current views are: 8

2 Ιουνίου 2018
Δημοσίευση19:07

George Zhao στο Newpost: Η Honor δεν φοβάται τον ανταγωνισμό – Κάνουμε μικρά βήματα στην Ελλάδα

Ο George Zhao μας μίλησε για την φιλοσοφία της εταιρίας, τους στόχους της και φυσικά για την στρατηγική της εταιρίας η οποία ενώ βρίσκεται κάτω από την ίδια ομπρέλα της “μαμάς” Huawei είναι ταυτόχρονα μία ανεξάρτητη εταιρία. 

Δημοσίευση 19:07’

Ο George Zhao μας μίλησε για την φιλοσοφία της εταιρίας, τους στόχους της και φυσικά για την στρατηγική της εταιρίας η οποία ενώ βρίσκεται κάτω από την ίδια ομπρέλα της “μαμάς” Huawei είναι ταυτόχρονα μία ανεξάρτητη εταιρία. 

Η Honor παρουσίασε πριν μερικές μέρες στο Λονδίνο, το νέο της smartphone Honor 10 και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Πρόεδρο του Honor brand, George Zhao.

Ο George Zhao μας μίλησε για την φιλοσοφία της εταιρίας, τους στόχους της και φυσικά για την στρατηγική της εταιρίας η οποία ενώ βρίσκεται κάτω από την ίδια ομπρέλα της “μαμάς” Huawei είναι ταυτόχρονα μία ανεξάρτητη εταιρία. 

Μπορείτε να μας πείτε μερικά πράγματα για τη στρατηγική και το όραμά σας; Στην παρουσίαση του Honor 10 είπατε ότι στόχος της honor είναι να καταταχθεί στους top 5 κατασκευαστές μέσα στα επόμενα 3 χρόνια και στους top 3 μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Πώς πιστεύετε ότι θα το καταφέρετε αυτό;

Το 2013 η Huawei, καθιέρωσε την dual-brand στρατηγική βάζοντας την Honor στο πλευρό της Huawei. Η Honor στοχεύει στο νεανικό κοινό, και όχι απαραίτητα μόνο στο ηλικιακά νεανικό αλλά και σε όσους νιώθουν νέοι. 
Ακόμα ένα βασικό στοιχείο της Honor ήταν η online φιλοσοφία, που αυτό τον τρόπο κατάφερε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα της λειτουργίας του brand. 
Το Δεκέμβριο του 2013 ξεκινήσαμε με την online διάθεση των smartphone της Honor στην Κίνα. Σήμερα, 4 χρόνια αργότερα, έχουμε καταφέρει να κατακτήσουμε την πρώτη θέση στα e-brands, ξεπερνώντας την Xiaomi που είχε ξεκινήσει ακριβώς το ίδιο το 2011. 
To 2015 αποφασίσαμε να βγούμε από την Κίνα με μικρά αλλά σταθερά βήματα, κάνοντας προσλήψεις στελεχών στις μεγάλες αγορές και σήμερα έχουμε καταφέρει να έχουμε ολοκληρωμένες, εταιρικές δομές σε πολλές από αυτές τις χώρες. 
Στη Ρωσία, μάλιστα, καταφέραμε να κατακτήσαμε την τρίτη θέση! Πιστεύουμε στην honor και στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρίας, οπότε αυξάνουμε συνεχώς την επένδυσή μας. Το προηγούμενο έτος, η αναλογία πωλήσεων ήταν εντός κι εκτός Κίνας, ήταν 85% έναντι 15%. Αυτή τη χρονιά, θέλουμε να φτάσουμε το 25% των πωλήσεών στις αγορές εκτός Κίνας.

Αναφέρατε την Xiaomi και το μοντέλο της online διάθεσης πάνω στο οποίο στήριξε το ξεκίνημά της. Στην πορεία της όμως η Xiaomi εγκατέλειψε αυτή τη φιλοσοφία και προσανατολίστηκε σε πιο κλασικά μοντέλα διανομής. Προσέγγισε τους operators, τους retailers και άνοιξε ακόμα και δικά της φυσικά καταστήματα σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Πιστεύετε ότι και η honor θα βάλει ως πρώτη προτεραιότητα της, τη διάθεση των προϊόντων της μέσω φυσικών καταστημάτων σε σχέση με τις online παραγγελίες;

Η online φιλοσοφία, μας βοήθησε να μεγιστοποιήσουμε την αποδοτικότητά μας, χωρίς όμως ποτέ να απορρίψουμε το offline μοντέλο διανομής. Για παράδειγμα, σήμερα στην Κίνα το 50% του τζίρου μας προέρχεται από το online και το άλλο 50% από το offline μοντέλο. (πωλήσεις δηλαδή μέσω φυσικών καταστημάτων). 
Οι πόροι που καταναλώνουμε όμως για το offline δίκτυό μας δεν είναι παραπάνω από το 1/10 από αυτούς που καταναλώνουν τα παραδοσιακά brands και παρόλαυτά έχουμε αυτά τα αποτελέσματα! Σκεφτείτε λοιπόν, πως με λίγα έξοδα καταφέρνουμε να παράγουμε μεγάλο τζίρο και για το offline κανάλι.

