ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε επί της αρχής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Δημοσίευση 27 Μαρτίου 2013, 17:08 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Ψηφίστηκε επί της αρχής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Facebook Twitter Whatsapp

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, προετοιμάζει το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του υπουργείου και επικεντρώνοντας στις ρυθμίσεις για τη λιμενική πολιτική.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, προετοιμάζει το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του υπουργείου και επικεντρώνοντας στις ρυθμίσεις για τη λιμενική πολιτική.

Με αιχμή δε τις επισημάνσεις της αντιπολίτευσης περί αναγκαιότητας στήριξης της δημόσιας χρηματοδότησης των λιμενικών υποδομών, ο κ. Μουσουρούλης -αφού κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να κατανοήσουν ότι το διεθνές περιβάλλον έχει αλλάξει και ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί- ανέφερε ότι αν η χώρα αρνηθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και επιμείνει στους δημόσιους όρους, σε λίγο δεν θα είναι σε θέση ούτε να συντηρήσει τις υπάρχουσες (παραπάνω από 850) υποδομές.

Κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην Επιτροπή και ψήφισή του επί της αρχής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρθηκε και στην ακτοπλοΐα, για να επισημάνει ότι κεντρικός πυρήνας των ρυθμίσεων που προωθούνται είναι να προσαρμοστεί η κατάσταση των δρομολογίων στη διαμορφούμενη ζήτηση, ειδικά τη χειμερινή περίοδο.

Απαντώντας δε, σε ερωτήσεις των βουλευτών, διευκρίνισε ότι δεν καταργείται η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση πλοίων και υπογράμμισε:

«Είναι σαφές ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα επιλογής πλοίου, όπως επίσης και ότι σε εποχές αύξησης της ζήτησης θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ενός επιπλέον πλοίου». Αφού ανέφερε ότι η ακτοπλοΐα στην ουσία είναι ένα θαλάσσιο ΚΤΕΛ -κι έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται, «όχι με την λογική της ποντοπόρου Ναυτιλίας»- τόνισε πως υπάρχουν ακτοπλοϊκές συνδέσεις χωρίς καμία απολύτως λογική.

Οι τοποθετήσεις της αντιπολίτευσης

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλαος Συρμαλένιος είπε ότι το νομοσχέδιο εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των ακτοπλόων και πλήττει το ναυτικό επάγγελμα, καθώς και ότι «ανοίγει τον δρόμο προς την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, στοχεύοντας στην ικανοποίηση ιδιωτικών συμφερόντων».

Οι εισηγητές του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, αφού τάχθηκαν υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας πως είναι στη σωστή κατεύθυνση, ο μεν Κώστας Τριαντάφυλλος (ΠΑΣΟΚ) ζήτησε από τον υπουργό να γίνει ό,τι πρέπει ώστε να μην επιβαρυνθεί το ΝΑΤ, η δε Μαρία Ρεπούση (ΔΗΜΑΡ) εξέφρασε επιφυλάξεις στην ομαδοποίηση των λιμένων, επισημαίνοντας ότι «θα έπρεπε να περιφρουρήσουμε την αξιοποίηση των λιμανιών».

Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, η Τσαμπίκα Ιατρίδη είπε «όχι» επί της αρχής, υποστηρίζοντας ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος ο νομοθέτης να γκρεμίσει τελικώς αυτά που θέλει να διορθώσει.

Την «άμεση ανάκληση» του νομοσχεδίου, ζήτησε εκ μέρους της Χρυσής Αυγής ο Νικόλας Κούζηλος, τασσόμενος -όπως είπε- υπέρ της άποψης της ΠΝΟ και αναφέροντας ότι «θα πρέπει να αναδείξουμε και πάλι τον Πειραιά σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο, ανάλογο της ναυτιλίας μας».

«Είναι ένα αντιδραστικό αντιλαϊκό, κατασταλτικό νομοσχέδιο κι επικίνδυνο για την άμυνα της χώρας και την ασφάλεια στη θάλασσα», ανέφερε η Διαμάντω Μανωλάκου (ΚΚΕ) ζητώντας την απόσυρσή του.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr