current views are: 20

2 Απριλίου 2018
Δημοσίευση11:47

Η Μαρία Ναυπλιώτου «Μετά την πρόβα» ως τις 3 Ιουνίου

Το αυτοβιογραφικό έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ανεβαίνει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής στο πλαίσιο του αφιερώματος για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σουηδού σκηνοθέτη

Δημοσίευση 11:47’

Το αυτοβιογραφικό έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ανεβαίνει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής στο πλαίσιο του αφιερώματος για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σουηδού σκηνοθέτη

Ένας ηλικιωμένος σκηνοθέτης, ο Χένρικ Βόγκλερ, θα μπορούσε να είναι και ο ίδιος ο Μπέργκμαν, ανεβάζει για πέμπτη φορά στη ζωή του το αινιγματικό «Ονειρόδραμα» του Στρίντμπεργκ. Τον παρακολουθούμε μετά την πρόβα, στη σκηνή του θεάτρου, να σημειώνει τις παρατηρήσεις του. Ξαφνικά εισβάλλει στη σκηνή η Άννα Έγκερμαν, η νεαρή ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της Άγκνες-της κόρης του Ίντρα στο «Ονειρόδραμα»- με το πρόσχημα ότι της είχε πέσει το βραχιόλι της. Γρήγορα, η συζήτηση μεταξύ τους γίνεται έντονη αναδεικνύοντας τη σχέση  σκηνοθέτη-ηθοποιού σε όλη της την εμβέλεια: Ερωτισμός, εγωισμός, ναρκισσισμός, αβυσσαλέες αντιπαλότητες αλλά και αγιάτρευτα τραύματα και ενοχές, έρχονται  στο φως.

Η ξαφνική εμφάνιση της 46χρονης Ράκελ -της νεκρής μητέρας της Άννας και πρώην ερωμένης του σκηνοθέτη- μιας ωραίας, νευρωσικής και αλκοολικής γυναίκας έρχεται να αναδείξει το στοιχείο της επανάληψης  που κυριαρχεί στη ζωή των ανθρώπων και της δομικής ανασφάλειας του ηθοποιού στη σκηνή του θεάτρου.  

Το «Μετά την πρόβα» ξεκίνησε ως τηλεοπτική ταινία το 1984, με ένα συναρπαστικό επιτελείο ηθοποιών: Έρλαντ Γιόζεφσον, Λένα Όλιν, Ίνγκριντ Τούλιν.Το έργο αναδεικνύει την περιπλοκότητα  της σχέσης ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό,η οποία ενίοτε αποκτά τον χαρακτήρα της μεταβιβαστικής και αντιμεταβιβαστικής σχέσης ψυχαναλυτή-ψυχαναλυόμενου: Oι εντάσεις ανάμεσα σε σκηνοθέτη και ηθοποιό, μέσα και από την επαναλαμβανόμενη ανάγνωση του έργου· ηεμπλοκή της συναισθηματικής ζωής και του ασυνείδητου σκηνοθέτη και ηθοποιών·  η σχέση του θεάτρου με τη ζωή και της ζωής με το θέατρο, αλλά και η  σχέση του θεάτρου με τον θάνατο, είναι μερικά από τα θέματα που αγγίζει το σύνθετο και αποκαλυπτικό αριστούργημα του Μπέργκμαν

Το «Μετά την Πρόβα» είναι το πρώτο από τρία έργα που θα ανεβάσει το 2018 το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, συμμετέχοντας  στο Έτος Μπέργκμαν. Θα ακολουθήσουν: 

«Σχετικά με τις μαριονέτες και τη ζωή τους», Νοέμβριος 2018, σκηνοθεσία Γιάννης Μόσχος.
«Μπροστά σ’ έναν κλόουν», σκηνοθεσία Γιώργος Σκεύας (δεν έχει οριστεί ακόμα η ημερομηνία).
Και τα τρία έργα έχουν άμεση ή συμβολική- φιλοσοφική σχέση με το θέατρο.

Η ταυτότητα της παράστασης:
Μετάφραση: Χρήστος Μαρσέλλος
Σκηνοθεσία: Περικλής Μουστάκης
Δραματουργική επεξεργασία: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνικά- Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Ερμηνεύουν: Περικλής Μουστάκης (Χένρικ Βόγκλερ), Μαρία Ναυπλιώτου (Ράκελ), Πηνελόπη Τσιλίκα (Άννα Έγκερμαν)

Μετά την πρόβα, Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, Κεφαλληνίας και Κυκλάδων 11, Κυψέλη, τηλ. 210 8217877. Πρεμιέρα: 12 Απριλίου. Προπώληση εισιτηρίων: Εκδοτήριο Ticket Services, Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου, τηλ. 210 7234567, www.ticketservices.gr, στα καταστήματα Public και στο tickets.public.gr


σχετικα αρθρα