24 Αυγούστου 2018
Δημοσίευση19:17

Σχολή οδηγών για ιπτάμενα αυτοκίνητα

Το ιπτάμενο αυτοκίνητο «Flyer» της Kitty Hawk ξεχωρίζει για ένα σημαντικό λόγο: είναι πραγματικότητα. 

Δημοσίευση 19:17’
flyer by kitty hawk

Το ιπτάμενο αυτοκίνητο «Flyer» της Kitty Hawk ξεχωρίζει για ένα σημαντικό λόγο: είναι πραγματικότητα. 

Τελευταία, είναι της μόδας η προώθηση ιπτάμενων αυτοκινήτων, άλλα το ιπτάμενο «Flyer» της Kitty Hawk ξεχωρίζει για ένα σημαντικό λόγο: είναι ήδη εδώ.

Συγκεκριμένα, είναι στο Λας Βέγκας, και πετάει πάνω από μια μεγάλη λίμνη.

Εκεί έχει στήσει η Kitty Hawk, μια εταιρία  του συνιδρυτή της Google Λάρι Πέιτζ, ένα μικρό υπόστεγο αεροσκαφών, που λειτουργεί και ως εκπαιδευτική εγκατάσταση.

Εκεί γίνεται η εκπαίδευση των νέων ιπτάμενων, μια διαδικασία που διαρκεί μόνο 90 λεπτά αυτή τη στιγμή. Κυρίως μαθαίνουν πώς να αντιδράσουν σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Η εκπαίδευση ξεκινάει με μια απλή προσομοίωση, ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που σε διδάσκει για τα δύο βασικά χειριστήρια, ένα διακόπτη που ελέγχει το υψόμετρο, και ένα μικρό λεβιέ για τον έλεγχο της κατεύθυνσης.

Έπειτα εξασκείσαι σε ένα πραγματικό Flyer, προσδεμένο στο έδαφος, προκειμένου να ξεπεράσεις οποιοδήποτε άγχος μπορεί να έχεις.

Στη συνέχεια εξασκείσαι σε περιπτώσεις έκτακτης εκκένωσης. Η ομάδα έχει στήσει μια πισίνα με μπαλάκια για να μάθουν οι μαθητευόμενοι να βγαίνουν από το σκάφος σε περίπτωση ανάποδης προσγείωσης στο νερό.

Και μετά… έτοιμος!

Δυστυχώς, η εταιρία δεν επιτρέπει στο κοινό να πετάξει ακόμα. Οι πτήσεις πραγματοποιούνται από ειδικούς εκπαίδευσης, όπως η Μπρίτνει Μικούλκα.

«Το μόνο που χρειάζεται να με απασχολεί είναι να αφήνω το αεροσκάφος να κάνει τη δουλειά του και έπειτα να προγραμματίζω την κατεύθυνσή του. Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη.»

Το Flyer έχει χωρητικότητα ενός ατόμου και είναι, στην ουσία, ένα τεράστιο μη επανδρωμένο αεροσκάφος. Μέχρι τα αποκαλυπτήρια στις αρχές του έτους, η ύπαρξη του παρέμενε μυστική.

Υπάρχουν δέκα έλικες που τροφοδοτούνται ανεξάρτητα από δέκα κινητήρες, και βασικά αυτό είναι όλο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρίας, μια μέρα θα πωλείται στην τιμή ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δηλαδή γύρω στα $40.000-50.000 (34.150 – 42.700 ευρώ).

Προς το παρόν περιορίζεται σε πτήσεις ύψους 6mph (9.5km/h) και η μπαταρία διαρκεί περίπου 20 λεπτά. Αυτή την στιγμή η ομάδα το δοκιμάζει πάνω από λίμνη, καθώς απαγορεύεται να πετάξει πάνω από κατοικημένες περιοχές, ή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η εταιρία πάντως ελπίζει ότι θα γίνει και αυτό.

