ΠΟΛΙΤΙΚΗ

"Το διαδίκτυο αιχμή του δόρατος για την προβολή του ελληνικού τουρισμού"

Δημοσίευση 3 Ιανουαρίου 2011, 02:02 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
"Το διαδίκτυο αιχμή του δόρατος για την προβολή του ελληνικού τουρισμού"
Facebook Twitter Whatsapp

Ο υφυπουργός πολιτισμού και τουρισμού Γ.Νικητιάδης στην πρώτη του συνέντευξη για το 2011 μίλησε στο "NewPost" και έθεσε τους στόχους του Υπουργείου καθώς και τους τρόπους προβολής του τουρισμου και της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Ο υφυπουργός πολιτισμού και τουρισμού Γ.Νικητιάδης στην πρώτη του συνέντευξη για το 2011 μίλησε στο "NewPost" και έθεσε τους στόχους του Υπουργείου καθώς και τους τρόπους προβολής του τουρισμου και της Ελλάδας στο εξωτερικό.

1. Τι στόχους έχετε θέσει στο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού για το 2011;

Συνεχίζουμε την υλοποίηση της νέας στρατηγικής του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού η εφαρμογή της οποίας έχει αρχίσει και επιγραμματικώς προσανατολίζεται στα εξής:

  • επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε 52 εβδομάδες το χρόνο,
  • ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως ο συνεδριακός, ο θρησκευτικός και ο θαλάσσιος τουρισμός,
  • επέκταση της συνεργασίας με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους σε περισσότερα αεροδρόμια της περιφέρειας,
  • λειτουργία τουριστικών προγραμμάτων πόλης (city breaks) για Αθήνα Θεσσαλονίκη
  • και μια σειρά άλλων επιμέρους πολιτικών οι οποίες αφορούν ένα ευρύ πλέγμα ζητημάτων  από την ομαλή έξοδό μας από την κρίση στον τουρισμό έως τις εναλλακτικές, πράσινες μορφές τουρισμού.

2. Είσαστε ικανοποιημένος απο τα αποτελέσματα του τουρισμού για το 2010;

Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι αντέξαμε, σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την οικονομία και τον τουρισμό μας και παρά της απρόβλεπτες καταστάσεις που υπήρχαν, με τις απεργίες, τις διαδηλώσεις και τις καταλήψεις.

Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό του 2010 θα έλεγα ότι:

  •                  ανοίξαμε τον δίαυλο που επιτρέπει πλέον στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους να συμπεριλαμβάνουν τα αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας στους προορισμούς τους καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Πραγματοποιήσαμε σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους της Ιεράς Συνόδου  και άλλους φορείς του θρησκευτικού τουρισμού θέτοντας για πρώτη φορά στέρεες βάσεις  για την ανάπτυξη συνεργασίας της πολιτείας με την εκκλησία στην προώθηση του προσκυνηματικού και του θρησκευτικού τουρισμού.
  • Ψηφίσαμε νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ και δημιουργήσαμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να γίνουν τα λιμάνια μας προορισμοί επιβίβασης και αποβίβασης ταξιδιωτών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
  • Διευκολύναμε την θεώρηση της ταξιδιωτικής βίζας, για τους επισκέπτες που έρχονται από τη Ρωσία, με την αύξηση του αριθμού γραφείων visa centers και τη συνεργασία με ιδιωτική εταιρία ταχυμεταφορών που διαθέτει 170 υποκαταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ρωσίας. Ήδη για το 2010 επιτύχαμε αύξηση 52% συγκριτικώς με το 2009 στις αφίξεις επισκεπτών. Το 2011 με τη λειτουργία των επιπλέον γραφείων αναμένουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση.
  • Προχωρήσαμε τις διαδικασίες για την δημιουργία του μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου της Αθήνας στο στάδιο του Tae Kwo Do και προετοιμάσαμε τη δημιουργία 10 τοπικών συνεδριακών γραφείων (Local Convention Bureau’s)   που μαζί με άλλους φορείς θα αποτελέσουν την κεντρική γνωμοδοτική επιτροπή για τη εφαρμογή της νέας στρατηγικής στη χώρα μας για τον συνεδριακό τουρισμό.

3. Ποιο είναι το σχέδιό σας για την αξιοποίηση του διαδικτύου στην προβολή της Ελλάδας;

Το διαδίκτυο είναι η αιχμή του δόρατος για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Οι νέες τεχνολογίες στο διαδίκτυο (multimedia- social networks) αποφέρουν καλύτερα αποτελέσματα και με πολύ λιγότερα χρήματα από τις παραδοσιακές μορφές προβολής όπως η τηλεόραση και οι εφημερίδες. Στόχος μας είναι η δημιουργία μιας διαδικτυακής διαδραστικής πύλης για τον ελληνικό τουρισμό όπου θα μπορεί ο ταξιδιώτης από το γραφείο του να προγραμματίζει και στην παραμικρή λεπτομέρεια τις διακοπές του στην Ελλάδα. Στο εγχείρημα αυτό αναμένουμε τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των επαγγελματιών του κλάδου ώστε να φέρουμε τον τουρισμό μας στην ψηλότερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.

4. Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας έχει αναγνωριστεί ως κρίσιμος παράγοντας για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου σε διεθνές επίπεδο. Με ποιους τρόπους πιστεύετε ότι αυτή μπορεί να επιτευχθεί και τι θα συμβουλεύατε τις Κυκλαδικές επιχειρήσεις προς την παραπάνω κατεύθυνση;

Η λειτουργία ενός ενιαίου φορέα προώθησης του τουρισμού σε κάθε περιοχή, εν όψει και του Καλλικράτη, στον οποίο θα συμμετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση, οι ξενοδόχοι, οι επαγγελματίες  και όλοι οι τοπικοί φορείς που εμπλέκονται με τον τουρισμό, είναι καθοριστική κίνηση για την ανάκαμψη του τουρισμού και κατ επέκταση της οικονομίας μας. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τη χώρα μας ως προορισμό ποιοτικού τουρισμού, αυξάνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και δημιουργώντας ένα νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης που θα βασίζεται στο γνωστό “value for money”.