current views are: 11

5 Ιουνίου 2020
Δημοσίευση09:01

Το greek summer με το βλέμμα στραμμένο στο 2021 – Ανοιχτό να προστεθούν «νέα όπλα στη φαρέτρα» κατά της ύφεσης – Η βουτιά στα έσοδα- Τι μήνυμα στέλνει ο Μητσοτάκης με την ηλεκτροκίνηση

Την εκκίνηση της διεθνούς καμπάνιας για το Greek summer έδωσε η κυβέρνηση με το βλέμα στραμμένο στις εξελίξεις στη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον Τουρισμό.

Δημοσίευση 09:01’

Την εκκίνηση της διεθνούς καμπάνιας για το Greek summer έδωσε η κυβέρνηση με το βλέμα στραμμένο στις εξελίξεις στη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον Τουρισμό.

Με ανοιχτά όλα τα σενάρια για τον τουρισμό, από το καλύτερο που είναι τα έσοδα να φτάσουν το 40% του Ιουλίου και του Αυγούστου των προηγούμενων χρόνων που θα μπορούσαν να κρατήσουν την ύφεση γύρω στο 5%, μέχρι το πλέον αρνητικό που μπορεί να την ανεβάσει στο 10%, η κυβέρνηση ξεκινάει τη διεθνή καμπάνια για το Greek summer.

Αυτό το καλοκαίρι θα είναι διαφορετικό, ο αριθμός των τουριστών θα είναι πολύ μειωμένος, λόγω της πανδημίας. Η κυβέρνηση, επενδύει και πέρα από τους επόμενους μήνες, στο 2021 και το 2022, που θα γίνει η μεγάλη αντεπίθεση εάν ξεμπερδέψουμε με τον κορωνοϊό, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Στο βίντεο της διαφημιστικής καμπάνιας για το Greek Summer, (ελληνικό καλοκαίρι), δεν διαφημίζεται η Ελλάδα ως ασφαλής στον κορωνοϊό χώρα. Έξυπνο το εύρημα γιατί, ακόμη και η θετική αναφορά στην επιτυχία να κρατηθούν χαμηλοί αριθμοί κρουσμάτων, δημιουργεί συνειρμούς με τον κορωνοϊό και οι διακοπές είναι χαλάρωση. Έννοιες όπως η ελευθερία που καταλάβαμε την αξία της στους δύο μήνες της καραντίνας, η ευτυχία και η επαφή με τη φύση είναι συνυφασμένα με τις διακοπές στην Ελλάδα. «Το ελληνικό καλοκαίρι είναι κάτι περισσότερο από τον ήλιο και τη θάλασσα, είναι μια ευκαιρία για συλλογικό και ατομικό αναστοχασμό» τόνισε ο πρωθυπουργός.

20 εκατ. ευρώ

Το 2019 το κόστος της καλοκαιρινής καμπάνιας της χώρας κινήθηκε γύρω στα 20 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης απαντώντας σε ερώτηση του NEWPOST εάν φέτος, λόγω των χαμηλών προσδοκιών, το κόστος θα είναι μειωμένο ή αυξημένο, απάντησε ότι θα κινηθεί σε πρώτη φάση στα ίδια νούμερα και εφόσον κριθεί αναγκαίο θα αυξηθεί.

Πολύ αρνητικό το β´ τρίμηνο

Ο άγνωστος Χ της ύφεσης κινείται στη σφαίρα των αβεβαιοτήτων του covid 19. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέφυγε να θέσει ποσοτικούς στόχους για το ύψος και το μέγεθος της οικονομικής δυσπραγίας. Η ύφεση της τάξης του 0,9% που καταγράφηκε για το α τρίμηνο του 2020, από την ΕΛΣΤΑΤ, κρίνεται ενθαρρυντικό, δεδομένου ότι η μέση ευρωπαϊκή ύφεση είναι της τάξης του 3,8%.

Ο πρωθυπουργός εκτίμησε όμως ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2020, «προφανώς θα είναι ένα πάρα-πάρα πολύ δύσκολο για την ελληνική οικονομία». Υπάρχουν ελπίδες ότι από το τρίτο τρίμηνο τα πράγματα θα πηγαίνουν καλύτερα εάν δεν υπάρξουν ανατροπές λόγω της πανδημίας.

Η βουτιά στα έσοδα!

Ο Μάρτιος, ο πρώτος μήνας του lock down πήγε ικανοποιητικά στα έσοδα. Η έκπτωση 25% που δόθηκε σε όσους θα κατέβαλαν εμπρόθεσμα φορολογικές τους υποχρεώσεις, ήταν η αιτία, όσοι μπορούσαν να εξοφλήσουν νωρίτερα τη β’ δόση ΦΠΑ (ήταν για τον Απρίλιο). Γι αυτό το λόγο ήταν αυξημένα τα έσοδα του Μαρτίου σε σχέση με αυτά που αναμένονταν και θα είναι αρκετά πιο κάτω και λόγω του γενικού lock down αυτά του Απριλίου και των επόμενων 2-3 μηνών.

Αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής συνοχής είναι η διατήρηση όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας. Αυτή είναι η προτεραιότητα και της κυβέρνησης όπως την οριοθέτησε ο πρωθυπουργός.

Ο φόβος

Η αβεβαιότητα, ο φόβος τι θα συμβεί φέτος το καλοκαίρι, πού θα πάει η οικονομία, ποια θα είναι τα εισοδήματα του νοικοκυριού, των ανθρώπων οι οποίοι είναι εξαρτημένοι από τον τουρισμό, τι θα γίνει το χειμώνα, αποτελούν τις πιο δύσκολες εξισώσεις στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. «Είμαστε πάντα έτοιμοι να προσθέσουμε και άλλα όπλα στη φαρέτρα μας» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Εδώ πέρα είμαστε, εφόσον χρειάζεται, να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τον κλάδο του Τουρισμού και βέβαια τους συναφείς κλάδους, της Εστίασης, του Πολιτισμού, του Αθλητισμού» τόνισε.

Μήνυμα στις Βρυξέλλες

Στη Σύνοδο Κορυφής της 18-19 Ιουνίου θα συζητηθεί η πρόταση της Κομισιόν για το πακέτο – μαμούθ των 750 δισεκ.€ από τα οποία αναλογούν στην Ελλάδα 22,5 δισεκ. σε επιχορηγήσεις και 9,5 δισεκ. σε δάνεια με ευνοϊκούς όρους. Η πράσινη ανάπτυξη είναι στους πυλώνες της ΕΕ στους οποίους θα μπορούσαν να επενδυθούν κονδύλια από το πακέτο σε προγράμματα. Η ηλεκτροκίνηση ήταν στην ατζέντα Μητσοτάκη πριν τον κορωνοϊό. Το μήνυμα που στέλνει στις Βρυξέλλες είναι η μεταρρυθμιστική ατζέντα που θα διοχετεύσει τα κεφάλαια σε τομείς για τον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου.

Μέσα σε αυτό το πνεύμα και τη στρατηγική στόχευση, ήταν η παρουσίαση του εθνικού σχεδίου μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, το πρωί της Παρασκευής. Είναι ένα σχέδιο ολιστικό που αφορά το κράτος και όλους τους πολίτες και συνοδεύεται από την Πράσινη Συμφωνία που θα υπογράψουν 19 φορείς και 2 υπουργεία.


σχετικα αρθρα