ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση

Δημοσίευση 29 Ιουλίου 2020, 00:00 / Ανανεώθηκε 29 Ιουλίου 2020, 00:36
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση
Photo: INTIME
Facebook Twitter Whatsapp

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση.

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 καταψήφισαν.

Για δέκα αλήθειες και δύο κόσμους που συγκρούονται μεταξύ του προοδευτισμού και της οπισθοδρόμησης, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υπεραμυνόμενη του νομοσχεδίου. 

«Η αξιωματική αντιπολίτευση, όταν ήταν κυβέρνηση, επέδειξε μία τρομακτική ιδεοληψία και εμμονή απέναντι στην ιδιωτική εκπαίδευση. Πολέμησε την αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία, περιόρισε τη δυνατότητα για εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων», υποστήριξε η κ, Κεραμέως.

Όπως υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, «αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, αναδεικνύει 10 κύριες αλήθειες και έρχεται να συμπληρώσει την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου».

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως:

- Πρώτη αλήθεια είναι ότι το σύνταγμα μας προστατεύει την παιδεία σε όλες τις εκφάνσεις της, είτε αυτή είναι δημόσια, είτε ιδιωτική. Κατοχυρώνει και εγγυάται, ως βασική αποστολή του κράτους, την παιδεία με δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της. Και εγγυάται και τη λειτουργία ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

- Δεύτερη αλήθεια είναι ότι η ιδιωτική εκπαίδευση λειτουργεί σήμερα σε ένα ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας υπέρμετρου κρατικού παρεμβατισμού, αποτέλεσμα, σε μεγάλο βαθμό, των παρεμβάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης.

- Τρίτη αλήθεια είναι, ότι έχει έρθει η ώρα για μία γενναία τομή στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Εισάγουμε ένα νομοσχέδιο που διασφαλίζει την κρατική εποπτεία επί των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά ταυτόχρονα τους δίνει την ελευθερία και την αυτονομία να αναπτύξουν τη δράση τους, να προσφέρουν το εκπαιδευτικό τους έργο, να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των γονέων και των μαθητών.

- Τέταρτη αλήθεια είναι, ότι επιδιώκουμε τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Περνάμε από την ακαμψία στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη.

- Πέμπτη αλήθεια είναι, ότι το νομοσχέδιο ωφελεί αυτούς που βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής μας - τους μαθητές. Αναβαθμίζουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση, με την εισαγωγή συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου, σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, με τη δυνατότητα για διευρυμένο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και τη δυνατότητα του σχολείου να διαχειριστεί με μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία το ανθρώπινο δυναμικό του προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

- Έκτη αλήθεια είναι, ότι ωφελεί τους εκπαιδευτικούς, δίνοντας ευκαιρίες πρόσθετης απασχόλησης με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους, με αυξημένη προστασία στο εργασιακό καθεστώς τους.

- Έβδομη αλήθεια είναι, ότι ωφελεί τα σχολεία και την ιδιωτική εκπαίδευση συνολικά.

- Όγδοη αλήθεια είναι, ότι το κράτος διατηρεί ακέραιη την εποπτεία του επί της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

- Ένατη αλήθεια είναι, ότι αυτό το νομοσχέδιο το αντιπαλεύονται οι δυνάμεις της οπισθοδρόμησης, του υπερσυγκεντρωτικού κράτους, της χειραγώγησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που ενδόμυχα επιθυμούν την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πολιτικές δυνάμεις ή συντεχνιακές, που δεν θέλουν την αξιολόγηση, την πρόοδο- Δέκατη αλήθεια είναι, ότι με αυτό το νομοσχέδιο που ενέχει ένα βαθύ συμβολισμό και είναι βαθιά ιδεολογικό, συγκρούονται δύο κόσμοι.

«Με αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, συγκρούεται από τη μία ο κόσμος του προοδευτισμού, που θέλει σχολεία υπό την εποπτεία μεν του κράτους, αλλά πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, πρωτοπόρα, δυναμικά, και από την άλλη ο κόσμος της οπισθοδρόμησης, της ήσσονος προσπάθειας, της πολεμικής εναντίον κάθε έννοιας αξιολόγησης, ο κόσμος που θέλει το κράτος να απλώνει τα πλοκάμια του παντού», κατέληξε η κ. Κεραμέως.