current views are: 46

11 Νοεμβρίου 2022
Δημοσίευση07:01

Φυσικό αέριο: Ξεκίνησαν οι σεισμικές έρευνες του Sanco Swift – Κοίτασμα «μαμούθ» στην Κρήτη

Βασικό εργαλείο της έρευνας για το φυσικό αέριο θα είναι ένα καλώδιο ακτίνας 12 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταγράψει δεδομένα ακόμη και σε βάθος 5 χιλιομέτρων.

Δημοσίευση 07:01’
Φυσικό αέριο - πλαφόν

Βασικό εργαλείο της έρευνας για το φυσικό αέριο θα είναι ένα καλώδιο ακτίνας 12 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταγράψει δεδομένα ακόμη και σε βάθος 5 χιλιομέτρων.

Φυσικό αέριο ώρα 1η: Ξεκίνησαν οι σεισμικές έρευνες νότια της Πελοποννήσου και δυτικά της Κρήτης για την διερεύνηση κοιτασμάτων από  φυσικό αέριο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήδη το ερευνητικό σκάφος Sanco Swift βρίσκεται στην περιοχή προκειμένου να χαρτογραφήσει μία περιοχή 40.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, κάτι που εκτιμάται ότι θα πάρει έναν με δύο μήνες.

Οι ειδικοί μάλιστα κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξες εκτιμήσεις, αφού σε παλαιότερες έρευνες έχει εντοπιστεί κοίτασμα «μαμούθ» με αποθέματα περίπου 600 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Το σεισμογραφικό Sanco Swift ξεκίνησε να απλώνει καλώδια που στέλνουν κύματα ώστε να αποτυπώσουν τη γεωλογική δομή του βυθού.

«Είναι μια περιοχή που σαρώνεται αυτή τη στιγμή σε πολύ μεγάλη λεπτομέρεια, προκειμένου να μπορέσει η εταιρεία μετά την επεξεργασία των σεισμογραφικών στοιχείων που θα συλλέξει, διάρκεια 6-9 μήνες, να επιλέξει που θα κάνει γεώτρηση», λέει ο Επικεφαλής Επ. Επιτάχυνσης Προγράμματος Υδρογονανθράκων, Θεόδωρος Τσακίρης.

Οι σεισμικές έρευνες θα διαρκέσουν 1-2 μήνες από την κοινοπραξία ExxonMobil και Ελληνικών Πετρελαίων, σε μια περιοχή 40.000 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων που έχει δεσμεύσει το πολεμικό ναυτικό με τις σχετικές Navtex που εξέδωσε την Τρίτη.

Οι κηλίδες που βλέπετε νότια και νοτιοδυτικά της Κρήτης, με το κίτρινο χρώμα, είναι οι στόχοι που επικεντρώνει το σεισμογραφικό. Στο σημείο έχουν εντοπίσει παλαιότερες μελέτες κοιτάσματα υδρογονανθράκων, ύψους 600 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου.

«Προκαταρκτικές αξιολογήσεις υποδηλώνουν κοντά στα 600 δισ. κυβικά μέτρα ανακτήσιμα αποθέματα – είναι ένα μέγεθος πολύ σημαντικό.. πάνω από τα 250-300 είναι εμπορικά αξιοποιήσιμα», αναφέρει ο καθηγητής ενεργειακής πολιτικής ΕΜΠ, Χάρης Δούκας.

Σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα των κητωδών που βρίσκονται στην περιοχή των ερευνών, ο Κώστας Σκρέκας δήλωσε ότι εφαρμόζονται οι καλύτερες πρακτικές σε παγκόσμιο επίπεδο και πως η περιβαλλοντική νομοθεσία της Ελλάδας είναι πολύ αυστηρή και θα τηρηθεί.

Μεγάλες προσδοκίες γεννά και η περιοχή 10, δυτικά της Πελοποννήσου που έχουν μισθώσει τα Ελληνικά Πετρέλαια και ετοιμάζονται για έρευνες σε μία έκταση 2.000 τετραγωνικών χλμ.

Σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο είναι το μπλοκ στο Ιόνιο πέλαγος – στα όρια της ΑΟΖ με την Ιταλία όπου η κοινοπραξία Energean – ΕΛΠΕ, συλλέγουν τρισδιάστατα στοιχεία, σε μια περιοχή 3. 420 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Κρήτη:
Κοινοπραξία:    ExxonMobil – ΕΛΠΕ
Εμβαδόν:    40.000 τετρ. χλμ
Οι στόχοι του κοιτάσματος της Κρήτης: Πρόβλεψη 600 δισ. m³
Δυτικά της Πελοποννήσου
Μισθωτής:        ΕΛΠΕ
Εμβαδόν:        3.420 τετρ. χλμ
Ιόνιο
Κοινοπραξία:    Energean – ΕΛΠΕ
Εμβαδόν:    2.000 τετρ. χλμ

Τι ξέρουμε για το Sanco Swift 
 Το Sanco Swift, το σύγχρονο ερευνητικό σκάφος που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας τις έρευνες στην περιοχή έχει βασικό του εργαλείο ένα καλώδιο 12 χιλιομέτρων το οποίο αποτελεί τα μάτια και τα αυτιά των ερευνητών.

Είναι από ένα από πιο σύγχρονα ερευνητικά πλοία. Tο Sanco Swift το οποίο ανήκει στην εταιρεία PGS πλέον έχει μία αποστολή. Να σαρώσει όλη την περιοχή δυτικά της Κρήτης και της Πελοποννήσου που δεσμεύτηκε με νέα Navtex.

Βασικό εργαλείο της έρευνας θα είναι ένα καλώδιο ακτίνας 12 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταγράψει δεδομένα ακόμη και σε βάθος 5 χιλιομέτρων.

Πάνω στο πλοίο βρίσκονται ήδη 60 άτομα, ανάμεσά τους το τεχνικό προσωπικό,  περιβαλλοντικοί παρατηρητές και ένας σύνδεσμος με τους ψαράδες της θαλάσσιας περιοχής.

Συμπεριλαμβάνονται το πλήρωμα του πλοίου και όλοι οι επιστήμονες. 46 μονές και 7 διπλές καμπίνες. Είναι γεμάτο το πλοίο το ξέρουμε γιατί έχουμε πάνω δύο άτομα.

Το πλοίο έχει μήκος 96 μέτρα και πλάτος 23. Κατασκευάστηκε το 2013, όταν και βρέθηκε για πρώτη φορά στο νερό. Διαθέτει ένα δεύτερο βοηθητικό σκάφος για επιβίβαση και αποβίβαση, ενώ υπάρχει ακόμη και χώρος προσγείωσης και απογείωσης ελικοπτέρων γιατί λειτουργεί σε συνθήκες ανοιχτής θάλασσας

Η ίδια εταιρεία το 2012 είχε συλλέξει αντίστοιχα δεδομένα για πιθανά κοιτάσματα υδρογρονανθράκων χαρτογραφώντας τότε την περιοχή.


σχετικα αρθρα