current views are: 9

23 Νοεμβρίου 2016
Δημοσίευση06:39

Το Facebook δημιουργεί λογισμικό λογοκρισίας για να ξαναμπεί στην αγορά της Κίνας

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου Facebook έχει δημιουργήσει μυστικά έναν μηχανισμό λογοκρισίας που θα μπορούσε να πείσει την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, να του επιτρέψει την είσοδο μετά από επτά χρόνια απαγόρευσης, έγραψε η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα New York Times χθες.

Δημοσίευση 06:39’

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου Facebook έχει δημιουργήσει μυστικά έναν μηχανισμό λογοκρισίας που θα μπορούσε να πείσει την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, να του επιτρέψει την είσοδο μετά από επτά χρόνια απαγόρευσης, έγραψε η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα New York Times χθες.

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου Facebook έχει δημιουργήσει μυστικά έναν μηχανισμό λογοκρισίας που θα μπορούσε να πείσει την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, να του επιτρέψει την είσοδο μετά από επτά χρόνια απαγόρευσης, έγραψε η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα New York Times χθες.

Το Facebook δημιούργησε το λογισμικό, το οποίο εμποδίζει την εμφάνιση αναρτήσεων στις ειδησειογραφικές ροές (feeds) συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών, με την υποστήριξη του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είπε η εφημερίδα, επικαλούμενη νυν και πρώην υπαλλήλους που δεν κατονομάζει.

Τον Μάρτιο, ο Ζούκερμπεργκ συνάντησε τον επικεφαλής της προπαγάνδας της Κίνας Λίου Γιουνσάν, ο οποίος είπε πως ελπίζει ότι το Facebook θα μπορέσει να ενδυναμώσει τις ανταλλαγές μεταξύ των διαδικτυακών εταιρειών της Κίνας και να βελτιώσει την αμοιβαία κατανόησή τους, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

“Έχουμε από παλιά πει ότι μας ενδιαφέρει η Κίνα, και ξοδεύουμε χρόνο για να καταλάβουμε και να μάθουμε καλύτερα τη χώρα”, είπε η εκπρόσωπος του Facebook Αριέλ Αρία, σε ηλεκτρονικό μήνυμά της στο πρακτορείο Reuters.

Ωστόσο, δεν έχουμε λάβει καμία απόφαση για (τον τρόπο) προσέγγισής μας της Κίνας. Αυτή τη στιγμή εστιαζόμαστε στο να βοηθήσουμε κινεζικές επιχειρήσεις και επενδυτές να επεκταθούν σε νέες αγορές εκτός Κίνας χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα διαφημίσεών μας

Οι ξένες εταιρείες στην ασιατική χώρα, ιδιαίτερα στα ΜΜΕ, αντιμετωπίζουν πολιτική πίεση από μια σειρά κανονισμών. Η στρατιωτική εφημερίδα της χώρας περιγράφει το διαδίκτυο ως το σημαντικότερο μέτωπο σε μια ιδεολογική μάχη εναντίον των “Δυτικών αντι-κινεζικών δυνάμεων”.

Η Κίνα, με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών του διαδικτύου στον κόσμο, απαγόρευσε τον ιστότοπο μετά τις ταραχές που ξεκίνησαν στην βορειοδυτική πόλη Ορούμκι με την εθνοτική ομάδα των Ουιγούρων τον Ιούλιο του 2009, σε μια προσπάθεια να αποκόψει την ροή πληροφοριών για τα επεισόδια, στα οποία σκοτώθηκαν 140 άτομα.

Παρότι το Facebook έχει ήδη δημιουργήσει το νέο μηχανισμό, δεν προτίθεται να επιβάλλει την λογοκρισία το ίδιο, είπαν οι Τάιμς της Νέας Υόρκης. Αντίθετα, το Facebook θα προσφέρει το λογισμικό ώστε να επιτρέψει σε μια άλλη οντότητα να παρακολουθεί δημοφιλή άρθρα και θέματα τα οποία αναδεικνύονται περισσότερο καθώς τα μοιράζονται οι χρήστες στο δίκτυο, σύμφωνα με την εφημερίδα. Η οντότητα που χειρίζεται το λογισμικό θα έχει τον πλήρη έλεγχο και θα αποφασίζει εάν αυτές οι αναρτήσεις θα πρέπει να εμφανίζονται στις ροές των χρηστών.

Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Facebook έχει προσφέρει το λογισμικό στις κινεζικές αρχές, είπαν οι Τάιμς, αλλά είναι μία από πολλές ιδέες που έχει συζητήσει η εταιρεία του δικτύου για την επάνοδό της στην Κίνας, και μπορεί να μην υλοποιηθεί ποτέ, πρόσθεσαν.

Το Facebook, το οποίο έχει δώσει μάχη τους τελευταίους μήνες να αντιμετωπίσει τους ισχυρισμούς ότι αφαιρεί πληροφορίες από το διαδίκτυο με άδικο τρόπο, σκοπεύει να συνεχίσει να επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου τώρα έχει περιορισμένα ποσοστά διείσδυσης.


σχετικα αρθρα