current views are: 2429

16 Μαρτίου 2023
Δημοσίευση07:00

Τραγωδία στα Τέμπη: Η αποκάλυψη του Γ. Γεραπετρίτη και το «έγγραφο-φωτιά» – Τι συνέβη το μοιραίο βράδυ – «Ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση»

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει

Δημοσίευση 07:00’
Συνέντευξη τύπου του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, για τις πρώτες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, μετά από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023. (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει

Στην φρικτό δυστύχημα που έλαβε χώρα στα Τέμπη αναφέρθηκε εκτενώς το μεσημέρι της Τετάρτης ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του είπε ότι θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών να υπάρξει πολιτική αντιπαράθεση. Ξεκαθάρισε ότι η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους σε όλα τα επίπεδα και δεν θα μείνει καμία σκιά. Είπε ακόμα ότι σε ένα μήνα από σήμερα θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων και μέσα στην εβδομάδα θα προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο ο ΟΣΕ.

Όσα έλαβαν χώρα στα Τέμπη «ήταν το αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο σημείο. Ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία στον πίνακα αυτό δεν συνέβη. Έγινε χειροκίνητα. Τοποθετήθηκαν λάθος τα κλειδιά και δεν υπήρξε μετέπειτα παρακολούθηση του πίνακα αλλά επίσης δεν υπήρξε και καμία ενημέρωση από την αμαξοστοιχία ότι μπαίνει σε άλλη γραμμή», τόνισε.

Είπε ακόμα ότι «Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη. Είναι χρέος μας να τα αναδείξουμε. Υπήρξε ανάληψη ευθύνης. Μια συγνώμη δεν υποκαθιστά το αδιανόητο που συνέβη αλλά είναι μια ελάχιστη υποχρέωση. Επίσης, ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο μαζικών καταστροφών για να συντονιστούν όλες οι κρατικές δομές».

Ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ακόμα ότι υπάρχουν δύο διαστάσεις: αυτή του προσωπικού και των υποδομών. Είπε ότι υπήρξε σταδιακή αποψίλωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Δεν έγιναν καθόλου προσλήψεις για μεγάλο διάστημα.

«Προσπαθήσαμε να το θεραπεύσουμε με την κινητικότητα αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον. Με δελτία παροχής υπηρεσιών υπήρξε άμεση στελέχωση όχι επαρκής αλλά αναγκαία. Έγιναν 200 προσλήψεις σε καίριες θέσεις. Σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνικοί. Πήραν την ίδια εκπαίδευση με το τακτικό προσωπικό. Και οι μόνιμες προσλήψεις. Εκεί, για το 2022 εγκρίθηκαν 117 και το 2023 άλλες 100. Ο πρώτος διαγωνισμός για 90 μέλη υπήρξε μέσω ΑΣΕΠ. Από 10.500 αιτήσεις που υποβλήθηκαν η διαδικασία βρίσκεται στον ΟΣΕ και θα ολοκληρωθεί σύντομα».

Είπε ακόμα ότι παρότι είναι αυστηρό θα επαναξιολογηθεί το σύστημα εκπαίδευσης του προσωπικού και περιλαμβάνει 712 ώρες εκπαίδευσης. Ότι είναι ένα μείγμα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και πριν την ολοκλήρωσή της διεξάγονται αυστηρές εξετάσεις.

Οι εξαγγελίες του Γιώργου Γεραπετρίτη

-Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν το 2023. Για το βόρειο έως τέλος Ιουνίου και το νότιο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου

-Όσον αφορά στις υποδομές τόνισε ότι η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014. Εξήγησε ότι όταν ολοκληρωθεί, με την συνολική αναβάθμιση φωτοσήμων σε 52 σταθμούς θα οδηγηθούμε σε ένα πλήρες δίκτυο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Μέσω αυτού θα βλέπουν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση σε όλο τον κύριο άξονα. Θα πρέπει να υπάρχουν και τα ειδικά συστήματα για να υπάρχει αλληλεπίδραση τρένου με σταθμό. Πρόκειται για το ETCS.

-Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν το 2023. Για το βόρειο έως τέλος Ιουνίου και το νότιο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Στην πραγματικότητα από τον Οκτώβριο θα έχουμε σοβαρή αναβάθμιση όσον αφορά στα ηλεκτρονικά μέσα.

-Τόσο πλήρες δίκτυο έχουν λίγες χώρες της Ευρώπης. Σύστημα δηλαδή ηλεκτρονικής παρακολούθησης.

-Αν λειτουργούσε θα είχαμε περισσότερες δικλείδες ασφαλείας και μπορεί να είχαμε αποφύγει αυτό που συνέβη.

Γεραπετρίτης VS Φάμελλος και ένα «έγγραφο-φωτιά»

Απαντώντας στα πολλά ερωτήματα γιατί δεν ορκίστηκε υπουργός Μεταφορών απάντησε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει το σύνταγμα που λέει στο άρθρο 37 που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται με ΠΔ και υπάρχει και η διάταξη που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται από τον πρωθυπουργό και υπάρχει και η πρόβλεψη ότι ο εκάστοτε υπουργός Επικρατείας μπορεί να αναλαμβάνει επικεφαλής υπουργείου. Με το ίδιο ΠΔ ορίστηκε και ο κ. Πιερρακάκης. Στο ΠΔ ορίζεται ως υπουργός Επικρατείας. Προφανώς και δεν χρειάζεται να ορκιστώ».

Την συγνώμη που είπαμε εκ μέρους όλου του πολιτικού συστήματος δεν την άκουσα από κανέναν σας εδώ, ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης και πανέλαβε ότι θα γίνει πλήρης διερεύνηση και θα πάει μέχρι τέλους.

Για τις συμβάσεις είπε: «Ας υποθέσουμε ότι δεν ήταν το 33% που παραδώσατε. Τι παραδόθηκε το 2016; Από τους 52 παραδόθηκαν οι 17. Μηδέν κέντρο τηλεδιοίκησης από τα τρία και η λήξη της σύμβασης ήταν ο 2016. Ναι, υπάρχουν ευθύνες διαχρονικές. Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα για την συμπληρωματική σύμβαση».

Ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε στα πρακτικά όλα όσα πιστοποιούν την έκταση παραλαβής του έργου όπως του ζητήθηκε και πρόσθεσε: Άκουσα με λύπη τον κ. Φάμελλο να προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει λέγοντας ότι έχουμε άγνοια για τα δημόσια έργα.

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει. «Κυρίως για λόγους ψυχολογικούς θα μπω μαζί με τους ανθρώπους για να μην νομίζουν ότι είναι προσχηματικό όλο αυτό», είπε χαρακτηριστικά.

Δείτε το κατατεθέν κ. Υπουργού

 


σχετικα αρθρα