ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε ενώ μέσω αντιπαράθεσης το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης – Τι αλλάζει για παλιούς και νέους οδηγούς

Δημοσίευση 30 Αυγούστου 2019, 19:00 / Ανανεώθηκε 30 Αυγούστου 2019, 19:10
Ψηφίστηκε ενώ μέσω αντιπαράθεσης το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης – Τι αλλάζει για παλιούς και νέους οδηγούς
Facebook Twitter Whatsapp

Πέρασε κατά πλειοψηφία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Εν μέσω σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης ψηφίστηκε το απόγευμα το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης.

Μετωπική σύγκρουση σημειώθηκε τόσο για τη διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος όσο και για τις ρυθμίσεις που αφορούν θέματα άλλων υπουργείων, με τον ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα να κάνουν λόγο για απαράδεκτη αντικοινοβουλευτική πρακτική της νέας κυβέρνησης.

Στα ύψη ανέβηκε το θερμόμετρο με αφορμή τροπολογία για τον διοικητή της ΕΥΠ με τον Δημήτρη Τζανακόπουλο να κάνει λόγο για πρωθυπουργικό σκάνδαλο.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση καταψήφισαν. Το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 απουσίαζαν από τη διαδικασία ψηφοφορίας. 

Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης

Με τις νέες ρυθμίσεις προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατάργηση της υποχρεωτικής πρακτικής επανεξέτασης για την ανανέωση της άδειας των οδηγών άνω των 74 ετών, επανασυστήνονται οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, ενώ οι ΟΤΑ καθορίζουν το πλαίσιο λειτουργίας για τα μηχανάκια με τέσσερις τροχούς.

Παράλληλα, συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

Επίσης, συστήνεται Επιτροπή που μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει σε 6 και το αργότερο εννιά μήνες ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών και θα είναι σύμφωνο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

Παράλληλα, καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσυκλετών (γουρούνες) που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο Κ.Ο.Κ., δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ε.Ε.. Κάθε Δήμος ή Περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών. 

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη - μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

Όπως τόνισε στην Επιτροπή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στόχος της κυβέρνησης είναι σε αυτή τη φάση να λύσει τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το ανεφάρμοστο νομοθετικό πλαίσιο που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ οδηγώντας έτσι σε ομηρεία χιλιάδες οδηγούς, κυρίως επαγγελματίες.

 Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο

Γκρίνιες της αντιπολίτευσης - Διαβεβαιώσεις περί καλής νομοθέτησης από την πλειοψηφία

Όπως έγραψε το Newpost, κατά τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή, η αντιπολίτευση -για μια ακόμα φορά- έθεσε ζήτημα επί της διαδικασίας, καταγγέλλοντας τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίο, με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Τζανακόπουλο, να δηλώνει πως δεν εξηγήθηκε στα κόμματα ο λόγος που ανάγκασε την κυβέρνηση να καταθέσει το νομοσχέδιο με κατεπείγοντα χαρακτήρα.

Αντιδράσεις υπήρξαν και από το ΚΙΝΑΛ με τον Χρήστο Γκιόκα να υπογραμμίζει πως «πρόκειται για μια συνέχεια και αντιγραφή των πρακτικών της προηγούμενης κυβέρνησης» και να χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» τη διαδικασία.

Καταγγελτική εμφανίστηκε και η Διαμάντω Μανωλάκου από το ΚΚΕ η οποία αφού θύμισε την αποχώρηση του κόμματός της από την σχετική συζήτηση στην επιτροπή έκανε λόγο για διαδικασία αυταρχισμού που φιμώνει τα κόμματα.

Απάντηση πάντως στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης έδωσε και ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας που χαρακτήρισε άδικο το να κρίνει κάποιος την κυβέρνηση από τον πρώτο κιόλας μήνα της θητείας της. «Η ίδια η κυβέρνηση είχε αποποιηθεί την διαδικασία των τροπολογιών της τελευταίας στιγμής παραδεχόμενη ότι αυτό δεν συνιστά τον κανόνα και εξηγώντας ότι δεν θα έχουμε συνηθισμένη πρακτική ούτε καν θα επαναληφθεί».

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως ο Κ. Χύτας από την Ελληνική Λύση χαρακτήρισε τη συζήτηση «παιχνίδι μεταξύ των δύο», ενώ η Αγγ. Αδαμοπούλου από το Μέρα25 στηλίτευσε πως η πλειοψηφία των νομοθετημάτων έχουν κατατεθεί με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος.

Δείτε όλες τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newpost.gr