Ποια είναι η σχέση σας με τη Huawei;

Η dual-brand στρατηγική που έχει επιλέξει ο όμιλος, μας επιτρέπει να μοιραζόμαστε την ίδια τεχνολογική πλατφόρμα, την ίδια προμηθευτική αλυσίδα και κοινές οικονομικές υπηρεσίες, όμως εμείς είμαστε εκείνοι που ορίζουν τα προϊόντα που λανσάρουμε. Η honor δεν είναι ξεχωριστή εταιρεία, υπαγόμαστε στον όμιλο της Huawei.

Έχετε κάποιον περιορισμό, για παράδειγμα, ένα διάστημα έξι μηνών, μέχρι να έχετε το δικαίωμα να ενσωματώσετε στα μοντέλα σας τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα κινητά της Huawei, όπως για παράδειγμα, τους τελευταίους επεξεργαστές της εταιρίας;

Όχι, δεν έχουμε κάποιον τέτοιο περιορισμό, κάθε φορά αυτό εξαρτάται από τις συνθήκες. Για παράδειγμα, τον Δεκέμβριο του 2017 παρουσιάσαμε το Honor View 10 το οποίο είχε τον επεξεργαστή Kirin 970, λίγες μόλις εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του Huawei Mate 10, στο οποίο και ενσωματώθηκε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο chipset. Η honor ορίζει αυτόνομα τη στρατηγική της και τα προϊόντα που θα λανσάρει. Μπορεί το Huawei P20 Pro, να έχει τριπλή κάμερα σε συνεργασία με τη Leica, εμείς όμως έχουμε επιλέξει να επενδύσουμε στην φωτογραφία με την υποβοήθηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI Photography).

Στις ΗΠΑ, τους τελευταίους μήνες υπάρχει, ένα ζήτημα στης σχέση της, με τις κινεζικές εταιρείες. Ήδη είχαμε το περιστατικό με τη Xiaomi και την έξοδο της Huawei από την αγορά των ΗΠΑ. Ποια είναι η στάση της Honor απέναντι σε αυτό;

Η εταιρία επικεντρώνεται στα πιο αποδοτικά ζητήματα για τη λύση των προβλημάτων της. Μπροστά μας, έχουμε τεράστιες ευκαιρίες. Έχουμε ξεκινήσει την επέκτασή μας στην παγκόσμια αγορά από την αγορά της Ευρώπης και ήδη εδώ και λίγο καιρό έχουμε ξεκινήσει τη λειτουργία μας ως ξεχωριστή εταιρία και στην Ελλάδα.  Στις ΗΠΑ για την ώρα αν κάποιος θέλει, μπορεί να αποκτήσει τις συσκευές μας μόνο μέσω online παραγγελιών. 
Κάθε επένδυσή μας έχει ως βασικό της στόχο, την αποδοτικότητα, οπότε με γνώμονα αυτό, επιλέγουμε τις περιοχές του πλανήτη που στοχεύουμε. Παράλληλα, ξεκινάμε να δραστηριοποιούμαστε σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική, η οποία έχει πολύ μεγάλο πληθυσμό. Επίσης ξεκινάμε από την Αίγυπτο την εξάπλωσή μας σε όλη την Αφρική.  Πάντα  φροντίζουμε να επιλέγουμε περιοχές κλειδιά που θα βοηθήσουν τη μεγέθυνση της επιχείρησής μας. 
Στην Ελλάδα για παράδειγμα, έχουμε τοποθετήσει ένα έμπειρο και ικανό στέλεχος ώστε να κατακτήσουμε μερίδιο της αγοράς. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η Ελλάδα και αποτελεί δέσμευση μακράς διάρκειας για εμάς. Πριν από την ανακοίνωση της εισόδου μας στην  Ελλάδα, υπήρξαν προετοιμασίες μηνών και ήδη έχουμε καταφέρει να κάνουμε συνεργασίες στο λιανεμπόριο και στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
Επίσης η κίνηση μας αυτή, αποτελεί πολύ μεγάλη πρόκληση, αν σκεφτεί κανείς ότι στην Ελλάδα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Για παράδειγμα δείτε πόσο δυνατή είναι ήδη Xiaomi στην ελληνική αγορά.…
Να σας θυμίσω ότι στην Κίνα, κατακτήσαμε την πρώτη θέση στα e-brands, μέσα σε λίγο περισσότερο από τρία χρόνια, ξεπερνώντας και τη Xiaomi. 
Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό, γιατί αυτός είναι που μας αναγκάζει να γίνουμε καλύτεροι και δυνατότεροι. Μπορεί να υπάρχουν πολλοί δυνατοί παίχτες στην παγκόσμια αγορά των smartphones, όμως η honor δεν ενδιαφέρεται για κάποιον συγκεκριμένο ανταγωνιστή.

Σκέφτεστε να επεκταθείτε και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες;

Φυσικά. Στην αγορά της Κίνας ήδη έχουμε κυκλοφορήσει tablet και laptop, αλλά στην Ευρώπη και στην ελληνική αγορά κάνουμε μικρά βήματα ακόμα. Ξεκινήσαμε από τα smartphones και σιγά-σιγά θα προχωρήσουμε με τα αξεσουάρ, όπως είναι τα ακουστικά, τα fitness bands κ.λπ., μικρά βήματα. Οι μικρές ομάδες που έχουμε στις περισσότερες χώρες, δεν μπορούν να διαχειριστούν ξαφνικά έναν τεράστιο όγκο προϊόντων. Ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τους νέους τόσο στην ηλικία όσο και στην ψυχή. Αυτό μπορείτε να το καταλάβετε καλά από design κάθε προϊόντος μας.


σχετικα αρθρα