current views are: 10

27 Ιουλίου 2021
Δημοσίευση09:02

Βουλή – Μητσοτάκης: «Δεν θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών» – «Σοβαρευτείτε κ. Τσίπρα»

Η συζήτηση του νομοσχεδίου, για το οποίο έχουν εγγραφεί να μιλήσουν 121 βουλευτές, θα ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα της Τετάρτης με την ψήφισή του.

Δημοσίευση 09:02’

Η συζήτηση του νομοσχεδίου, για το οποίο έχουν εγγραφεί να μιλήσουν 121 βουλευτές, θα ολοκληρωθεί αργά το απόγευμα της Τετάρτης με την ψήφισή του.

Με τους εισηγητές των κομμάτων άνοιξε χθες Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής, η αυλαία της τριήμερης συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», η οποία θα ολοκληρωθεί αύριο Τετάρτη με την ψήφισή του. 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει αυτή την ώρα στη Βουλή για να στηρίξει τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε νέα έκκληση στους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν. Αλλιώς όπως είπε θα αναγκαστούν να κάνουν πολύ συχνά εργαστηριακά τεστ για να προσέρχονται στη τάξη. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν θα είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών. «Αποφάσισα ότι δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση» ο υποχρεωτικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ο πρωθυπουργός πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής.

«Πρώτο μας μέλημα είναι το Σεπτέμβριο να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στη δια ζώσης εκπαίδευσης. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την φυσική παρουσία στην τάξη. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει όλοι να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να πάνε να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε και συζητήσαμε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. Πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα μήνυμα για τους κινδύνους που αφορούν την υγεία των εκπαιδευτικών. Ο ιός θα κυκλοφορεί ανάμεσα στα παιδιά, άρα θα είναι πιο εκτεθειμένοι να αρρωστήσουν. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, αλλά και απέναντι στα παιδιά. Θα είναι δύσκολο να προχωρήσουμε σε αναπληρώσεις, αν αρρωστήσει μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών» είπε.

Παράλληλα ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο άνοιγμα της πλατφόρμας για τα παιδιά 12-15 ετών. Γνμωρλιζω πως κάθε οικογένεια πρέπει να μιλήσει με τους γιατρούς της. Ωστόσο όπως είπε «αν εγώ είχα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα να εμβολιαστεί» και πρόσθεσε ότι πρέπει να χτιστεί το τείχος ανοσίας.

Για την ποιότητα τηε εκπαίδευσης ανέφερε: «Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ. Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν εχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολέιο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη», είπε στη συνέχεια.

«Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:«. Η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητουμενα.

Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς.

Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει , συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του.

Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διεθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4.

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε: Η αξιολόγηση απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλα και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών.

Πια ανα 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες.

Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Δευτερολογία Μητσοτάκη

«Όταν αγωνιζόμαστε να πείσουμε συμπολίτες μας να εμβολιαστούν, δεν διχάζουμε τους πολιτες. Χρησιμοποιούμε τον ορθό λόγο και την επιστημονική γνώση. Είναι διχαστική πολιτική αυτή;» δήλωσε στην δευτερολογία του στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών», ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στην πρόεδρο του ΚΙ.ΝΑΛ Φώφη Γεννηματά και συνέχισε λέγοντας: «Η επιφυλακτικότητα με τους εμβολιασμούς είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Έχουμε συμπολίτες μας που είναι επι της αρχής αρνητών και άλλους που διστάζουν. Είναι μεγάλη προσπάθεια να πείσουμε με σημαντικότερο επιχείρημα ότι το 4ο κύμα αφορά σχεδόν αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους. Κάνω και σήμερα έκκληση στους συμπολιτές μας να σπεύσουν να εμβολιαστούν. Για να προστατεύσουν πέρα και πάνω από όλα τους εαυτούς τους. Η μετάλλαξη Δέλτα είναι εξαιρετικά μεταδοτική. Η επιχειρηματολογία υπέρ της κοινωνικής ευθύνης δεν συνιστά διχαστική πολιτική. Θα ήταν καλό αν είχαμε τελειως ξεκάθαρες θέσεις αντί κάποιοι να προσπαθούν να τσαλαβουτούν στα θολά νερά της σύγχυσης».

Απευθυνόμενος στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε:«Λυπάμαι κ. Τσίπρα γιατί κάνατε πίσω στο ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού για τους υγειονομικούς και τους εργαζόμενους στις μονάδες φροντιδας ηλικιωμένων. Το να προσπαθείτε να εισάγετε την έννοια της υποχρεωτικής προεραιτικότητας, πατάτε σε δύο βάρκες. Όταν θέλετε να αρέσετε σε όλους, τελικά δεν θα αρέσετε σε κανέναν».

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος και πάλι στον κ.Τσίπρα σημείωσε: «Να ενημερώσω κ. Τσίπρα ότι έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις. Ήταν απαραίτητες για να προσμετρηθεί ο βαθμός τους στο απολυτήριο. Όλοι όσοι ζούμε την ελληνική πραγματικότητα έχουμε αίσθηση της προσπάθειας που το σύστημα πανελλαδικών συνεπάγεται για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Παραμένει σύστημα βαθιά αντικειμενικό και βαθιά αξιοκρατικό. Αρκεί να ρίχνει κανείς μια ματιά στο προφίλ των επιτυχόντων για να διαπιστώσει τη ευρεία κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση, η είσοδος δεν είναι ταυτισμένη με συγκεκριμένα οικονομικά χαρακτηριστικά.

Η συζήτηση για την ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι καλό που γίνεται. Η απόφασή μας δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση, έχει και πολιτικό κόστος, είναι μια δυσάρεστη απόφαση. Πράγματι έχει αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός που μπαίνουν. Όμως είναι επιβεβλημένη όχι μονο γιατι αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος. Τίποτα δεν πρέπει να σας είναι ξένο. Η ΝΔ είναι συνεπής με όσα είχε δεσμευτεί να κάνει. Είπατε κ. Τσίπρα ότι είμαστε στο μέσο όρο της ΕΕ στους απόφοιτους πανεπιστημίων και φοιτητές. Είναι λάθος. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat είμαστε τελευταίοι και πρώτοι μετά την Τουρκία στον αριθμό των φοιτητών. Το ερώτημα είναι αν αυτό είναι καλό για την κοινωνία και αν είναι καλό για τους φοιτητές».


σχετικα αρθρα