current views are: 1

7 Μαΐου 2015
Δημοσίευση05:43

Κουράκης: Αναγκαία η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η επαναφορά του 9,5

Για τις παρεμβάσεις στην Παιδεία που όπως είπε  απομακρύνει το σχολείο από εξετασιακεντρικό σύστημα και αποκαθιστά τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου μίλησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης. 

Δημοσίευση 05:43’
αρθρο-newpost

Για τις παρεμβάσεις στην Παιδεία που όπως είπε  απομακρύνει το σχολείο από εξετασιακεντρικό σύστημα και αποκαθιστά τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου μίλησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης. 

Για τις παρεμβάσεις στην Παιδεία που όπως είπε απομακρύνει το σχολείο από εξετασιακεντρικό σύστημα και αποκαθιστά τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου μίλησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης. 

Ο κ. Κουράκης, επισήμανε την ανάγκη “να πάψει το εξεταστικό σύστημα να λειτουργεί ως λαιμητόμος, οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος”  προτείνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5.

Ο κ.  Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, “ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα”. Παράλληλα δε, “ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί”.

“Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις” ανέφερε ο κος Κουράκης. Αν συνεχιζόταν η χρήση της, “θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα”.

Αντίστοιχα επιχειρήματα χρησιμοποίησε ο κος Κουράκης για την επαναφορά του βαθμού 9,5 ως μέσου όρου προαγωγής στο Λύκειο.
“Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%” ανέφερε ο υπουργός.

‘Αλλη διάταξη του υπουργείου Παιδείας, αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.


σχετικα αρθρα