ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αμηχανία και αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη με τους μουσικούς δημιουργούς

Δημοσίευση 17 Απριλίου 2019, 08:00 / Ανανεώθηκε 23 Απριλίου 2019, 13:06
Αμηχανία και αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη με τους μουσικούς δημιουργούς
Facebook Twitter Whatsapp

Το γεγονός μάλιστα ότι τα τέσσερα Σωματεία των καλλιτεχνών εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας «ιδιαίτερα παραγωγική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα» τη συζήτηση με τον κ. Μητσοτάκη, προκάλεσε την οργή του Μαξίμου. Και αυτό γιατί ανάλογη συνάντηση με τους καλλιτέχνες επιθυμούσε κατά πληροφορίες να κάνει και ο κ. Τσίπρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Την πλήρη αμηχανία του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσε η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους δέκα δημιουργούς του ελληνικού τραγουδιού, καθώς ο καλλιτεχνικός χώρος θεωρείται κατεξοχήν προνομιακός χώρος της Αριστεράς.

Το γεγονός μάλιστα ότι τα τέσσερα Σωματεία των καλλιτεχνών εξέδωσαν και κοινή ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας «ιδιαίτερα παραγωγική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα» τη συζήτηση και εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για τη δέσμευση του κ. Μητσοτάκη να στηρίξει τη μετεξέλιξη του κρατικού φορέα διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων (που ίδρυσε ο ΣΥΡΙΖΑ) σε έναν ανεξάρτητο και αυτοδιαχειριζόμενο από τους καλλιτέχνες οργανισμό, προκάλεσε την οργή του Μαξίμου. Και αυτό γιατί ανάλογη συνάντηση με τους καλλιτέχνες επιθυμούσε κατά πληροφορίες να κάνει και ο κ. Τσίπρας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα τηλέφωνα πήραν «φωτιά» με συνέπεια ένα από τα Σωματεία των δημιουργών -το ΑΣΜΑ- να υποχρεωθεί να εκδώσει διορθωτική ανακοίνωση καταλογίζοντας εκ των υστέρων στον κ. Μητσοτάκη προεκλογική εκμετάλλευση της συνάντησης, με τον Φοίβο Δεληβοριά μάλιστα να ζητά και την απόσυρση της εικόνας του από βίντεο που ανήρτησε στο FB η ΝΔ.

Ωστόσο, ο κ. Μητσοτάκης στον εν λόγω βίντεο επί της ουσίας δεν λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που του ζήτησαν και οι ίδιοι οι δημιουργοί. Δηλαδή να γίνει στο ελληνικό τραγούδι μια καινούργια αρχή και ο νέος φορέας που θα δημιουργηθεί για τη συλλογή των πνευματικών δικαιωμάτων να διοικείται πλέον από τους ίδιους τους καλλιτέχνες, με απόλυτη διαφάνεια και χωρίς καμία εμπλοκή του κράτους.

Να τι έγραφε η πρώτη ανακοίνωση των τεσσάρων Σωματείων:

«Tα 4 Σωματεία των Ελλήνων δημιουργών τραγουδιού (ΑΣΜΑ, ΜΕΤΡΟΝ, ΣΩΜΣΕ, ΥΠΕΡΒΑΣΗ) στο πλαίσιο των συναντήσεων που πραγματοποιούν τις τελευταίες εβδομάδες προκειμένου να επικοινωνήσουμε στα πολιτικά κόμματα την κοινή βούληση όλων πλέον των ελληνικών ρεπερτορίων να προχωρήσουμε σύντομα στο νέο εθνικό συνεταιριστικό φορέα συλλογικής διαχείρισης, συναντηθήκαμε χθες με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη συνάντηση αυτή, που έγινε σε κεντρικό εστιατόριο της Αθήνας, παρέστησαν δημιουργοί από όλες τις αποχρώσεις και τα σωματεία του ελληνικού τραγουδιού και συγκεκριμένα παρέστησαν οι Διον. Σαββόπουλος, Χρ. Νικολόπουλος, Φοίβος Τασόπουλος, Νίκος Πορτοκάλογλου, Φίλιππος Πλιάτσικας, Φοίβος Δεληβοριάς, Ηλίας Φιλίππου, Ελένη Γιαννατσούλια, Στάθης Δρογώσης και Δήμος Αναστασιάδης.

