current views are: 14

8 Απριλίου 2016
Δημοσίευση13:16

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τη «Δεύτερη Μάνα»

Μην χάσετε την ευκαιρία να δείτε μια από τις πιο συγκινητικά αισιόδοξες ταινίες της χρονιάς, υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2015, βραβευμένη στα φεστιβάλ του Sundance και του Βερολίνου

Δημοσίευση 13:16’

Μην χάσετε την ευκαιρία να δείτε μια από τις πιο συγκινητικά αισιόδοξες ταινίες της χρονιάς, υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2015, βραβευμένη στα φεστιβάλ του Sundance και του Βερολίνου

Μην χάσετε την ευκαιρία να δείτε μια από τις πιο συγκινητικά αισιόδοξες ταινίες της χρονιάς, υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2015, βραβευμένη στα φεστιβάλ του Sundance και του Βερολίνου

Οι 15 πρώτοι που θα στείλουν μήνυμα στο info@newpost.gr με τις λέξεις «Προσκλήσεις- Μάνα» και το πλήρες ονοματεπώνυμό τους θα κερδίσουν από μία διπλή πρόσκληση για την πρεμιέρα της ταινίας την Τρίτη 12 Απριλίου στις 20:00 (ώρα προσέλευσης 19:30) στον κινηματογράφο Αθήναιον,  Β. Σοφίας 124, Αμπελόκηποι. Οι τυχεροί θα ειδοποιηθούν μέσω μέιλ.

Το θέμα της ταινίας της Anna Muylaert «Η Δεύτερη Μάνα» θυμίζει σε πολλά σημεία την ελληνική πραγματικότητα παλιότερων χρόνων. Νεαρές γυναίκες από την επαρχία άφηναν τα σπίτια και τις οικογένειές τους για να δουλέψουν ως εσωτερικές σε σπίτια ευκατάστατων αστών, μεγαλώνοντας τα παιδιά τους, αφήνοντας τα δικά τους παιδιά στα χέρια των ηλικιωμένων μανάδων τους.

Στην ταινία της Muylaert, έμπειρης σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας, η  Val – την υποδύεται η πασίγνωστη στη Βραζιλία Regina Case- αφήνει την κόρη της Jessica στα χέρα της γιαγιάς και πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να εργαστεί ως οικονόμος σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι και να αναλάβει τη φροντίδα του μικρού γιου της οικογένειας, Fabinho. 13 χρόνια μετά, η Val έχει μεν κάνει κομπόδεμα, αλλά αισθάνεται τύψεις για την κόρη που άφησε πίσω της. Ξαφνικά, η κόρη της Jessica ανακοινώνει ότι πρόκειται να έρθει στο Σάο Πάολο για να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις σε κάποια σχολή. Οι εργοδότες την υποδέχονται αρχικά εγκάρδια και της προτείνουν αμέσως να μείνει μαζί τους. Εξάλλου, η Val είναι «μέλος της οικογένειας», αφού ήταν εκείνη που ουσιαστικά μεγάλωσε τον γιο τους.  Όμως η συμβίωση μάνας και κόρης, μετά από 13 χρόνια απουσίας, δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Σημειώνει η Anna Muylaert:

Η «Δεύτερη Μάνα» είναι μια ταινία για ένα σύστημα κοινωνικών δομών που ισχύει στην κουλτούρα της Βραζιλίας από την αποικιοκρατική εποχή και συνεχίζει να επηρεάζει τη συναισθηματική αρχιτεκτονική της χώρας μέχρι σήμερα. Άρχισα να γράφω το σενάριο πριν από είκοσι χρόνια, όταν απέκτησα το πρώτο μου παιδί και κατάλαβα πόσο ευγενής δουλειά είναι να ανατρέφεις ένα παιδί. Παράλληλα, πρόσεξα το πόσο αυτή η δουλειά υποτιμάται από τη βραζιλιάνικη κουλτούρα. Τις περισσότερες φορές, αντί να φροντίζουμε οι ίδιοι τα παιδιά μας, προσλαμβάνουμε μια εσωτερική νταντά και αναθέτουμε έτσι σε κάποιον άλλο το κομμάτι που θεωρείται πιο ανιαρό και εξοντωτικό. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτές οι νταντάδες αφήνουν τα δικά τους παιδιά με κάποιον άλλο για να λειτουργήσουν σε αυτό το σχήμα. Το κοινωνικό αυτό παράδοξο μου έκανε εντύπωση ως ένα από τα πιο σημαντικά στη Βραζιλία γιατί τα παιδιά βγαίνουν πάντα χαμένα. Και αυτά των εργοδοτών και αυτά των νταντάδων. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στο υπόβαθρο του πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Μεγαλώνουν με πραγματική τρυφερότητα; Η τρυφερότητα είναι κάτι που αγοράζεται; Και αν ναι, ποια είναι το αντίτιμο;

Η Δεύτερη Μάνα μπορεί να αντιμετωπιστεί ως κοινωνική κριτική, αλλά και κάτι παραπάνω. Η άμεση προσέγγιση δεν κρίνει ή δοξάζει τους χαρακτήρες και τις πράξεις τους, απλώς δείχνει τη γυμνή αλήθεια με όλες τις επιπλοκές της. Η δραματουργική δομή είναι άμεση, σχεδόν μαθηματική. Η ταινία ξεκινάει με τη ρουτίνα και τους κανόνες που κυριαρχούν στις κοινωνικές σχέσεις ενός μεγαλοαστικού νοικοκυριού στο Σάο Πάολο. Το επίκεντρο, όμως, γρήγορα μεταφέρεται όταν η Jessica, η κόρη της νταντάς, καταφθάνει, διαταράσσοντας το σπίτι εντελώς, καθώς αψηφεί τους κανόνες του σπιτιού και περνάει τις γραμμές και τα όρια. Στην αρχή, την εξοστρακίζουν από αυτούς τους χώρους που θεωρούνται ιστορικά εκτός των ορίων της υπηρεσίας. Αλλά, κάθε απόπειρα να τη βάλουν στη θέση της αποτυγχάνει, καθώς αυτή η «θέση» δεν υπάρχει πια.

Η ταυτότητα της ταινίας:

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Anna Muylaert 
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Barbara Alvarez
Μοντάζ: Karen Harley, EDT

Παίζουν: Regina Case, Camila Mardila, Michel Joelsas, Karine Teles, Lourenco Mutarelli, Helena Albergaria

«Η Δεύτερη Μάνα»,  στις 14 Απριλίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood


σχετικα αρθρα