ΥΓΕΙΑ

Η προπόνηση με διαλείμματα καταπολεμά το λίπος

Δημοσίευση 24 Απριλίου 2013, 11:56 / Ανανεώθηκε 27 Ιουνίου 2013, 14:55
Η προπόνηση με διαλείμματα καταπολεμά το λίπος
Facebook Twitter Whatsapp
Σύμφωνα με νέα μελέτη. Όπως γράφουν στην «Επιθεώρηση Εφηρμοσμένης Φυσιολογίας» επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, πριν και έπειτα από την προπόνηση σε στατικό ποδήλατο υπέβαλαν σε ειδικές εξετάσεις αίματος επτά άνδρες, μέσης ηλικίας 25 ετών.
Σύμφωνα με νέα μελέτη. Όπως γράφουν στην «Επιθεώρηση Εφηρμοσμένης Φυσιολογίας» επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, πριν και έπειτα από την προπόνηση σε στατικό ποδήλατο υπέβαλαν σε ειδικές εξετάσεις αίματος επτά άνδρες, μέσης ηλικίας 25 ετών.
Οι άνδρες έκαναν σε διαφορετικές ημέρες μία ώρα ποδηλασία και έπειτα ανάπαυση καθισμένοι σε καρέκλα για μία ώρα ή 30 λεπτά ποδηλασίας με 20 λεπτά ανάπαυσης σε καρέκλα και έπειτα άλλα 30 λεπτά ποδηλασίας ή, τέλος, δεν γυμνάστηκαν καθόλου. 

Η προπόνηση που διεκόπη οδήγησε σε πολύ περισσότερες καύσεις λίπους, σύμφωνα με το σχετικό άρθρο. Επιπλέον, στο δεύτερο μισό της προπόνησης αυξήθηκε περισσότερο η παραγωγή της ορμόνης επινεφρίνης (ή αδρεναλίνη), ενώ μειώθηκε ταχύτερα η παραγωγή ινσουλίνης, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτές οι δύο ορμονικές αντιδράσεις πιθανώς συνέβαλαν στην αύξηση των καύσεων του λίπους. 

Οι ερευνητές σημειώνουν στο άρθρο τους ότι το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλητιατρικής συνιστά ήπια άσκηση επί 45- 60 λεπτά για να επιτευχθεί καύση λίπους. Ωστόσο, υποστηρίζουν ότι τα ευρήματά τους υποδηλώνουν πως η σύσταση αυτή θα ήταν αποδοτικότερη αν οι ασκούμενοι φρόντιζαν να «κόβουν» την προπόνηση στα δύο και να ξεκουράζονται στο μεσοδιάστημα.