21 Ιουλίου 2020
Δημοσίευση07:11

Οι Έλληνες προτιμούν να ψωνίζουν ηλεκτρονικά – Πόσα θα ξοδέψουν σε online αγορές

Το Public ο #1 ecommerce retailer στην Ελλάδα

 

Δημοσίευση 07:11’
31bt41573819270208

Το Public ο #1 ecommerce retailer στην Ελλάδα

 

Σε «χρυσάφι» αναδεικνύεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, η ανάπτυξη του οποίου κινείται σε διψήφιο ποσοστό ετησίως. Σύμφωνα με την έκθεση του Ecommerce Europe που δημοσιεύτηκε στις 9 Ιουλίου, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη αναμένεται να ανέλθει στα 717 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2020 καταγράφοντας αύξηση 12,7% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων αλλά και των Ευρωπαίων γενικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, ήρθαν για να μείνουν.

Οι Έλληνες φαίνεται ότι προσαρμόστηκαν άμεσα στις αλλαγές που επήλθαν στις αγορές τους λόγω της καραντίνας και σύμφωνα με την έκθεση την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να δαπανήσουν 10,7 δισ. ευρώ σε online αγορές, 3,2 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι. Οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους επένδυσαν από την πρώτη στιγμή, στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παροχών τους προκειμένου να καταφέρουν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των πελατών τους αλλά και να ενισχύσουν τα μερίδιά τους στην ηλεκτρονική αγορά εμπορίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Public-MediaMarkt, η οποία έχοντας ήδη ένα ένα σαφές προβάδισμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αναπροσάρμοσε τις στρατηγικές της προτεραιότητες και την οργανωτική δομή του Ομίλου, προκειμένου να καταστεί ο #1 ecommerce retailer στη χώρα. Η διοίκηση της Public-MediaMarkt γνωρίζοντας ότι το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό, έστρεψε τις ενέργειες και τις επενδύσεις της σε τεχνολογίες, logistics, ανθρώπινο ταλέντο και εμπειρία από πολύ πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%, όταν σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του Ecommerce Europe η Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, είχε κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου 98 δισ. ευρώ το 2019 αποτελώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή μας είναι ραγδαία. Συγκεκριμένα η περιοχή της Νότιας Ευρώπης, που περιλαμβάνει, εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, είδε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2019 μετά την Ανατολική Ευρώπη, με τον κύκλο εργασιών του ecommerce της να αυξάνεται κατά 22,49% πέρυσι. Αντίστοιχα και ο ρυθμός ανάπτυξης του e-shopper αυξήθηκε κατά 6,87%.  

Εν μέσω αυτού του κλίματος οι ελληνικές επιχειρήσεις  με στοχευμένες ενέργειες δίνουν προτεραιότητα στην ενίσχυση των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους όπως η Public-MediaMarkt η οποία άλλαξε την οργανωτική της δομή δημιουργώντας τις εξής δύο ισχυρές διευθύνσεις: eCommerce Business Unit και Retail Business Unit. Η διεύθυνση ecommerce & marketplace αναδεικνύεται σε στρατηγική προτεραιότητα του CEO της εταιρείας, Χρήστου Καλογεράκη για την επόμενη μέρα και στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η διεύθυνση Retail Business Unit έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες προς όφελος του καταναλωτή. Ταυτόχρονα ενισχύθηκε το Public Marketplace, με 40 νέες προσλήψεις ταλέντων ενώ προστέθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Στόχος είναι η προσέλκυση εκατοντάδων νέων καταστημάτων προσφέροντας  περισσότερες επιλογές στους επισκέπτες και πολλαπλά οφέλη στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Το retail του μέλλοντος είναι ηλεκτρονικό και όπως όλα δείχνουν αναμένεται να αποτελέσει και τον βασικό τρόπο αγορών των Ελλήνων καταναλωτών τα επόμενα χρόνια.