ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπογράφηκε η σύμβαση για τη Γραμμή 4 του Μετρό - Μητσοτάκης: «Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού»

Δημοσίευση 22 Ιουνίου 2021, 20:00 / Ανανεώθηκε 22 Ιουνίου 2021, 22:28
Υπογράφηκε η σύμβαση για τη Γραμμή 4 του Μετρό - Μητσοτάκης: «Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού»
Facebook Twitter Whatsapp

Υπογράφηκε στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή η σύμβαση έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

«Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι «το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης έναρξης των εργασιών.

«Είναι ένα έργο ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 400.000 συμπολίτες μας. Θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες σε αυτές τις περιοχές. Θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές, όπως η Πανεπιστημιούπολη, το ίδιο το κέντρο της Αθήνας», επισήμανε ο Πρωθυπουργός.


Το Α’ τμήμα της Γραμμής 4, που θα καλύπτει την έκταση από το Άλσος Βεΐκου έως του Γουδή, θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Συνολικά περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι όταν η ΝΔ ανέλαβε την διακυβέρνηση, τον Ιούλιο του 2019, «το ζήτημα της Γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος», όμως χάρη σε επίμονες προσπάθειες τα προβλήματα ξεπεράστηκαν.

«Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε όμως, συνεχίσαμε και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού», τόνισε ο Πρωθυπουργός στο Άλσος Βεΐκου, όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση.

Για το σημαντικό αυτό έργο μίλησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος της Αττικό Μετρό Νικόλαος Κουρέτας και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιτζάλης.

«Η Γραμμή 4 θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και τις μετακινήσεις χιλιάδων συμπολιτών μας. Και βέβαια, είναι ένα έργο νέας γενιάς, σύγχρονο, φιλοπεριβαλλοντικό, το οποίο επεκτείνει το υπόγειο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πρωτεύουσας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Στις μεγάλες πόλεις της χώρας καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε τόσο το μετρό της Θεσσαλονίκης όσο και τη Γραμμή 4 στην Αθήνα, σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής.

«Με τη Νέα Γραμμή 4, περιοχές βγαίνουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση, περιουσίες αναβαθμίζονται, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά με ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Οι κκ. Κουρέτας και Μιτζάλης υπέγραψαν ηλεκτρονικά τη σύμβαση και οι παριστάμενοι στο Άλσος Βεΐκου είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη διαδικασία από οθόνη που βρισκόταν στη σκηνή.

Η ταυτότητα και η επίδραση του έργου

Η νέα γραμμή του Μετρό θα συνδέει πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη, τα Δικαστήρια και νοσοκομεία της Αθήνας.

Με τη Γραμμή 4 (Α΄Φάση), μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων, θα εξυπηρετούνται επιπλέον 300.000 κάτοικοι της πόλης, θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό, ενώ θα αναβαθμιστούν όλες οι περιοχές από τις οποίες θα διέλθει.

Παράλληλα, αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία και Ευαγγελισμός). Η Α΄Φάση της Γραμμής 4 υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το έργο αναμένεται να έχει επίσης σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνοντας τις μετακινήσεις με ΙΧ κατά περίπου 53.000. Ως αποτέλεσμα, η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης ανά ημέρα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά περίπου 318 τόνους.

Ακολουθήστε το Newpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Newpost.gr