ΥΓΕΙΑ

Τηλεργασία και πόνος στο χέρι – Απλές συμβουλές την εποχή του κορωνοϊού

Δημοσίευση 5 Απριλίου 2020, 12:00 / Ανανεώθηκε 5 Απριλίου 2020, 16:15
Τηλεργασία και πόνος στο χέρι – Απλές συμβουλές την εποχή του κορωνοϊού
Facebook Twitter Whatsapp

Ο Κωνσταντίνος Τόλης MD, Msc, Ορθοπαιδικός χειρουργός, Επιστημονικός υπεύθυνος Εργαστηρίου Μελέτης Άνω άκρου ΕΚΠΑ δίνει μέσω του Newpost.gr χρήσιμες συμβουλές για την τηλεργασία και τον πόνο στο χέρι

Η τηλεργασία αποτελεί μία φυσική συνέχεια της τεχνολογικής εξέλιξης. Η προσαρμογή στις νέες συνθήκες, που σε πολλές περιπτώσεις στην Ελλάδα επήλθε ως αποτέλεσμα της προστασίας του εργατικού δυναμικού και της μείωσης του ιικού φορτίου στην κοινότητα, μπορεί να βρεί απροετοίμαστο τον εργαζόμενο. Η χρήση υπολογιστή στο φιλικό οικιακό περιβάλλον μπορεί να υπερβαίνει και τις 40ώρες/βδομάδα, ειδικά στην περίπτωση των ελεύθερων επαγγελματιών. Η επαναλαμβανόμενη χρήση ή/και η υπέρχρηση οδηγούν σε πολλές περιπτώσεις στην εκδήλωση πόνου στον χέρι, συνηθέστερα στον καρπό. Στο πλαίσιο αυτό ο Κωνσταντίνος Τόλης MD, Msc, Ορθοπαιδικός χειρουργός, Επιστημονικός υπεύθυνος Εργαστηρίου Μελέτης Άνω άκρου ΕΚΠΑ δίνει μέσω του Newpost.gr χρήσιμες συμβουλές.

Πώς μπορώ να προστατευτώ στο νέο περιβάλλον εργασίας;

  1. Διατηρήστε καλή θέση στάσης σώματος σε σχέση με τον υπολογιστή. Ο αγκώνας, η μέση και τα γόνατα να είναι σταθερά στις 90 μοίρες.
  2. Αποφεύγετε να εργάζεστε στον καναπέ, στο πάτωμα, στο κρεβάτι κλπ. Η λανθασμένη θέση του άνω άκρου συνδέεται με αυξημένους τραυματισμούς και νευροπάθειες(π.χ. Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα).
  3. Τα πέλματα να είναι σε σταθερή επαφή με το έδαφος.
  4. Οι αγκώνες να μην πιέζονται κατά την επαφή με το τραπέζι, ώστε να μην μεταβιβάζεται η πίεση αντίστοιχα στους ώμους.
  5. Αποφύγετε πληκτρολόγια με ισχυρή αντίσταση. Αντικαταστήστε το εγκαίρως όταν η επαναφορά των πλήκτρων αργεί, κυρίως στα desktop pcs.
  6. Ο καρπός να διατηρεί θέση 0-20 μοίρες σε σχέση με το τραπέζι, κατά την εργασία.
  7. Για κάθε 30 λεπτά χρήσης πληκτρολογίου ή mouse είναι αναγκαία η ανάπαυση 5 λεπτών.
  8. Πραγματοποιήστε ασκήσεις σε χέρι και καρπό.

- Με τους ώμους, τον αγκώνα, τον καρπό και τα δάκτυλα στην ίδια ευθεία κάνουμε κάμψη και έκταση καρπού ως 90 μοίρες. Επανάληψη 10 φορές.

- Προσαγωγή και απαγωγή δακτύλων, διάταση δακτύλων και κλείνουμε σε γροθιά. Επανάληψη κυκλική 20 φορές.

- Ακουμπώντας αναπαυτικά σε τραπέζι τους καρπούς, κυκλικές κινήσεις 180 μοιρών του καρπού. Επανάληψη 10 φορές.

- Κάμψη και έκταση καρπού με πίεση από το άλλο χέρι, στα όρια του πόνου. Επανάληψη 5 φορές για κάθε χέρι.

Κωνσταντίνος Τόλης MD, MSc

Ορθοπαιδικός χειρουργός

Επιστημονικός υπεύθυνος Εργαστηρίου Μελέτης Άνω άκρου ΕΚΠΑ

 Επικοινωνία:

www.konstantinostolis.gr