current views are: 5

14 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση17:34

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ – Τι προβλέπει

Την επανακρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Δημοσίευση 17:34’

Την επανακρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Την επανακρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το σχέδιο νόμου είχε προαναγγείλει το προηγούμενο διάστημα ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, προκαλώντας την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του αρμόδιου τομεάρχη, Κώστα Α. Καραμανλή, ο οποίος αναρωτήθηκε αν η κυβέρνηση προχωρά με την σύμφωνη γνώμη των εταίρων.

Το νομοσχέδιο

Η αιτιολογική έκθεση

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με τις προωθούμενες διατάξεις «αναδιαρθρώνονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και θεσπίζεται γι’ αυτές νέο νομικό πλαίσιο. Εισάγονται σημαντικές μεταρρυθμίσεις τόσο για το σχεδιασμό, την οργάνωση, τον έλεγχο και την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών όσο και την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, καταργείται το υφιστάμενο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), εξαγοράζεται και τίθεται σε εκκαθάριση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ ΑΕ) και συστήνεται, στα πρότυπα λειτουργίας του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του νέος ρυθμιστικός φορέας, οι «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ)». 

Επίσης, στην ίδια έκθεση υπογραμμίζεται ότι «οι αλλαγές κρίνονται αναγκαίες, προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στον ευρωπαϊκό κανονισμό αλλά και «για την προστασία της εθνικής οικονομίας».

Η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

Σύμφωνα με την Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, οι διατάξεις προκαλούν μεταξύ άλλων:

– Εφάπαξ δαπάνη εκατ. ευρώ από την καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου για την σύσταση της ΟΣΕΘ ΑΕ

– Δαπάνη από τη χορήγηση επιδότησης κομίστρου στην ΟΣΕΘ το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με ΚΥΑ

– Από την καταβολή τιμήματος στους μετόχους του ΟΑΣΘ για την εξαγορά αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο

– Από τη σύσταση προσωποπαγών θέσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στους λοιπούς κατά περίπτωση εποπτευόμενους φορείς για τη μετάταξη/μεταφορά υπαλλήλων στο πλαίσιο της εσωτερικής κινητικότητας του υπουργείου.


σχετικα αρθρα