current views are: 2

19 Ιουνίου 2014
Δημοσίευση11:58

Μεταλλικά μέρη αεροσκαφών από 3D εκτυπωτές

Τα εξαρτήματα που σχεδιάζονται από τον υπολογιστή και τυπώνονται από τρισδιάστατους εκτυπωτές έχουν γίνει πλέον κάτι τετριμμένο. Η αεροπορική βιομηχανία είναι από τους πρωτοπόρους σ’ αυτόν τον τομέα.

Δημοσίευση 11:58’
αρθρο-newpost

Τα εξαρτήματα που σχεδιάζονται από τον υπολογιστή και τυπώνονται από τρισδιάστατους εκτυπωτές έχουν γίνει πλέον κάτι τετριμμένο. Η αεροπορική βιομηχανία είναι από τους πρωτοπόρους σ’ αυτόν τον τομέα.

Τα εξαρτήματα που σχεδιάζονται από τον υπολογιστή και τυπώνονται από τρισδιάστατους εκτυπωτές έχουν γίνει πλέον κάτι τετριμμένο. Η αεροπορική βιομηχανία είναι από τους πρωτοπόρους σ’ αυτόν τον τομέα.

Στο Αμβούργο, στις εγκαταστάσεις της Airbus, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές μπορούν να τυπώσουν μεταλλικά μέρη για όλη την γκάμα αεροπλάνων της γνωστής αεροπορικής βιομηχανίας, τα οποία είναι ελαφρύτερα, δυνατότερα και πολύ φθηνότερα.

Αρκετές εκατοντάδες τέτοια εξαρτήματα προορίζονται για το Airbus A350 XWB, και χάρις στη νέα τεχνολογία, χρειάζεται πλέον 70% λιγότερος χρόνος για την παραγωγή τους, ενώ το κόστος κατασκευής υποχωρεί κατά 80%.

«Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι, γιατί κανονικά αποτελεί μέρος του συστήματος καυσίμων. Δύο σωλήνες σε μια σύνθεση που αποτελείται από δέκα διαφορετικά κομμάτια. 

Με την τρισδιάστατη εκτύπωση, έχουμε την δυνατότητα να ενσωματώσουμε το υποστήριγμα του σωλήνα, και να έχουμε δύο σωλήνες σε έναν και να το τυπώσουμε όλο σε ένα.
 
Σ’ αυτή την περίπτωση λοιπόν έχουμε μείωση του βάρους, αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι έχουμε μείωση του κόστους κατά 30%» τόνισε ο Πίτερ Σάντλερ, διευθυντής νέων τεχνολογιών και ιδεών της Airbus.

Η τρισδιάστατη εκτύπωση αφορά κατασκευές τριών διαστάσεων, που σχεδιάζονται από εξειδικευμένους μηχανικούς στους υπολογιστές. 

Οι εκτυπωτές μετατρέπουν τους φακέλους με τα δεδομένα σε αληθινά μηχανικά μέρη του αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας σκόνη από πλαστικό αλλά και διάφορα μέταλλα, όπως για παράδειγμα τιτάνιο και χάλυβα.

«Για τις αεροπορικές εταιρίες, το μεγαλύτερο όφελος είναι το βάρος που αφαιρούμε από το αεροσκάφος. 

Μειώνοντας το βάρος, δεν έχουμε μόνο λιγότερο κόστος από τη δική μας πλευρά, αλλά τους βοηθάμε να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων τους, να εξοικονομήσουν χρήματα από τα καύσιμα, να βελτιώσουν τα κέρδη τους και να λειτουργούν το αεροσκάφος με μεγαλύτερη αποδοτικότητα» εξήγησε ο Κέρτις Κάρσον, διευθυντής συστημάτων ενσωμάτωσης της Airbus.

Οι πρώτες εμπορικές πτήσεις, με μεταλλικά μέρη που έχουν προέλθει από τρισδιάστατους εκτυπωτές θα ξεκινήσουν το 2016, ενώ η μαζική παραγωγή θα έχει τεθεί σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι το 2018, με 30 τόνους μεταλλικών εξαρτημάτων να τυπώνονται κάθε μήνα.


σχετικα αρθρα