«Κραχ» στη διώρυγα του Σουέζ: «Εκτοξεύτηκαν» τα ναύλα για μεταφορές πετρελαίου – Σοβαρές επιπτώσεις και για την Ελλάδα
Οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ.

Οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ.
Τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα μετά το σοκ του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ, καθώς το γιγαντιαίο πλοίο Ever Given παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες. Ο εγκλωβισμός του πλοίου στη διώρυγα προκαλεί ντόμινο ζημιών και από τις οικονομικές επιπτώσεις δεν γλιτώνει ούτε η Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό σύμβουλο Γιώργο Ξηραδάκη, που μίλησε στον ΣΚΑΪ, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, θα επηρεαστεί πάρα πολύ το εμπόριο στην Ελλάδα κι εξήγησε: «Θα έχουμε έλλειψη κάποιων αγαθών που περιμένουμε ειδικά για την περίοδο του Πάσχα. Θα έχουμε μια μεγάλη πτώση στα φορτία που θα έρθουν στον Πειραιά. Πολλά από αυτά θα δρομολογηθούν, αν καθυστερήσει το άνοιγμα, θα πάνε γύρω γύρω από το Κέιπ Τάουν, θα πάνε σε άλλα λιμάνια, όπως είναι της δυτικής Ευρώπης».
Οι προσπάθειες για τη μετακίνηση του 400 μέτρων μήκους πλοίου, που είναι καθηλωμένο από την Τρίτη, μπορεί να χρειασθούν εβδομάδες εν μέσω κακοκαιρίας.
Η ιαπωνική ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen διέψευσε δημοσίευμα ότι σκοπεύει να το μετακινήσει το Σάββατο το βράδυ, αναφέροντας ότι οι προσπάθειες αποκόλλησής του συνεχίζονται. Ο Οργανισμός της Διώρυγας του Σουέζ καλωσόρισε την προσφορά των ΗΠΑ να βοηθήσουν.
Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.
«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.
Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.
To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.
Οικονομική ζημιά 10 δισ. δολαρίων ημερησίως
Σχεδόν 10 δισ. δολάρια ημερησίως υπολογίζεται η ζημιά στο Σουέζ. Το Ever Green μήκους 400 μέτρων και 200.000 τόνων έχει κολλήσει και στις δύο πλευρές της διώρυγας του Σουέζ.Πρόκειται για τεράστιο πλοίο, τόσο μεγάλο σε μήκος όσο το Empire State building σε ύψος εμποδίζοντας τη διέλευση των πλοίων.
Η διώρυγα του Σουέζ είναι ο πιο σημαντικός εμπορικός δρόμος του κόσμου που ενώνει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά θάλασσα και αυτό το περιστατικό θα έχει συνέπειες στο διεθνές εμπόριο.
Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου, ζήτησε συγνώμη και δήλωσε η επιχείρηση αποκόλλησης είναι «εξαιρετικά δύσκολη».
ολες οι ειδησεις
- Ο καιρός της Τρίτης: Βροχές και καταιγίδες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας – Πτώση της θερμοκρασίας
- Καλάθι του Νοικοκυριού: Πήρε παράταση μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2024
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Ανησυχεί που γεννιούνται περισσότερα μωρά στη Νότια Κορέα και μειώνονται στη Βόρεια Κορέα
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Αυξήσεις στο πάγιο και στην κιλοβατώρα φέρνουν τα χρωματιστά τιμολόγια
Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr