current views are: 11

4 Οκτωβρίου 2022
Δημοσίευση18:00

Ετοιμοπόλεμες οι «ριπές» της 332 Πολεμικής Μοίρας: Τι έδειξε η πρώτη επιχειρησιακή αξιολόγηση για τα Rafale – Τρόμος στην Άγκυρα

Η πρώτη επιχειρησιακή αξιολόγηση IOC (InitialOperational Capability), το πρώτο δηλαδή σοβαρό «crash test» για τις «ριπές»  ολοκληρώθηκε

Δημοσίευση 18:00’

Η πρώτη επιχειρησιακή αξιολόγηση IOC (InitialOperational Capability), το πρώτο δηλαδή σοβαρό «crash test» για τις «ριπές»  ολοκληρώθηκε

Μόλις οκτώ μήνες από τότε που τα έξι πρώτα μαχητικά Rafale τροχοδρόμησαν στην καινούργια «φωλιά» τους βαμμένα στα χρώματα της Πολεμικής μας Αεροπορίας, τα αποτελέσματα της επίπονης εκπαίδευσης ιπτάμενων και τεχνικών της 332 Πολεμικής Μοίρας «Γεράκι» είναι ήδη κάτι παραπάνω από ορατά.

Η πρώτη επιχειρησιακή αξιολόγηση IOC (InitialOperational Capability), το πρώτο δηλαδή σοβαρό «crash test»  για τις «ριπές» όπως είχε αποκαλύψει το Newpost ολοκληρώθηκε. Με το πολυμελές κλιμάκιο αξιωματικών του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας να περνά από «κόσκινο» την πρώτη Μοίρα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας και να την βαθμολογεί με άριστα επιβραβεύοντας τη σκληρή δουλειά ιπτάμενων και τεχνικών. 

Να αξιολογεί και να βαθμολογεί τον  αγώνα δρόμου που άρχισε αμέσως μετά την υπογραφή της συμφωνίας για την απόκτηση 18 αρχικά-τον Ιανουάριο του 2021- συν 6 στη συνέχεια Γαλλικών μαχητικών και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Με αφετηρία την Αεροπορική Βάση στο Mont De Marsan της Γαλλίας. Και επόμενο σταθμό την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και την 332 Πολεμική Μοίρα η οποία έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Από τον περασμένο Ιανουάριο όταν τα πρώτα έξι Rafale «πάτησαν» σε Ελληνικό έδαφος έχουν ήδη ξεπεράσει τις 1000 απογειώσεις για εκπαιδευτικές πτήσεις. Οι οποίες από την εξοικείωση στο FIR Αθηνών πέρασαν γρήγορα σε όλο και πιο σύνθετα σενάρια με τους ιπτάμενους να εκπαιδεύονται σε όλα τα σενάρια μάχης. Έως το καλοκαίρι του 2023 θα έχουν εγκαταλείψει την Τανάγρα και οι τελευταίοι Γάλλοι ιπτάμενοι και τεχνικοί που συνέδραμαν τα Στελέχη της 332 Πολεμικής Μοίρας «Γεράκι».

Τόσο οι Έλληνες πιλότοι των Rafale όσο και οι τεχνικοί της Μοίρας έχουν ήδη «μυηθεί» σε πολύ μεγάλο ποσοστό στα μυστικά των Γαλλικών «ριπών» σε βαθμό που και οι ίδιοι οι Γάλλοι δεν κρύβουν τον θαυμασμό τους. Αερομαχίες με συμμετοχή όλο και περισσότερων μαχητικών αλλά και σενάρια κρούσης κυρίως σε θαλάσσιους στόχους βρίσκονται πλέον καθημερινά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Μοίρας. Στο επίκεντρο της εκπαίδευσης βρίσκεται η όσο το δυνατό καλύτερη αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων που διαθέτουν τα Rafale με το πανίσχυρο ραντάρ AESA και το σύστημα αυτοπροστασίας SPECTRA. Με αιχμή του δόρατος τον οπλισμό του μαχητικού. Τους γνωστούς από τα Mirage και εξαιρετικά αξιόπιστους Mica και κυρίως τον μεγάλο εφιάλτη της Τουρκικής αεροπορίας. Τους «gamechanger» διαβαθμισμένους πυραύλους Meteor που όχι απλά αλλάζουν τους κανόνες του «παιχνιδιού» αλλά επιβάλλουν όπως λένε χαρακτηριστικά οι ιπτάμενοι της 332 τους δικούς τους κανόνες. «Κλειδώνουν» το Αιγαίο και μετατρέπουν ολόκληρες περιοχές σε «no access zone» για κάθε εισβολέα.

Mαζί με  τα αναβαθμισμένα F-16 Viper, τα άγνωστα για την TuAF Mirage2000-5 αλλά και τον υπόλοιπο στόλο μαχητικών της HAF σχηματίζουν μια αδιαπέραστη «ασπίδα» πάνω από το Αιγαίο. Και ακόμη παραπέρα αφού όπως λένε χαρακτηριστικά οι ιπτάμενοι των Rafale το Αιγαίο είναι πλέον πολύ μικρό για τις Γαλλικές «ριπές» με τη εμβέλεια των 3700χλμ και τις απεριόριστες δυνατότητες σε κάθε σενάριο μάχης.


σχετικα αρθρα