«Η συνεργασία με ρυθμιστικές αρχές για να βρούμε ένα τρόπο να περάσουμε από την αναπαράσταση στην έρευνα και από εκεί στην μετακίνηση θα είναι πολύ σημαντική και θα πάρει χρόνο», δήλωσε ο Τοντ Ρέιχερτ, επικεφαλής μηχανικός της Kitty Hawk, στο BBC.

To Flyer ζυγίζει 113 κιλά, γεγονός που το καθιστά «πάρα πολύ ελαφρύ» («ultralight”) αεροσκάφος, σύμφωνα με τον ορισμό της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των ΗΠΑ. Στην ουσία, αυτό σημαίνει ότι ο χειριστής του δεν χρειάζεται να έχει δίπλωμα πιλότου. Παρόλα αυτά, δεν επιτρέπεται να πετάξει κάποιος που ζυγίζει πάνω από 91 κιλά.

Αυτό είναι, λοιπόν, το σημαντικό σε αυτή την υπόθεση. Όχι το γεγονός ότι πετάει, αλλά ότι είναι προσβάσιμο και προφανώς τόσο εύκολα διαχειρίσιμο. Σημαίνει πρόοδο που θα μπορούσε να κάνει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα από παιχνιδάκι τον πλουσίων σε ένα πιθανώς επαναστατικό νέο μέσο μεταφοράς.

Μια προφανής δυσκολία θα είναι ο χειρισμός διαφορετικών καιρικών φαινομένων. Προς το παρόν η Kitty Hawk δεν επιτρέπει σε νέους πιλότους να πετάξουν σε περίπτωση που ο άνεμος είναι 10mph (16km/h) ή ισχυρότερος. Πρακτικά, μιλάμε για ένα σχετικά ελαφρύ αεράκι.

«Τα όρια αυτά είναι μόνο προσωρινά» είπε ο κ. Ρέιχερτ, που χαρακτήρισε το μέτρο αυτό απλά προληπτικό.

«Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος μέχρι να καταφέρουμε να πετάξουμε με τυφώνα, αλλά σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να πετάξουμε ανεξαρτήτως πολλών καιρικών συνθηκών.»

Σύμφωνα με την ομάδα, δεν έχουν υπάρξει προσκρούσεις, τουλάχιστον όχι όσο βρισκόταν κάποιος μέσα στο αεροσκάφος. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις αναγκαστικής προσγείωσης στο νερό, μας είπε o κ. Ρέιχερτ, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Η ασφάλεια θα είναι αυτό που θα απασχολήσει περισσότερο τα ρυθμιστικά σώματα, αλλά και οποιονδήποτε εντός ή και εκτός αυτών των οχημάτων.

Ο Willy Tacke του περιοδικού Flying Pages θεωρεί ότι ένας τρόπος να γίνουν ασφαλέστερα τα ιπτάμενα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής είναι η πλήρης αυτοματοποίηση. Με άλλα λόγια η οδήγηση του ιπτάμενου εξολοκλήρου από τον υπολογιστή.

«Νομίζω ότι ο υπολογιστής είναι πολύ πιο ικανός από οποιονδήποτε πιλότο να διαχειριστεί κάτι τέτοιο».

«Με την αυτοματοποίηση της πτήσης, θα επιτευχθεί η κοινωνική αποδοχή. Εκεί μπορεί να βοηθήσει πολύ το Flyer, αφού μπορεί να προσφέρει στο κοινό εμπειρία πτήσης από πρώτο χέρι.»

Η τοποθεσία των εγκαταστάσεων φαντάζει ιδανική. Πρόκειται για μια δραστηριότητα κομμένη και ραμμένη για το Λας Βέγκας.

Στην χειρότερη των περιπτώσεων, λοιπόν, το Flyer αποτελεί ήδη ιδιαίτερα ελκυστικό αξιοθέατο. Είμαστε όμως ακόμα μακριά από την επίτευξη του υπέρτατου σκοπού της Kitty Hawk να εξαλείψει την κίνηση από την καθημερινότητα μας.

Πηγή: BBC News

Επιμέλεια: Μαρία Ψυλλάκη 


σχετικα αρθρα