current views are: 1

1 Αυγούστου 2013
Δημοσίευση06:55

Ψηφιακοί «μπάτλερ» προβλέπουν τις επιθυμίες των χρηστών τους

Οι μπάτλερ του παλιού καιρού διακρίνονταν για την ικανότητά τους να προβλέπουν τις επιθυμίες των εργοδοτών τους πριν καν εκείνοι τις διατυπώσουν. 

Δημοσίευση 06:55’
αρθρο-newpost

Οι μπάτλερ του παλιού καιρού διακρίνονταν για την ικανότητά τους να προβλέπουν τις επιθυμίες των εργοδοτών τους πριν καν εκείνοι τις διατυπώσουν. 

Οι μπάτλερ του παλιού καιρού διακρίνονταν για την ικανότητά τους να προβλέπουν τις επιθυμίες των εργοδοτών τους πριν καν εκείνοι τις διατυπώσουν.

Σε παρεμφερή κατεύθυνση κινούνται, στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, οι «έξυπνοι» προσωπικοί βοηθοί (personal assistants)- εφαρμογές, που αναπτύσσονται από πολλές startups της Σίλικον Βάλεϊ, αλλά και μεγάλες εταιρείες όπως η Google.

Το αντικείμενο της έρευνας είναι το αποκαλούμενο «predictive search»: εξελιγμένα εργαλεία αναζήτησης τα οποία μπορούν να «προβλέπουν» αυτά που πρέπει να ξέρει ο χρήστης, πριν καν ρωτήσει.

Οι εφαρμογές αυτού του είδους μπορούν να ενημερώνουν τον χρήστη για επερχόμενες υποχρεώσεις/ δραστηριότητες, ελέγχοντας το περιεχόμενο των email και των εισερχομένων μηνυμάτων του πριν από αυτόν, τσεκάροντας το ημερολόγιό του και παράλληλα ελέγχοντας άλλους σημαντικούς παράγοντες (βρίσκοντας τη θέση του, υπολογίζοντας τη διαδρομή, ελέγχοντας αν υπάρχει κίνηση στο δρόμο κ.ο.κ).

Σύμφωνα με τους Ν.Υ. Times, πρόκειται για τη νέα ανερχόμενη τάση στο χώρο του Web search, και θα είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα των φορητών συσκευών- κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την καθιέρωση της χρήσης τους.

Επίσης, για πολλούς το επόμενο βήμα θα είναι η ενσωμάτωσή τους και σε οικιακές συσκευές, όπως «έξυπνους» καθρέφτες, ψυγεία κ.α, καθώς και σε συσκευές Augmented Reality όπως το Google Glass.Χαρακτηριστικά δείγματα της εν λόγω τεχνολογίας συναντώνται στο Google Now, το Cue, το reQall, το Donna, το Tempo AI, το Mincmeld και το Evernote.

Όπως λένε οι υπέρμαχοί της, η υπηρεσία στην ουσία «μαντεύει» τι πρέπει να ξέρει ο χρήστης διερευνώντας τα «ψηφιακά ψίχουλα» που αφήνει πίσω του, από τις καταχωρήσεις στο ημερολόγιο μέχρι τη δραστηριότητα στα κοινωνικά δίκτυα και τα μέρη όπου πηγαίνει το τηλέφωνό του.Πολλές από αυτές τις εφαρμογές χρησιμοποιούν machine learning για να «γνωρίζουν» καλύτερα τους χρήστες τους, όπως το ReQall, που μπλοκάρει εισερχόμενες κλήσεις όταν ο χρήστης είναι σε κάποια συνάντηση, όμως είναι σε θέση να αναγνωρίσει κάποια περίπτωση «εκτάκτου ανάγκης», όπως επανειλημμένες κλήσεις από κάποιον με το ίδιο επώνυμο.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι πολέμιοι, οι οποίο κάνουν λόγο για «ανατριχιαστική» τεχνολογία συνεχούς παρακολούθησης του χρήστη.


σχετικα αρθρα