current views are: 13

29 Απριλίου 2022
Δημοσίευση07:49

medioΠΙΛΑΦΟ με καμπάνια για τα fake news – Μαγειρεύει ο Χρήστος Ξανθάκης

Ο Χρήστος Ξανθάκης σχολιάζει όλα τα καυτά θέματα στο μιντιακό τοπίο.
 

Δημοσίευση 07:49’

Ο Χρήστος Ξανθάκης σχολιάζει όλα τα καυτά θέματα στο μιντιακό τοπίο.
 

Εντάξει λοιπόν, τα fake news είναι βάσανο. Και με το νέφος της πληροφορίας να καλύπτει κάθε σπιθαμή της ανθρώπινης δραστηριότητας, μπορούν να κάνουν πρόστυχη δουλίτσα με ευκολία. Ιδίως τα τελευταία χρόνια, μετά από το οδυνηρό credit crunch, όπου έχουν σφίξει τα γάλατα. Είναι σαν να μην μπορεί να κινηθεί απολύτως τίποτε, από εκλογές ως εισβολές και από φούσκες ως διαδηλώσεις, δίχως να συνοδεύεται από ορυμαγδό fake news. Με το κοινό στην καλύτερη περίπτωση να παρακολουθεί σαστισμένο και στη χειρότερη να τα καταπίνει αμάσητα…

Κι επειδή ακριβώς τα fake news είναι βάσανο, oι ενώσεις εκδοτών έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου Ε.Ι.Η.Ε.Α. (Ένωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών), ΕΝ.Ε.Δ. (Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου), Σ.Η.Π.Ε. (Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων), Ε.Ι.Ε.Τ. (Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου), Ε.Δ.Ι.Π.Τ. (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) και εκδοτικές επιχειρήσεις μέλη του ΟΣΔΕΛ, μεταξύ των οποίων η εφημερίδα Η Καθημερινή, προχωρούν στην υλοποίηση πανελλαδικής ενημερωτικής καμπάνιας, που στοχεύει στην ενίσχυση της έγκυρης και αξιόπιστης δημοσιογραφίας. Η καμπάνια, η έναρξη της οποίας τοποθετείται στις 3 Μαΐου 2022, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί προς όφελος των συμβασιούχων του, αλλά και του κοινωνικού συνόλου εν γένει.

Κεντρικό σύνθημα της καμπάνιας;
«Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου. Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές».
Που εστιάζει η καμπάνια;
«Η καμπάνια εστιάζει στον κίνδυνο που διατρέχει η ενημέρωση από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και προτρέπει το κοινό αφενός να εμπιστευθεί τους επαγγελματίες δημοσιογράφους και αφετέρου να επιλέξει για άντληση πληροφορίας τα μέσα των επαγγελματιών Τύπου».

Τα οποία όλα λογικά ακούγονται, ως την ώρα που εστιάζει κανείς στο «εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές». Μια φράση που σηκώνει πολύ νερό, ιδίως στην ελληνική αγορά, όπου ουκ ολίγες φορές ο τηλεθεατής, ο ακροατής, ο αναγνώστης έχει φάει σότο. Ίσως γι’ αυτό να έχουμε από τα χαμηλότερα ποσοστά εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, σε όλη την Ευρώπη…