Κεραμέως απαντά στον Τζαβάρα μέσω του Alpha 98,9: Ο ακαδημαϊκός χάρτης δεν διαμορφώνεται με τοπικιστικά κριτήρια - Ποιες αλλαγές έρχονται

Δημοσίευση / Ανανεώθηκε 18 Μαΐου 2021, 14:26
Κεραμέως απαντά στον Τζαβάρα μέσω του Alpha 98,9: Ο ακαδημαϊκός χάρτης δεν διαμορφώνεται με τοπικιστικά κριτήρια - Ποιες αλλαγές έρχονται
Facebook Twitter Whatsapp

Όσον αφορά τη μεταρρύθμιση που επιχειρείται στον χώρο της εκπαίδευσης και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, η υπουργός Παιδείας σχολίασε: «Το επόμενο διάστημα θα πάρουν σάρκα και οστά πάρα πολλές πρωτοβουλίες».

Το σχολείο αλλάζει, ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στον Alpha 98,9 και την εκπομπή «Ραντάρ», με τον Τάκη Χατζή και τον Δήμο Βερύκιο.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις αναφορά με το κλείσιμο πανεπιστημιακών σχολών στην περιφέρεια, με τον πρώην υπουργό και ιστορικό στέλεχος της ΝΔ Κώστα Τζαβάρα να εξαπολύει επίθεση στην κυβέρνηση, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε την προσπάθεια της κυβέρνησης να «μπει τάξη στον ακαδημαϊκό χάρτη»: «Εχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη. Η προηγούμενη κυβέρνηση ίδρυση ή ανεξαρτητοποίησε πάνω από 100 ακαδημαϊκά τμήματα. Το πρώτο βήμα που κάναμε στην αρχή ήταν να βάλουμε σε αναστολή 37 τμήματα τα οποία είχαν δημιουργηθεί χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια».
Αναφερόμενη στο πανεπιστήμιο Πατρών, υπογράμμισε: «Κατέθεσε μία πρόταση εμπεριστατωμένη, τεκμηριωμένη, για τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη, σε ό,τι αφορά το ίδιο το πανεπιστήμιο. Πρότεινε τέσσερα πανεπιστημιακά τμήματα να συγχωνευτούν με κάποια άλλα. Αυτή η πρόταση πέρασε από ανεξάρτητη αρχή, έλαβε θετική εισήγηση καιτη λάβαμε κι εμείς υπόψη μας όταν εκδώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα τους εισακτέους για το πανεπιστήμιο».

Πρόκειται, όπως είπε, για δύο τμήματα στον νομό Ηλείας και δύο στην Αιτωλοακαρνανία και πρόσθεσε: «Το πώς διαμορφώνεται ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας, δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά παράγοντας τοπικιστικών κριτηρίων, πρέπει να υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια».

Έφερε μάλιστα, ως παράδειγμα μία νοσηλευτική σχολή, στην οποία θα γίνεται ουσιαστική δουλειά αν αυτή βρίσκεται κοντά σε κάποιο νοσοκομείο.

Πότε θα ανοίξουν τα πανεπιστήμια; «Εχουν ήδη ανοίξει για πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις. Επίσης ξεκινούν οι καταρτακτήριες εξετάσεις. Οι εξετάσεις ξεκινούν από 4 Ιουνίου και μετά, είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως, όπως επιλέξει το κάθε πανεπιστήμιο», είπε η κ. Κεραμέως.

Όσον αφορά τη μεταρρύθμιση που επιχειρείται στον χώρο της εκπαίδευσης και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, η υπουργός Παιδείας σχολίασε: «Το επόμενο διάστημα θα πάρουν σάρκα και οστά πάρα πολλές πρωτοβουλίες. Το σχολείο αλλάζει και εστιάζει πλέον και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι και θα διδάσκεται κανείς ιστορία και ταυτόχρονα θα διδάσκεται πώς να σέβεται το περιβάλλον. Εισάγονται στο σχολείο θεματικές όπως: Σεβασμός στο περιβάλλον, ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, επιχειρηματικότητα. Όλα αυτά μποαίνουν από τον Σεπτέμβριο. Σε ένα σχολείο που θα ξεκινάει από τα 4 κι όχι από τα 5, από τον Σεπτέμβριο. Αν δείτε έρευνες θα διαπιστώσετε ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές στον ανθρώπινο εγκέφαλο, συντελούνται μέχρι τα 6».

Όπως είπε, μάλιστα, τα δημόσια νηπιαγωγεία «για πρώτη φορά θα έχουν αγγλικά», ενώ «διπλασιάζουμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία».

Η τεχνολογία, επίσης, μπαίνει στη ζωή των παιδιών από το νηπιαγωγείο, τόνισε η κ. Κεραμέως, επισημαίνοντας πως «από τα 4 θα κάνουν ρομποτική».

Επισήμανε ότι ανάμεσα στις θεματικές είναι και η χρήση του διαδικτύου αλλά και οι κίνδυνοι που κρύβονται σε αυτό, τονίζοντας ότι οι νέες αυτες δράσεις του υπουργείου θα είναι από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Σχολιάζοντας τα προβλήματα που αναφέρονται σε αρκετούς δήμους, που δεν διαθέτουν τους απαραίτητους χώρους για νηπιαγωγεία με σωστές προδιαγραφές κι ερωτηθείσα αν υπάρχουν οι αίθουσες που χρειάζονται, είπε: «Ναι είναι η απάντησή μου. Το καλοκαίρι του 2019 έπρεπε να ξεκινήσει το δίχρονο νηπιαγωγείο σε 114 δήμους της χώρας. Πάνω από 50 μου είπαν δεν έχουν αίθουσες και προσωπικό. Μέσα σε τέσσερις εβδομάδες βρήκαμε και προσωπικό και αίθουσες».

Σε ερώτηση ακροατή αναφορικά με το τι θα γίνει με τους μαθητές στην Κάλυμνο, που συνεχίζει να βρίσκεται σε αυστηρό lockdown, εν όψει των Πανελλαδικών εξετάσεων, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Υπάρχουν σχολεία που έμειναν ανοιχτά. Τα μέτρα δεν ήταν οριζόντια για ένα μεγάλο διάστημα. Κάποια ήταν ανοιχτά, άλλα ήταν κλειστά. Σε κάθε περίπτωση η τηλεκπαίδευση συνεχίστηκε, όπως και η προετοιμασία των παιδιών, η ύλη έχει ολοκληρωθεί με βάση τα συστήματα που βλέπουμε».

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr