ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κόντρα Βούγια - Λαφαζάνη για τις συγκοινωνίες

Δημοσίευση 13 Ιανουαρίου 2011, 11:36 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Κόντρα Βούγια - Λαφαζάνη για τις συγκοινωνίες
Facebook Twitter Whatsapp

Σφοδρή «σύγκρουση» μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Σπ. Βούγια και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνη, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησής του για τις αστικές συγκοινωνίες, με τον ερωτώντα βουλευτή να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι νομοθετεί πραξικοπηματικά και τον υφυπουργό να επισημαίνει, πως πρόκειται για βιώσιμη και δίκαιη λύση προς όφελος του κοινού και των συγκοινωνιών.

Σφοδρή «σύγκρουση» μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Σπ. Βούγια και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Λαφαζάνη, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησής του για τις αστικές συγκοινωνίες, με τον ερωτώντα βουλευτή να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι νομοθετεί πραξικοπηματικά και τον υφυπουργό να επισημαίνει, πως πρόκειται για βιώσιμη και δίκαιη λύση προς όφελος του κοινού και των συγκοινωνιών.

Το πρώτο που διασφαλίζεται είναι ο δημόσιος χαρακτήρας του νέου οργανισμού και οι θέσεις εργασίας, ενώ όχι μόνον δεν υπάρχει καμία απόλυση, αλλά αντιθέτως θα προκύψουν νέες θέσεις, διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υφυπουργός, ο οποίος τόνισε ταυτόχρονα ότι από 580 εκατ. ευρώ που ήταν το έλλειμμα το 2009, μειώθηκε στα 400 εκατ. το 2010.

Ο κ. Λαφαζάνης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αποφάσισε ένα νομοσχέδιο που αποδεικνύει ότι στη χώρα λειτουργεί ένα «οιονεί πραξικόπημα» που έχει κουρελιάσει το Σύνταγμα και το οποίο δεν κάνει εξυγίανση, αλλά φέρνει την διάλυση των αστικών συγκοινωνιών, καταργεί πλήρως τις Συλλογικές Συμβάσεις, πάει να μειώσει τους μισθούς κατά 50%, ανοίγει την κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και επιχειρεί ένα μείζον κοινωνικό έγκλημα, που είναι η αύξηση των εισιτηρίων (40%).

Απαντώντας ο κ. Βούγιας, είπε πως το «πολιτικό υβρεολόγιο» αποδεικνύει ασχετοσύνη για το καθεστώς των συγκοινωνιών και ανέφερε ότι ένας μη βιώσιμος οργανισμός, είναι εκείνος που θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας. Η κυβέρνηση έπρεπε να βρει δίκαιη λύση και βιώσιμη, τόνισε και εξειδίκευσε πως αυτή εξασφαλίζεται με την κρατική επιδότηση «που θα υπάρχει πάντα» και θεσμοθετείται στο 40%, την κάλυψη κατά 60% από τα εισιτήρια και από το στοιχειώδες νοικοκύρεμα, το οποίο «δεν θα προκύψει από μείωση βασικών μισθών και επιδομάτων», αλλά από την περικοπή δευτερευόντων απολαβών. Αναφορικά με το εισιτήριο, ο υφυπουργός, επισήμανε πως έχουμε το φθηνότερο εισιτήριο από όλη την Ευρώπη.