current views are: 294

1 Απριλίου 2023
Δημοσίευση07:15

Τέμπη: Τα νέα στοιχεία από τις απολογίες του Επιθεωρητή και των απογευματινών σταθμαρχών

Είναι έξι λεπτά πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και ο σταθμάρχης δέχτηκε μία ακόμα παρατήρηση

Δημοσίευση 07:15’
Τραγωδία στα Τέμπη
(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI)

Είναι έξι λεπτά πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και ο σταθμάρχης δέχτηκε μία ακόμα παρατήρηση

Οι τρεις απολογίες του Επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο απογευματινών σταθμαρχών τη μοιραία ημέρα της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη έκρυβαν νέα στοιχεία, διαφορές αλλά και ένα κοινό σημείο καθώς  και οι τρεις κατέληξαν ότι φταίει κυρίως  ο άπειρος σταθμάρχης και τα λάθη που έκανε.

Τραγωδία στα Τέμπη: Οι παρατηρήσεις στον προφυλακισμένο σταθμάρχη για τα λάθη που έκανε

Ο μόνιμος απογευματινός σταθμάρχης Κ.Π  αποκάλυψε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε υπηρεσία ο  προφυλακισμένος σταθμάρχης Β. του έκανε δύο φορές παρατήρηση για λανθασμένους χειρισμούς που έκανε:

«Στις 21:50 έδωσα εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία  93506 (πρώην IC 56) για αναχώρηση προς Θεσσαλονίκη, κανονικά στην γραμμή ανόδου. Την εκφώνηση μάλιστα μέσω Ρ/Τ έδωσα εντολή να την κάνει ο Β.Σ , τον οποίο και διόρθωσα αντιλαμβανόμενος ότι δεν την έκανε όπως ο τύπος ορίζει, με ορθή επανάληψη.Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2575 έχοντας την εντύπωση ότι σταθμάρχης είναι ο κ. Β.Σ , όπως ήταν και τα προηγούμενα βράδια με βάση το πρόγραμμα μετά τις 22:00, τον πήρε στο κινητό για να του ζητήσει εξηγήσεις γιατί να περιμένει. Εκνευρίστηκα όταν το αντιλήφθηκα και έκανα παρατήρηση στον συνάδελφό μου λέγοντάς του ότι κυκλοφορία από το κινητό δεν κάνουμε ποτέ και να δώσει εντολή στον μηχανοδηγό να μην το ξανακάνει. Το χρονικό εκείνο σημείο ο συνάδελφός μου μου πρότεινε να αναλάβει και να αποχωρήσω, απαντώντας του ότι δεν θα το κάνω πριν ολοκληρώσω και με τις τελευταίες λεπτομέρειες, ώστε να μην αφήσω σ’ αυτόν παρά μόνον κανονικότητα για την βάρδια του.-

Ο Κ.Π αποκαλύπτει και μία τρίτη παρατήρηση που έγινε στον προφυλακισμένο σταθμάρχη στις  23:15 εκείνο το βράδυ.

Είναι έξι λεπτά πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων και η αμαξοστοιχία κινείται ήδη στην λάθος γραμμή:

«Στις 23:15 δέχθηκα ένα τηλέφωνο, το οποίο δεν είχα καταχωρημένο. Ήταν ο Β.Σ ο οποίος με ρώτησε αν μ’ ενοχλεί για να μου αναφέρει κάτι. Του απάντησα πως φυσικά και όχι, καθόσον μόλις είχα φτάσει στο σπίτι μου. Μου είπε ότι οι μηχανοδηγοί του 2597 κατά την είσοδο προς την ΜΟΡΤΑ βρήκαν ανάποδα την αιχμή Νο 116 και του έκαναν σχετική παρατήρηση και του είπαν ότι θα το κατέγραφαν στο φύλλο πορείας. Τον ρώτησα τελικώς τι έκανε και εάν έβαλε την αμαξοστοιχία στην ΜΟΡΤΑ ή όχι και μου απάντησε θετικά, ήτοι ότι έκανε τον χειρισμό που ήταν αναγκαίος και διορθώθηκε η αιχμή και όλα τέλειωσαν καλώς. Μου τα έλεγε λίγο μπερδεμένα και με ασάφεια, οπότε του απάντησα να μην δώσει άλλη σημασία και να κάνει τη δουλειά του και να έρθει στο γραφείο της Επιθεώρησης την επόμενη μέρα που θα ήμουν εκεί, μιας και ήμουν υπεύθυνος πορισμάτων και συμβάντων για να μου τα πει καλύτερα. Με καληνύχτισε και μου είπε ότι θα έρθει αύριο το πρωί..»

Υπερωρία μόνο στα χαρτιά

Οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αποκάλυψαν ότι η μία επιπλέον ώρα είναι μόνο στα χαρτιά και δεν γίνεται στην πραγματικότητα εκτός και αν υπάρχει φόρτος εργασίας .