Στη συζήτηση, που ήταν ιδιαίτερα παραγωγική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προτάξαμε την κοινή μας απόφαση, ο υπό ίδρυση νέος φορέας να ελέγχεται και να διοικείται -όπως παντού στον κόσμο- από τους ίδιους τους δημιουργούς. Και με αυτό το δεδομένο, ύστερα από χρόνια ομηρίας στην «αμαρτωλή» ΑΕΠΙ και μετά από αχρείαστους διχασμούς, απευθύναμε έκκληση στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να στηρίξει και εκείνος τη μετεξέλιξη της ΕΥΕΔ σε ένα ακηδεμόνευτο από το κράτος και ανεξάρτητο φορέα, ο οποίος θα δημιουργηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Ο πρόεδρος της ΝΔ που συνοδευόταν από στενούς του συνεργάτες και την αρμόδια τομέαρχη κ. Ολγα Κεφαλογιάννη ήταν σε βάθος ενημερωμένος για τα προβλήματα του κλάδου μας και μας διαβεβαίωσε για τη στήριξή του στο ιστορικό αυτό βήμα, δεδομένου ότι η ΕΥΕΔ θα απεξαρτηθεί σύντομα και πλήρως από το κράτος και ότι ο νέος φορέας θα σεβαστεί τους κανόνες του κοινοτικού δικαίου, κάτι που άλλωστε ήταν από την αρχή κι ο δικός μας ξεκάθαρος στόχος.

Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι στο άτυπο αυτό γεύμα, συζητήσαμε και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα του χώρου μας, όπως το ψηφιακό μέλλον της μουσικής, τη φορολόγηση των ζωντανών εμφανίσεων και των μουσικών εκδόσεων, την ανάγκη ενός νέου τρόπου είσπραξης των δικαιωμάτων, την εύλογη αμοιβή των δημιουργών από τα tablets και τους υπολογιστές. Ζητήματα για τα οποία ο κ. Μητσοτάκης ήταν ιδιαίτερα θετικός, και αποφασισμένος όπως είπε να στηρίξει το ελληνικό τραγούδι στην πιο δύσκολη για τη μουσική βιομηχανία και τους ανθρώπους της εποχή.

Το επίπεδο της συζήτησης, αλλά και το πνεύμα «ισχύς εν τη ενώσει» που κυριάρχησε ανάμεσα στους παρευρισκόμενους δημιουργούς, είναι για όλους μας πολύ ενθαρρυντικά για το μέλλον.

Σε ανάλογα ενθαρρυντικό και ενωτικό κλίμα έγιναν άλλωστε τις τελευταίες μέρες και συναντήσεις δημιουργών με την κ. Φώφη Γεννηματά και την κα Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ, καθώς και την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ».

Το βίντεο που ανήρτησε η ΝΔ και η ανακοίνωση που εξέδωσε αργά χθες το βράδυ το ΑΣΜΑ:

Ολόκληρη η ανακοίνωση των δημιουργών:

«ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ

Θέλουμε με την ανακοίνωση αυτήν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα σχετικά με την συνάντησή μας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δεδομένου ότι αυτή τελικά χρησιμοποιείται για προεκλογικούς λόγους, κάτι που δεν ήταν στις προθέσεις κανενός από τους δημιουργούς που συμμετείχαν σ’αυτήν.

1.Τον είδαμε με δικό μας αίτημα, και αφού συναντήσαμε την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ και την πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ κα Γεννηματά.

2.Στόχος όλων αυτών των συναντήσεων ήταν να ενημερώσουμε όλα τα κόμματα πως τα ελληνικά ρεπερτόρια είναι πλέον ενωμένα στην ΕΥΕΔ- και μέσω αυτής προχωρούν στην ίδρυση νέου ΟΣΔ.

3. Σε όλους επίσης περιγράψαμε καταλεπτώς τη γνωστή ιστορία της κακουργηματικής διαχείρισης Ξανθόπουλου, τον έλεγχο που επιτέλους διέταξε το 2015 ο Νίκος Ξυδάκης, αλλά και το αίτημά μας –με πρωτεργάτη τον Σταύρο Ξαρχάκο- στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να μας στηρίξει με τοποθέτηση Επιτρόπου στην ΑΕΠΙ και αργότερα στη δημιουργία νέου φορέα, αιτήματα που ικανοποιήθηκαν άμεσα.

4. Η ΕΥΕΔ το αναγκαίο μεταβατικό στάδιο για να γίνει ο φορέας μας έχει κριθεί από όλους εξαιρετική ως τώρα, νιώθουμε δε αμέριστη ευγνωμοσύνη προς το επιτελείο της, που πραγματικά αντιμετώπισε για λογαριασμό μας από το παλαιό καθεστώς Ξανθόπουλου μέχρι τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις ανταγωνιστικού οργανισμού και αλλοτρίων συμφερόντων εναντίον μας.

5. Επίσης τους είπαμε σε τι τραγική κατάσταση βρισκόμαστε και πόσο το θέμα αυτό απαιτεί εθνική ενότητα και όχι στείρες πολιτικές αντιπαραθέσεις. Οι ίδιοι οι δημιουργοί με την ενότητά μας, δώσαμε το καλό παράδειγμα.

Η συζήτησή τέλειωσε με την δέσμευσή του ότι θα εκδώσει ανακοίνωση στήριξης των αιτημάτων για την οποίαν θα ενημερωνόμασταν πρώτοι. Ξαφνικά λοιπόν –και ενώ οι εντυπώσεις όσων παρέστησαν στην κουβέντα ήταν θετικές από την εξέλιξή της- βλέπουμε τους δημιουργούς πρωταγωνιστές σε ένα βίντεο που

Α) αποκρύπτει τις ευθύνες Ξανθόπουλου και Πολιτείας για το σκάνδαλο ΑΕΠΙ και το χρεώνει αποκλειστικά στον ΣΥΡΙΖΑ

Β) λέει πως θα στηρίξει τον νέο φορέα, ενώ αυτό που έχουμε μεγάλη ανάγκη είναι η εθνική στήριξη στην ΕΥΕΔ, που αυτή τη στιγμή δουλεύει με δική μας εποπτεία και έλεγχο για να ξεκινήσει ομαλά ο φορέας και ήδη εισπράττει ρυθμίζοντας το πρόβλημα με την αγορά.

Γ)λέει πως οι επιχειρηματίες πρέπει να στηρίξουν με ένα συμβολικό ποσό το ελληνικό τραγούδι. Είναι μια φράση πολύ επικίνδυνη γιατί το πνευματικό δικαίωμα δε είναι επαιτεία, αλλά υποχρέωση όποιου επιχειρηματία χρησιμοποιεί εργασία τρίτων. Επίσης ο τρόπος με τον οποίον αυτό πληρώνεται έχει κατοχυρωθεί με αγώνες ετών και θεσμικό πλαίσιο σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Διαχωρίζουμε εντελώς, λοιπόν, τη θέση μας, οι δημιουργοί του ΑΣΜΑ που εμφανιζόμαστε στο βίντεο αυτό (ο Φοίβος Δεληβοριάς και ο Χρήστος Νικολόπουλος είναι μάλιστα εκλεγμένοι Πρόεδρος και μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΥΕΔ, άρα και απόλυτοι έξωθεν εκπρόσωποί μας) από την ανάγνωση της συζήτησης από τον κύριο Μητσοτάκη και ζητάμε επιτέλους –με όλη την αγωνία στην οποία έχουμε περιέλθει- να μην γίνεται αυτή προεκλογικό παιχνίδι, και εμείς συνεχώς μπαλάκι ανάμεσα σε διάφορα συμφέροντα. Δεν αξίζει στην τόσων ετών προσφορά μας.

Οι δημιουργοί του ΑΣΜΑ 450+»

Από την πλευρά του, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης Φοίβος Δεληβοριάς, με ανάρτησή του στο Facebook μεταξύ άλλων ζητά την απόσυρση της εικόνας του από το «προεκλογικό σποτ».

Αναλυτικά:

"ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΟΥ ΣΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Θα ήθελα με το κείμενο αυτό να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα σε σχέση με την χρήση της εικόνας μου σε προεκλογικό σποτ του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είμαι εδώ και 8 χρόνια στην πρώτη γραμμή του αγώνα των δημιουργών για την κάθαρση στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων που τα λυμαινόταν επί δεκαετίες η ΑΕΠΙ με κακουργηματικό, όπως αποδείχθηκε, τρόπο.

Στο πλαίσιο αυτό έχω συναντήσει, μαζί με άλλους συναδέλφους, πολιτικούς από όλο το φάσμα. Ήμουν μαζί με τους δημιουργούς (κάθε ιδεολογίας και μουσικού ύφους) με πρωτεργάτη τον Σταύρο Ξαρχάκο, που ζήτησαν από τον πρώην ΥΠΠΟ Νίκο Ξυδάκη να διατάξει έλεγχο στην ΑΕΠΙ, ζήτησαν από τον Πρωθυπουργό κο Τσίπρα και τον Υπουργό Επικρατείας κο Βερναρδάκη Επίτροπο στην Εταιρεία και δημιουργία νέου, διαφανούς φορέα που θα εξυπηρετεί και εμάς και όλη την κοινωνία.

