current views are: 11

16 Ιουνίου 2020
Δημοσίευση04:42

Ο «Μεγάλος Περίπατος» και το κυκλοφοριακό κομφούζιο στη συνεδρίαση του Δήμου – Η τοποθέτηση του Μπακογιάννη

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Δημοσίευση 04:42’

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Το κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε χθες στην Αθήνα, από την πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περίπατου», προκαλώντας πολιτική αντιπαράθεση, απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της.

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. «Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες» και η Ομάδα των Επιστημόνων «παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα μεγάλο έργο που συζητείτο επί 35 χρόνια και τώρα γίνεται και επιφέρει μεγάλες αλλαγές προς όφελος των ίδιων των κατοίκων της πόλης.

Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο.

Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη».

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.

«Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.

Πυρά της αντιπολίτευσης

Πυρά εξαπέλυσε ο  ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως «η σημερινή (σ.σ.:χθεσινή) εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία».

«Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών. Περιμένουμε από την κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους:

  1. Για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
  2. Για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου.

Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας».

Επικρίσεις κατά του δήμου Αθηναίων και από το ΚΙΝΑΛ για το κυκλοφοριακό χάος και την ασφυξία που προκλήθηκε στο κέντρο της Αθήνας από την πρεμιέρα του «Μεγάλου Περιπάτου».

Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής ασκεί κριτική τόσο την κυβέρνηση όσο και το δήμο Αθηναίων ότι δεν υπήρξε καμία σωστή προετοιμασία με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των πολιτών σημειώνοντας ότι «δεν είναι όλα για το φαίνεσθαι και την επικοινωνία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής:

«Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία. Για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.

Η Παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη.

Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον Δήμο της Αθήνας.

Ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη.

Είναι ώρα η Κυβέρνηση και ο Δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το «φαίνεσθαι» και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες».

«Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο κέντρο» διαπιστώνει το ΚΚΕ. Σύμφωνα με την Κομματική Οργάνωση Αττικής, αυτή «η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά».

«Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων» υπογραμμίζει η ΚΟΑ Αττικής.

Εναλλακτικές διαδρομές

Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων, «για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα».

Για τη διευκόλυνση των οδηγών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου, προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

1. Από Νότια Προάστια:

Προς Ομόνοια

Χαμοστέρνας – Πειραιώς

Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους

α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

Προς Πλάκα

Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)

2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:

α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)

β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)

3. Από Βόρεια προς Κέντρο

α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων

β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος

γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους

4. Από Βόρεια προς Νότια

Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)

5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι

α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη

β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)

Κίνηση και ταλαιπωρία

Την πρώτη ημέρα εφαρμογής, Ενκίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη στο κέντρο της Αθήνας, ιδιαιτέρως από το Σύνταγμα έως και την Πανεπιστημίου στο ύψος του σταθμού του Μετρό. Παράλληλα, με προβλήματα διεξάγεται η κυκλοφορία και στην περιοχή των Εξαρχείων και σε δρόμους όπως η Σόλωνος, η Ναυαρίνου, η Σκουφά, η Ιπποκράτους, η Ομήρου και η Χαριλάου Τρικούπη.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην Πανεπιστημίου δημιουργείται πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος στις δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας μήκους 900 μέτρων, ενώ μία τρίτη θα αφορά αποκλειστικά σε χρήση από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στόχος του σχεδιασμού είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δρομολογίων των ΜΜΜ ώστε να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών ανά δρομολόγιο.

Έτσι, τα οχήματα έχουν στη διάθεσή τους τις μισές λωρίδες κυκλοφορίας στην Πανεπιστημίου με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεράστιο μποτιλιάρισμα.

Από την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσει η διαμόρφωση της περιοχής γύρω από την πλατεία Συντάγματος, γεγονός που σημαίνει πως τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους του κέντρου της πόλης θα συνεχιστούν ή και θα ενταθούν.


σχετικα αρθρα