακα κάτω από την επενδυτική βαθμίδα – η τελευταία έγινε αυτές τις ημέρες από τον ιαπωνικό οίκο – και την έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία, που κλείνει μία ολόκληρη δύσκολη περίοδο. Και αυτές τις μεταρρυθμίσεις τις πραγματοποιήσαμε, διότι δουλέψαμε παρά τις κρίσεις, κατά τη διάρκεια αυτών, πάρα πολύ σκληρά ως Κυβέρνηση. Κι επειδή δουλέψαμε, έχουμε σήμερα αυτόν τον πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο, που δημιουργεί η ανάπτυξη και τον οποίο με ασφάλεια διαθέτουμε για τους πολίτες και θα συνεχίσουμε να τον διαθέτουμε, όπως και όποτε προκύπτει ότι είναι υπαρκτός και μπορούμε με σύνεση και σωφροσύνη να κρατήσουμε και τη δημοσιονομική σταθερότητα και τη βοήθεια στην οικονομία και την κοινωνία.