Ο Κ.Π -μόνιμος σταθμάρχης ισχυρίστηκε:

«Από όσο γνωρίζω ορίζει την ώρα 23:00 για την μετάβαση από σταθμάρχη σε σταθμάρχη και για να καλύψει την περίπτωση κάποιας συμφόρησης. Είναι δεδομένο όμως ότι και ο ίδιος ο Προϊστάμενος  γνωρίζει και γνώριζε όταν έκανε το πρόγραμμα του Φεβρουαρίου ότι η παράδοση-παραλαβή θα ξεκινήσει στις 22:00 και θα ολοκληρωθεί λίγα λεπτά μετά με την υπογραφή και την αποχώρηση του παραδίδοντος και του παραλαβόντος, όπως συμβαίνει σε όλες τις βάρδιες.»

Ο Π.Χ -συμβασιούχος σταθμάρχης αποκάλυψε:

«Από όσο είδα κατά το διάστημα που ήμουν στην εργασία, οι παραδόσεις – παραλαβές γινόταν από το μόνιμο Σταθμάρχη Υπηρεσίας στις 14:00 για τους πρωινούς και στις 22:00 για τους βραδινούς. Αργότερα διαπίστωσα ότι στο Φύλλο Παρουσίας Σταθμαρχών αναφέρεται στις 23:00. Αυτό σίγουρα δεν αφορά σε εμάς τους συμβασιούχους, οι οποίοι είχαμε το 8ωρο, δηλαδή στην απογευματινή βάρδια το 8ωρό μου ολοκληρωνόταν στις 22:00.  .»

Ο ένας σταθμάρχης υπέγραφε για τον άλλο

Ο μόνιμος απογευματινός σταθμάρχης παραδέχεται στην απολογία του ότι εκείνος διόρθωσε με μπλάνκο το ωράριο στο βιβλίο παράδοσης παραλαβής γιατί έκανε …μουτζούρα.

Μόνο που στις ερωτήσεις του Εφέτη Ανακριτή ισχυρίζεται ότι τελικά έφυγε στις 22:20 και όχι στις 22:30 .Επιπλέον αναφέρει ότι έβαλε και την υπογραφή του συμβασιούχου  εν γνώσει του δεύτερου:

«Υπέγραψα την παράδοση της υπηρεσίας μου στο βιβλίο αυτό, βάζοντας και υπογραφή για τον συνάδελφό μου κ. Χ , που είχε αποχωρήσει νωρίτερα και είχα την σύμφωνη γνώμη του για να το πράξω. Στο ίδιο βιβλίο υπέγραψε αμέσως μετά ενώπιόν μου κι αυτός ο Β.Σ ως παραλαβών.»

Ο Π.Χ όμως τον «αδειάζει» υποστηρίζοντας:

«Την υπογραφή μου έθεσε ο Π.Κ , για την οποία με ενημέρωσε εκ των υστέρων, γιατί μου είπε ότι χρειαζόταν, το οποίο και αποδέχτηκα, χωρίς να γνωρίζω την αιτία για την οποία το έκανε, ενώ έβλεπα ότι άλλες φορές δεν έβαζαν υπογραφή οι ενισχυτικοί συμβασιούχοι σταθμάρχες»

«Αύξησα κατά μισή ώρα τις βάρδιες»

Ο Επιθεωρητής Λάρισας Δ.Ν  αποκάλυψε στο υπόμνημά του ότι εκείνος ήταν που άλλαξε το ωράριο στα σταθμαρχεία της επίβλεψής του:

«Ήδη από το έτος 2020, με την ανάληψη των καθηκόντων μου κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση και τις εκκρεμότητες που παρουσίαζε το συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ  Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει την διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), την υποστελέχωση του γραφείου πορισμάτων κ.ο.κ .Με δικές μου ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων μου και δη κατόπιν πρότασής μου στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής :Από 06:00-14:30σε 06:00-15:00 ,από  14:00-22:30 σε 14:00-23:00 από  22:00-06:30 σε 22:00-07:00.

«Φταίει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης»

Τόσο ο Επιθεωρητής όσο και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες συμφώνησαν σε ένα σημείο. Ότι ο μοιραίος σταθμάρχης έκανε λάθη εκείνη τη βραδιά.

Ο Επιθεωρητής είπε ενώπιον του Εφέτη Ανακριτή:

«Ο χειρισμός του σταθμάρχη ,η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες  και  η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που ευρισκόταν εκεί αλλά και του προϊστάμενου του τρένου  να επικοινωνήσουν  με τον σταθμάρχη της Λάρισας άμα την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών. Με τα αντικειμενικά δεδομένα, γίνεται αντιληπτό ότι ουδέποτε προέβη σε χάραξη πορείας για να ασφαλίσει την αμαξοστοιχία σε ευθεία γραμμή»

Και ο Κ.Π ισχυρίστηκε: 

«Οι εσφαλμένες ενέργειες γίνανε από τον Σ.Β  και για τα λοιπά συστήματα ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν δεν φέρω καμία ευθύνη, αλλά οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας που είχαν αναλάβει να προσφέρουν ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.»


σχετικα αρθρα