Με πολύ μεγάλη ικανοποίηση είδαμε τα αιτήματά μας να ικανοποιούνται και είμαι αυτή τη στιγμή εκλεγμένο μέλος και Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΥΕΔ, της μεταβατικής υπηρεσίας που δημιουργεί τον νέο, καθαρό, σύγχρονο οργανισμό μας. Η συζήτησή μας με τον κο Μητσοτάκη, όπως και με τους άλλους αρχηγούς κομμάτων που συναντήσαμε ή θα συναντήσουμε, είχε σκοπό τη στήριξη από όλα τα κόμματα στην ΕΥΕΔ μέχρι να προχωρήσουμε στο καινούργιο, καθώς και άλλα αιτήματα ζωτικά για τους δημιουργούς του ελληνικού τραγουδιού. Θα ήθελα λοιπόν να διαχωρίσω τη θέση μου από την χρήση της εικόνας μου σε ένα σποτ που κύριος σκοπός του είναι η προεκλογική χρήση.

Επειδή δεν έχει δε χρησιμοποιηθεί ποτέ η εικόνα μου σε προεκλογικό σποτ οποιουδήποτε κόμματος, παρακαλώ να αποσυρθεί. Αντιθέτως, πηγαίνω και θα πηγαίνω σε συναυλίες που στηρίζουν σκοπούς ανώτερους από το προσωπικό ή επαγγελματικό μου συμφέρον.

Τέλος, να τονίσω κάτι που δεν αφορά εμένα. Στον αγώνα αυτόν είμαστε ταγμένοι όλοι οι δημιουργοί-και το εννοώ: όλοι. Ό, τι κι αν πιστεύουν, ό,τι κι αν ψηφίζουν, ό,τι τραγούδι κι αν είναι αυτό που υπηρετούν. Θα δούμε και θα βγάλουμε ανακοινώσεις για τις συναντήσεις μας με τους αρχηγούς όλων των κομμάτων πλην της Χρυσής Αυγής. Παρακαλώ θερμά λοιπόν να είναι σεβαστός ο αγώνας και η ταλαιπωρία μας. Και κυρίως στο μεγάλο πρόβλημά μας να δείξουν την συναίνεση που δείξαμε εμείς μεταξύ μας. Θα είμαι σε όλες τις συναντήσεις των δημιουργών, ξεκάθαρος και αγωνιζόμενος όπως τα τελευταία 8 χρόνια και δεν θέλω ούτε εγώ ούτε τα τραγούδια μου να εξυπηρετήσουν ποτέ άλλους σκοπούς από αυτούς που επιλέγει το ανεξάρτητό μου ήθος».

Και ο Στάθης Δρογώσης με ανάρτησή του στο Facebook πήρε θέση για την εν λόγω συνάντηση και σχολιάζοντας δημοσιεύματα ξεκαθάρισε ότι δεν συμμετείχε σε κανένα «πηγαδάκι» με τον πρόεδρο της ΝΔ 

Κ. Στρατής: Υποκριτικό για... όσκαρ το όψιμο ενδιαφέρον της ΝΔ

Ο υφυπουργός Πολιτισμού, Κώστας Στρατής, με αφορμή τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με καλλιτέχνες αναφέρει σε ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο facebook:

Υποκριτικό για ... όσκαρ το όψιμο ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τους δημιουργούς και τα πνευματικά δικαιώματα.

α. Η Νέα Δημοκρατία από θέση κυβερνητικής ευθύνης άφησε ανεξέλεγκτη την ΑΕΠΙ να εκμεταλλεύεται τους δημιουργούς για χρόνια, απομυζώντας τα πνευματικά τους δικαιώματα.
β. Η Νέα Δημοκρατία δεν ψήφισε τη λύση - γέφυρα της Ειδικής Υπηρεσίας Έκτακτης Διαχείρισης, που κράτησε όρθιο το σύστημα είσπραξης και διανομής πνευματικών δικαιωμάτων και σύντομα μετασχηματίζεται σε ανεξάρτητο οργανισμό των ίδιων των δημιουργών, που ήταν και εξαρχής ο στόχος της σημερινής κυβέρνησης.
γ. Η Νέα Δημοκρατία δεν ψήφισε ούτε καν τις πρόσφατες ρυθμίσεις που έφερε η κυβέρνηση για το ακατάσχετο των δημιουργών και την είσπραξη παλαιών οφειλών πνευματικών δικαιωμάτων.

Στη δημοκρατία η πολιτική βούληση δεν εκφράζεται με πόζες και τσιτάτα, ούτε κάνοντας εξαγγελίες με τα έργα των άλλων.

Στη δημοκρατία η πολιτική βούληση εκφράζεται στη Βουλή, εκεί που όλοι κρίνονται για τις πραγματικές τους θέσεις, αλλά και για την ανυπαρξία τους.