current views are: 11

18 Φεβρουαρίου 2022
Δημοσίευση00:30

Renault Clio E-Tech με πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία

Μετά από οκτώ χρόνια έρευνας και εξέλιξης, οι Γάλλοι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα πετυχημένο μοντέλο για να εφαρμόσουν την προηγμένη υβριδική τεχνολογία.

Δημοσίευση 00:30’

Μετά από οκτώ χρόνια έρευνας και εξέλιξης, οι Γάλλοι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα πετυχημένο μοντέλο για να εφαρμόσουν την προηγμένη υβριδική τεχνολογία.

Με παρακαταθήκη την εμπειρία που απέκτησε από την ενασχόλησή της με τη Formula 1, η Renault ανεβάζει πιο πάνω την υβριδική τεχνολογία. Παρουσιάζει το Renault Clio E-Tech, με το οποίο ουσιαστικά δείχνει τον δρόμο που θα κινηθεί στο μέλλον η γαλλική εταιρεία.

Μετά από οκτώ χρόνια έρευνας και εξέλιξης, οι Γάλλοι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα πετυχημένο μοντέλο για να εφαρμόσουν την προηγμένη υβριδική τεχνολογία. Αυτό ήταν το Clio, που εδώ και χρόνια συνδυάζει μεγάλη χρηστικότητα και οικονομία καυσίμου. Τώρα με την υβριδική τεχνολογία οι Γάλλοι θέλουν να το κάνουν ακόμη πιο φιλικό και οικολογικό.

Αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση δεν υπήρξαν, παρά μόνο κάποιες αλλαγές στο εσωτερικό προκειμένου να παρέχει στον οδηγό ολοκληρωμένη πληροφόρηση για την υβριδική κατάσταση του αυτοκινήτου. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει ένδειξη για το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία, ενώ στη κεντρική οθόνη υπάρχει λειτουργία που αναλύει τον τρόπο και την λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα πόσα χιλιόμετρα διανύθηκαν αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια. Το εσωτερικό δεν διαφοροποιήθηκε από την προηγούμενη έκδοση, με τα υλικά και την συναρμογή να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και τους χώρους να επιτρέπουν στους επιβάτες να έχουν άνεση ακόμη και σε πολύωρο ταξίδι.

 Η Renault χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 91 ίππους, ενώ διαθέτει και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο βασικός εκ των δύο αποδίδει 49 ίππους και βρίσκεται στο κιβώτιο ταχυτήτων και ο δεύτερος είναι μικρότερος, αποδίδει 20 ίππους και ο ρόλος του είναι να συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και να αποφασίζει τη μετάβαση από το θερμικό κινητήρα στον ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.2 KWh βρίσκεται κάτω από το χώρο των αποσκευών, χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 140 ίππους και χαρίζει καλές επιδόσεις στο μοντέλο που χρειάζεται από την στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα 9,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης διαπιστώσαμε ότι το υβριδικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου 10 με 15 χιλιόμετρα και για ταχύτητα που δεν θα υπερβαίνει τα 75 χλμ./ώρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να μειώνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου που σε μικτή χρήση και για τα εκατοντάδες χιλιόμετρα που οδηγήσαμε κυμάνθηκε κοντά στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Κάθε φορά, που ξεκινάει, η εκκίνηση είναι ηλεκτρική. Είχαμε στη διάθεσή μας τρία προγράμματα οδήγησης. Τα Eco, My Sense και Sport που διαφοροποιούν σε μεγάλο βαθμό την απόκριση του κινητήρα και του τιμονιού. Στο πρόγραμμα Eco, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, στο My Sense o βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες με γνώμονα πάντα την οικονομία, ενώ στο Sport δίνεται έμφαση στις επιδόσεις. Υπάρχει και το μπουτόν «EV» που ο οδηγός θέλει να κινηθεί ηλεκτρικά, αρκεί να υπάρχει αρκετή ενέργεια στην μπαταρία, αλλά και η επιλογή «B» στον λεβιέ του κιβωτίου, για αυξημένη ανάκτηση ενέργειας κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Πηγή: ΑΠΕ

   Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μας άρεσαν τα καλά επίπεδα ηχομόνωσης, που δίνει μια πολυτέλεια στο μοντέλο. Στην πόλη η συμπεριφορά του είναι γνώριμη και ουσιαστικά βρίσκεται στο στοιχείο του, με τη κατανάλωση να πέφτει σημαντικά με την λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Τέλος, οι αλλαγές ταχυτήτων από το αυτόματο κιβώτιο γίνονται ανεπαίσθητα και αθόρυβα. Το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 23.540 ευρώ.


σχετικα αρθρα